شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها


ثبت نام و حضور هاشمی در انتخابات موجی از تحرک و امید را در جامعه ایجاد کرد. یکی از رسمی ترین شاخص های سنجش عمومی آثار این حضور نرخ ارز و سکه و دلار بود که بلافاصله از خود واکنش مثبت نشان داد و کاهش یافت. عدم تأیید هاشمی در مقابل شوک سنگینی بر پیکر جامعه وارد ساخت و دوباره شاخص به جای خودش برگشت... اما موضع گیری حکیمانه و بزرگوارانه هاشمی جامعه را به پرهیز از هرگونه عکس العمل منفی و یا تندی وادار ساخت.

کاندیداهای هشت گانه مانده در عرصه انتخابات، رقابت و فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی خود را آغاز نموده اند. به نظر می رسد هر چه زمان می گذرد با فروکش نمودن موج ناراحتی رد صلاحیت و تقویت واقع بینی و رفع شرایط شوک زده، شرایط به نفع روحانی و عارف در حال تغییر است. احساس عمومی جامعه این است که این دو متعلق به دو جریان موفق مدیریتی و اجرایی کشور یعنی دولت های سازندگی و اصلاحات هستند.

جامعه تصور دارد که سایر کاندیداها کم و بیش در ادامه جریان موجود در کشور حرکت خواهند کرد و تغییر قابل توجهی در شرایط رخ نخواهد داد. اما تنها با رأی آوردن عارف یا روحانی زمینه ای برای تغییر فراهم می شود. چون در اینصورت جریان وسیع اصلاحات و مدیران و نخبگان دوران سازندگی و اصلاحات به طور طبیعی به حمایت یکی از ایندو که پیروز انتخابات باشد، بر خواهند خواست.

آنچه مسلم و بدیهی است این است که حضور هر دو این عزیزان ضریب اطمینان دست یابی به پیروزی را به حداقل کاهش می دهد. و یا اینکه یکی با شرایط ناپایدار و شکننده به دور دوم می رسد. البته شاید هم بر اساس یک احتمال هر دو به دور دوم برسند که قدری خوشبینانه خواهد بود.

در چنین شرایطی بهترین گزینه ائتلاف خواهد بود. کنار آمدن یکی به نفع دیگری و همکاری مشترک موثر در دولت آینده. بدیهی است که اگر دکتر روحانی و دکتر عارف به این تفاهم برسند که امر بعیدی نیست، پس از آن زمینه حمایت مشترک خاتمی و هاشمی را بر کاندیدای واحد فراهم خواهند ساخت. بدون ائتلاف نه هاشمی و نه خاتمی آمادگی حمایت رقابتی نخواهند داشت.

مردم و دوستداران انقلاب و نظام از این دو عزیز انتظار دارند که با درس گرفتن از تجارب تاریخی اجازه ندهند با هر دلیل و منطقی که ممکن است بر اساس آن عمل کنند، شکست یک جریان اثربخش و کارامد با حذف هر دو از صحنه مدیریت کشور حذف شوند.

مردم از اندیشمندان و بزرگان سیاسی که سال های طولانی سابقه خدمت و تلاش داشته انتظار دارند که منافع و مصالح ملی را بر منافع و خواست های شخصی شان ارجح بدانند. تجربه نادرست و ناموفق انتخابات 84 به هیچ وجه نباید تکرار شود. اشتباه بزرگ و استراتژیک 2-3 نفر در انتخابات 84 همه مصائب بعد از آن را ر قم زد. اگر در آن زمان یکی دو نفر به نفع دیگری کنار می رفتند، شاهد 8 سال از دست دادن فرصت های طلایی و ناکامی های مدیریتی و اجرایی و آثار سو اقتصادی، مدیریتی و بین المللی و وقایع تلخ سال 88 و بعد از آن نمی بودیم. بزرگان بزرگی خود را در چنین موقعیت ها و لحظات سرنوشت سازی با اتخاذ یک تصمیم خداپسندانه نشان خواهند داد و در تاریخ ماندگار خواهند شد.

همه موثرین اعتقاد دارند با شناختی که از هر دو کاندیدای محترم سراغ هست، و هر دو برخوردار از وفاداری به نظام، اسلام و ایران، سعه صدر، مردم دوستی و خدمت گزاری، صداقت و تعهد، تقوی، اعتدال و نجابت هستند، با پذیرش حاکمیت بزرگان مورد قبول طرفین، اجر بزرگ الهی و دعای همیشه ماندگار مردم را نصیب خویش خواهند ساخت و عملا نشان می دهند هر دو شایسته بزرگی هستند و با پذیرش این تصمیم کشور را از تداوم ناکامیها و ناکارآمدی ها و مردم را از رنج و بیکاری نجات خواهند داد. لحظات، لحظات حساسی است. اقدام در موقع و زمان مناسب خود شایسته ستایش است.

ذکر این نکته ضروری است که تا این لحظه تصمیم به شرکت در انتخاب نگرفته ام و یکی از مسائلی که موجب حضور اینجانب در انتخابات می شود یک گزینه ایی شدن گزینه های عارف و روحانی است. ذکر این نکته ضروری است که الحق و الانصاف عارف و روحانی در این چند روز شوک بزرگی بر انتخابات وارد کرده اند و جو امنیتی ایجاد شده در 4 سال گذشته را تا اندازه ایی تعدیل کرده اند و این پیروزی کمی نیست. ورود به بحث هایی مانند جلوگیری از هتک حرمت افرادی مانند هاشمی، خاتمی، موسوی،کروبی و حتی احمدی نژاد توسط عارف و یا اقدام برای رفع حصر و زندان افراد خدوم کشور توسط آقای روحانی واقعاً ستودنیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۰
محله پایتخت

نظرات  (۵)

۱۴ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۴۰ واژه بیدار
با فایل اصیل خدا به روزم
۱۱ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۴۶ مردمان رباط
خیر این حرف شما هیچ سندیتی ندارد .پی این حرف را رها کنیم خود کسانیکه میگفتند (م- م)(م-ک)..یواش یواش قصه را رها کردند .مگر از اینگونه خلافکاریهای کم به گرده ما نشسته که حالا بخواهیم قصه هشت سال پیش را در بگیریم .
عرضم اینست که اولا مهم اینه که تا چیزی را مطمئن نیستیم نگوئیم  شما میدانید  چه عقوبتی دارد  این رفتارها  را خداوند سرجای خودش تلافی خواهد کرد،در کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب تهمت وغیبت هموزن زنا تلقی شده .خدای نکرده این بمعنی ترس از گرفتن حق ویا گفتن حق نیستا ولی مراقب باشیم که الکی اسیاب کسی که ........نچرخانیم من خودم در این دوره از انتخابات والبته با رعایت موازین اسلامی ومشورت 2یا 3نفر از این نامزدها را بخوبی میشناسم لذا بر خودم تکلیف میدانم مطابق سیاسیتهای اسلامی وبر گرفته از روشهای امام خمینی از جلب توجه مردم به برخی از حرفهای لعلبدار ایشان جلو گیری کنم .پس میبینید که منهم مثل شما هرگز اجازه نمیدهیم سفسطه بازان دوباره بر مسند وزین ریاست جمهوری تکیه زنند .پاتختی عزیز مواضعمان یکیست ترا بحق شهدا بیائید یکی شویم وکارستانی کنیم که شهدا در خلوت وجلوتشان مرجبایمان گویند .راهش اینست که انایکه شما میدانید بدرد این سمت نمیخورند را با استفاده از زیرکیتان در همینجا اعلان  کنید من وسایر وبلاگیها نیز باید همین روند را پیش گیریم .
ببینید محسن رضائی یک زمان سکاندار سپاه بود ......هرجا یه خوانساری کارش تو جاهای مختلف گیر میکرد میگفتند اگه (د-ب)گیر بیاری تموم کارت حل میشه حالا امروز این فرد مورد نظر پس از سالهای متمادی اومده توخوانسار برای نامزدی یکی دیگه دفتر زده که در مقابل با محسن رضائی شاخصی نیست.اگر خدائی محسن رضائی بخواهد لب تر کنه از دوران جنگ ایشان انوقت باید دید چطور میشه یه ادم کمتر از 21ساله را فرمانده لگشر .......قلمداد کرد .من خودم شخصا چند سال پیش یه کلیپی از نحوه اولین اعزام این کاندیدا ریس جمهوری به جبهه را از زبان خودش شنیدم که مات ومبهوتم .باشه تا انشااله خدا با عدالتش همه چیز وهمه کس را سر جای خوش بنشاند .
پاسخ:
حالا که شما پافشاری می کنید من هم چیزی نمی گم. ولی تمام آن حرف ها با سند است. ببینید رد صلاحیت هاشمی خیلی از اصول گراها را از اردوگاه اصول گرایی جدا کرد و  به اردوگاه اصلاح طلبی  چسباند. 
۱۱ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۲۷ مردمان رباط
 من برای شما ارزش قائلم البته توی این جور بحثها ممکنه یه لحظاتی پیش بیاد که ادم یه همچین حسی که شما از من دارید براش پیش بیاد ولی اصل همینه که شما گفتید با مرام باشیم شما هستید دعا کنید منم با مرام باشم ومرامم مرام ایرانی با غیرت وبا شعور وبا شعار باشم وهر گاه مملکتم نیاز به هر جنبه ای از دفاع را داشت بتوانم انجام وظیفه کنم جوانب فرهنگی الان خیلی برامون مهمه دوست عزیز باید کاری کنیم تا مردم مانند دوران قبل صرفا شور شرکت داشته باشند ولی شعور را فدای جهل کنند تا باز چقدر هزینه کنیم تا امور سر جای خودش قرار گیرد .
در مناظره دیروز اقای .....در مورد تصویر اپارتمانها نظر داد که اصلا هویت اسلامی در آن نیست این نظر وی در حالی به گوش من وآحاد مملکت میرسد وفکر میکنیم ایشان لابد خیلی فهم این موضوع را دارند که همین الان بعنوان یک مسوئول در این زمینه در شهر تهران که ساختمانهای نو را هدایت میکنند هیچ واکنشی از خود بروز نمیدهد حتی مدتهاست از کارمندانش سالهست پول گرفته اند تا در ورد آورد کرج برجهای 30طبقه تحویل دهند این در حالیست که پس از گذشت 5.5 سال تازه بدون در یافت مجوز رسمی گود برداری کرده اند وکارمندان وی نمیداند که نمای این ساختمانهای واهی ایا اسلامی وایرانیست یا از احمدی نزاد بدترست .من میخواستم دریچه ای را بگشایم بحم دالله راه با ز شد تا بیشتر وحتی از سایر نامزدها حرف بمیان آید
در نتیجه دوست گرامی زمانی نرسد که بفهمیم همه برسر عنب ازوم انگور دعوا داشتیم ومخنثین کثف از این مرحله استفاده وجای را خوش کنند .......
پاسخ:

خیلی کارت درسته مردمان رباط ما که اگه فحش هم بهمون بدی باز هم دوستت داریم.

فقط اثبات این موضوع که رای مردم امانته خیلی سخته. خیلی از افراد می گویند فلانی از صندوق در آورده می شود. من و تو که کاری نمی تونیم بکنیم تجربه هم همین را نشان داده.

۱۱ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۵ مردمان رباط
من بنظرم میاید 2یا 3 روز پیش بود که تقریبا چیزی نزدیک به این متن را در یک وب سایت خواندم بنظرم حرف زدن در اینمورد خیلی خوبست من در آن وب سایت بطور مفصل پاسخ دادم والبته بی نام
من در وبلاگم قول دادم در حال حاضر والبته بعداز انتخابات سخنی از کسانیکه تائید نشده اند بمیان نیاورم .
در مورد اقای روحانی وعارف شما شک نکنید که همه مردم ایشان را خیلی اصلحتر از کسانیکه هرگز   صندلی وزین هیت وزرا را درک نکرده اند میدانند .
دوست عزیز یگ نفر با نام دوست نظری قابل توجه در پست وبلاگ مردمان رباط گذاشته که من انرا به نوعی برای شما به شرح ذیل مسنیویسم تائید نمیکنم ولی میخواهم به شما عرض کنم مردم فرق بین عارف وروحانی را از م.ق ویا  ح.ع ویا ......ومیدانند
وی میگوید ما از نظامی بدمان میاید یا درادامه مشخص میکند قصدی ندارد که بغیر از غرضی ویا روحانی روی کس دیگری بیاندیشد وبا یک نگاه طنز امیز موفقیت غرضی را از همین الا ن تیربک گفته خب      این حرفا رو زدم که بدانی با امدن یه نفر 100تومان جنس میره بالا یا پائین به شعور مردم اینجوری نیگا نکن خوب نیست .توی حرفاتون از خانواده حضرت ایت الله املی صحبت کردید ایا مطمئنید که دارید میگید .
خیلی دوست دارم یک حرفهای را بزنم اما از توصیه های حضرت امام قدمی جلوتر نخواهم رفت.
غرور ادم را از بین خواهد برد وخودم این بلای مصیبیت آور را دیدم که چگونه گریبان برخی انسانهای در گرفت شما هم میدانید که چه میگویم
از اینکه وارد بحث انتخابات شدید خوشحالم .خدانگهدار 

پاسخ:
ممنون دوست عزیز هر چند از ما خوشت نمی یاد ولی دوست داریم  خوش مرام.
سلام

ما که گیج شدیم با شهدا شروع کردی و امروز به عارف و روحانی رسیدی البته من هم می خواهم به روحانی رای بدهم ولی خوب فکر می کردم حزب الهی ها به جلیلی و ولایتی رای می دهند.
خیلی برام جالب بود اصلاً فکرش را نمی کردم.
پاسخ:
متاسفانه انقدر فضای بی اخلاقی و تهمت در کشور ایجاد شده که با همین تهمت ها خیلی ها فکر می کنند شهدا پشت قباله افرادی مانند احمدی نژاد و جلیلی و قالبیاف و حداد عادل و ولایتی نوشته  شده اند. به نظر من شهدا فراتر از جناح بندی ها هستند. و استوره های ملی هستند که باید آنها به عنوان نمادهای ملی در نظر گرفته شوند. در هر صورت 8 نفر از فیلتر سخت شورای نگهبان عبور کرده اند پس رجل سیاسی و مذهبی هستند. وظیفه ما شاید این باشد که شهدا را از تعلق به جناحی که 8 سال کشور را در دست داشته و به عنوان اصول گرا مطرح هست خارج کنیم و آنها را در سطح ملی تعریف کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی