شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

بعد از مناظره سیاسی نظرها به سوی کیست؟

جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۳۹ ب.ظ


امروز روند مناظره ها شکل بهتری به خود گرفته بود. در این مناظره آقایان روحانی و عارف کاملاً با هم هماهنگ بودند. نگرش آقایان حداد و جلیلی هم به هم نزدیک بود. همگرایی در آقایان ولایتی و رضایی کاملاً مشهود بود و آقای قالیباف و آقای غرضی هم که کاملاً از هم متمایز بودند. باز هم در این مناظره ها آقایان روحانی و عارف در مقام اول و آقایان جلیلی و حداد عادل در مقام آخر قرار گرفتند. تحول دیگر مناظره امروز این بود که آقای ولایتی نیز چهره ایی متمایز داشت و ضمن نزدیکی به نظرات آقایان عارف و روحانی به شدت سیاست آقای جلیلی را زیر سوال برد. نکته مهم دیکر تکذیب گفته های جلیلی در مورد مسایل هسته ایی توسط آقایا روحانی، رضایی و ولایتی بود. در آخر مناظره هم برخی صحبت های جلیلی توسط آقایان دکتر معین و ظریفیان وزیر و معاون وریز فرهنگ و آموزش عالی دولت آقای خاتمی تکذیب شده بود که توسط عارف اعلام شد. به نظر من آقای جلیلی نشان داد که در حد و اندازه ریاست جمهوری نیست همانگونه که در سال های 1384 و 1388 آقای احمدی نژاد نبود و این موضوع اکنون به اثبات رسیده است. 


شبکه ایران / نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر افکار سنجی که با تعداد نمونه 17400 نفر در سراسر کشور (مراکز استان ها)، در تاریخ 8 خردادماه انجام شده است، به شرح زیر است:

آدرس: http://inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=1&Id=152713&Rate=0
نرخ مشارکت: 51.4

1-حسن روحانی: 23.3

2- محمد باقر قالیباف: 18.4

3- محمد رضا عارف: 14.3

4- علی اکبر ولایتی: 12.2

5-  محسن رضایی: 8.1

6- سعید جلیلی: 7.5

7- غلامعلی حداد عادل: 2.7

8- محمد غرضی: 0.8

9- هیچکدام: 12.2 


نظر سنجی جدید

ایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی یک مرکز معتبر حاکی از تثبیت موقعیت حسن روحانی و رشد قابل ملاحظه محسن رضایی است. این نظر سنجی روز 12 خرداد ماه در مراکز استان ها و با تعداد نمونه 17500، انجام شده است. نتایج این نظرسنجی به شرح زیر است:
نرخ مشارکت:53
حسن روحانی: 27
محمد باقر قالیباف: 20
محمدرضا عارف: 15
محسن رضایی: 11
علی اکبر ولایتی: 9
سعید جلیلی: 5
غلامعلی حداد عادل: 3
محمد غرضی: 1
هیچکدام: 9


و اما نکات قابل توجه مناظره جمعه شب:

سومین مناظره تلویزیونی هشت کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف دو مناظره پیشین، مناظره ای جذاب و دیدنی از آب در آمد.

به گزارش پایگاه جامع انتخابات ایران، این مناظره که از قبل هم پیش بینی می شد که از حساسیتی بالا برخوردار باشد، دست بر قضا مناظره ای جذاب شد و این بار کاندیداها بیش از دو برنامه قبلی برنامه های همدیگر را به چالش می کشیدند و بیشتر همدیگر را نقد می کردند. از نکات خوب این مناظره، این بود که کاندیداها بیش از پنج دقیقه نمی توانستند برای صحبت های انتهایی خود ذخیره کنند که این نکته باعث شد کاندیداها از وقت هایی که در اختیار دارند، نهایت استفاده را کنند و رقبای خود را بیشتر به چالش بکشند، به طوری که جلیلی و غرضی حتی برای صحبت های چهار دقیقه ای مجاز خود وقت کم آوردند و جلیلی فقط در کمتر از یک دقیقه و غرضی در حدود دو دقیقه به تشریح برنامه های خود پرداختند.

مناظره از همان ابتدا دیدنی آغاز شد، چه این که رضایی به عنوان اولین کاندیدایی که به تشریح دیدگاه های خود در زمینه سیاست داخلی و خارجی پرداخت، قصد آن داشت تا راه خود را هم از اصلاح طلبان و هم از اصولگرایان جدا کند و با بیان این که مردم از دعواهای سیاسی خسته شده اند، که عارف در مورد مسئله آزادی از محسن رضایی سوال کرد. دیدگاه ها و همچنین لحن کلام رضایی در ادامه برنامه، اعتراض حدادعادل را هم بر انگیخت و از وی انتقاد کرد که طوری صحبت می کند که گویی همه کاندیداها مردمی نیستند و فقط ایشان مردمی است. همچنین وقتی رضایی از افراط و تفریط در سیاست خارجی انتقاد و اظهار کرد که در دوره روحانی، افراط و در دوره جلیلی، تفریط صورت گرفته است، جلیلی واکنشی شدید نشان داد و از این گفت که «راه رفتن در میان حق و باطل نشانه میانه روی نیست.» 

یکی از نکاتی که در این مناظره بسیار به چشم می آمد، تشکیل دو قطبی جلیلی-حداد و روحانی-عارف بود. همان گونه که پیش بینی می شد، عارف و روحانی تمام قد برای نقد هشت سال گذشته مهیای میدان شده بودند و جلیلی و حدادعادل که نزدیک ترین کاندیداها به دولت هستند، سعی داشتند با انتقاد متقابل به سیاست های اتخاذ شده در شانزده سال دولت های سازندگی و اصلاحات از پاسخ در مورد هشت سال گذشته شانه خالی کنند. البته بر خلاف انتظار این جلیلی بود که به شدت به روحانی و عارف تاخت که البته با واکنش آنها همراه شد. حدادعادل نیز به صحبت های عارف در مورد این که چرا بی مورد تنی چند از اعضای ستادش را که در حمایت از وی و خاتمی شعار دادند، پاسخ داد. همراهی و ائتلاف نانوشته حداد و جلیلی آنجا محرز شد که حدادعادل در یک صحنه بدون این که متوجه دوربین باشد، چیزی در کاغذ نوشت و به جلیلی داد.

از دیگر قسمت های جذاب مناظره وقتی بود که حسن روحانی به تشریح مواضع خود پرداخت و از آزادی و حقوق اقلیت ها و قومیت ها بود که با انتقاد قالیباف مواجه شد. قالیباف در انتقاد از سخنان روحانی و انتقاد از این که چرا زمانی که در مصدر امور بوده است این حرف ها را نمی زده است، از جلسه شورای امنیت ملی سال 82 گفت و از این گفت که وی از برگزاری جلسه تحکیم وحدت در سالگرد 18 تیر دفاع می کرده است اما روحانی مخالف برگزاری جلسه بوده و معتقد بوده است که نباید دنبال دردسر گشت. این انتقاد قالیباف، واکنش روحانی را در پی داشت و وی از این حرف های قالیباف انتقاد کرد و گفت نباید برای رقابت، دست به این گونه کارها زد. وی سپس از این گفت که قالیباف قصد آن را داشته است که با گرفتن مجوز برای دانشجویان، آنها را گازانبری کند. همچنین روحانی ضمن بیان این که من همیشه دنبال آزادی بیان بوده ام و از زمان شاه این رویه ام بوده و برایش مبارزه کرده ام، طعنه ای به قالیباف زد گفت:«من مدرکم حقوق است و هیچگاه پادگانی فکر نکرده ام و سرهنگ نبوده ام.» اما این همه آنچه که در صحبت های روحانی رخ داد، نبود. روحانی، رضایی را هم که معتقد بود روحانی در زمان دبیری اش در شورای امنیت ملی افراط کرده است و راه سازش را در پیش گرفته است را مورد خطاب قرار داد و گفت:«آقای رضایی همین شما نبودید که می گفتید شورای سازمان ملل بهتر از شورای حکام است و آقای روحانی چرا جلوی این را گرفته اند که پرونده از شورای حکام به شورای امنیت نرود.» مجادله جلیلی با روحانی هم در نوع خود جالب بود، زیرا که وقتی روحانی در دفاع از خود به کتاب البرادعی اشاره کرد، جلیلی هم گفت که پاسخ روحانی را از همان کتاب البرادعی داد اما نکته اینجا بود که اشاره روحانی به صحبت های سال 82 البرادعی بود ولی جلیلی به صحبت های سال 84 البرادعی اشاره کرد.

اما از نکات بسیار جذاب مناظره، رقابت داغ درونی کاندیداهای اصولگرا بود، به طوری که حتی کاندیداهای ائتلاف 1+2 هم به شدت به هم تاختند و البته دیگر کاندیداهای اصولگرا را هم بی نصیب نگذاشتند. در یکی از قسمت های مناظره، وقتی ولایتی در حمایت از انتقاد رضایی از جلیلی مبنی بر تفریط در سیاست های هسته ای وارد صحبت شد و از این گفت که جلیلی نتوانسته است، توافقات صورت گرفته در مذاکرات زمان لاریجانی را حفظ کند، با واکنش جلیلی مواجه شد و وی از این گفت که صحبت های ولایتی غلط است، ولایتی هم در پاسخ جلیلی گفت:«گویا هرچه بقیه می گویند غلط است و فقط صحبت های ایشان درست است.» البته این آخرین تقابل ولایتی و جلیلی نبود، ولایتی وقتی به دفاع از دیدگاه های خود در زمینه سیاست خارجی می پرداخت، از جلیلی این انتقاد را کرد که دیپلماسی را با فلسفه اشتباه گرفته است و نباید در مذاکرات فقط به بیانیه خوانی قناعت کرد. قالیباف و رضایی هم به انتقاد از ولایتی پرداختند و مخصوصاً قالیباف از این گفت که زمانی که ولایتی با میتران قهوه می خورده است، ما در جنگ موشک های میراژ فرانسه را می خوردیم.

بقیه کاندیداها هم البته نکات جالبی در صحبت های شان بود. غرضی در این مناظره فراتر از انتظار ظاهر شده بود و نقدهایی جدی و اساسی به کاندیداها مخصوصاً به قالیباف و عارف وارد کرد. عارف نیز به شیوه معمولش به دفاع تمام قد از اصلاحات و دولت اصلاحات پرداخت و همچنین با احترام از همه دولت های گذشته یاد کرد و از این گفت که سعیش بر این خواهد بود که صبر و استقامت دولت مهندس موسوی، سازندگی دولت هاشمی، اصلاحات دولت خاتمی و پشتکار آقای احمدی نژاد را سرلوحه کارش قرار دهد و همچنین از این گفت که باعث افتخارش خواهد بود که در تشکیل دولت احتمالی آینده اش، از رقبایش و حتی برنامه های داوطلبین احراز صلاحیت نشده، استفاده کند.

نکته آخر که جالب ترین نکته این مناظره اما به زعم نگارنده این سطور، ائتلاف نانوشته علی اکبر ولایتی به عنوان کاندیدای اصولگرایان سنتی، معتدل و عقلایی با کاندیداهای اعتدال گرا و اصلاح طلب بود. ولایتی بارها و بارها در مقابل انتقاداتی که همفکرانش به وی وارد می کردند، حسن روحانی را به عنوان شاهد حرف های خود یاد کرد و از سوی دیگر کمترین و نرمترین انتقادات را به عارف به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان وارد کرد. همچنین ادب و متانت سعید جلیلی و محمدرضا عارف به عنوان دو کاندیدایی که بیشترین انتقادات را به هم وارد کردند، بسیار به چشم می آمد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۷
محله پایتخت

نظرات  (۹)

دل به نظر سنجی نبندید، دلها دست خداست


جامعه آماری این نظر سنجی ها بسیار بسیار محدود است. فقط مردمی است که از اینترنت استفاده میکنند و تازه هر سایتی مخاطب خاص خودشو داره و مشخصه در هر سایتی چه کسانی اولند.

دل ها دست خداست
پاسخ:
واقعاً من هم نظرم همینه و خوذم گفته بودم که کاربران اینترنتی جامعه ایی خاص هستند. ولی این را هم بگم که در سال 1384 بعد از کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم همین عصر ایران بین هاشمی و احمدی نژاد نظر سنجی گذاشت. شنبه  که اوایا نظر سنجی بود رای هاشمی 72 درصد رای احمدی نژاد 28 درصد بود. روز چهارشنبه یکم تیر 1384 رای هاشمی 48 درصد و رای احمدی نژاد 52 درصد شد.
قالیباف ، ولایتی ، جلیلی ، حدادعادل ، ویکی از دو آقایان محترم عارف وروحانی تا همین یکی درروز آینده آمارشان در ننطر سنجیهای تغییر شگفت انگیری خواهند داشت اینان البته هر کدامشان با دلایل معلوم در انتهای لیست فرار میگیرند مثلا اوضاع عارف وروحانی مشخصست ویا ان سه بلبلان نطر تنگ ائتلافی نیر که با سوال جواب نداده دکتر رضائی تکلیفشان بوضوح معلومست من این اطمینان قلبیم را که ماحصل تجربیاتمدر این راستسات عرض میکنم مردم اینبار تحت تاثیر هیج مسدله یا شرکت میکنند ویا خیر که کم هستند افرادیکه بخواهنذ  مشارکت نکنند همه اینبار دقیق مشارکت میکنند .نمیدونم ولی اگر برخی از حساسیتها کنار برونداحتمال تقابل سختی مابین غرضی   رضائی ویکی ار باقیمانهای گروه موصوف به اصلاح طلب .من خیلی این فضا را دوست دارم بوجود بیاد چون حذاقل دل خون شدن اسد علی رهبری از همه مدعیان بر مردم هویدا خواهد شد 
پاسخ:
تجربه من می گوید که اگر مردم با صندوق ها قهر نکنند شک ندارم در دوره اول روحانی برنده می شود. هر چند من نزدیک به عارف هستم ولی  برای انسجام به روحانی رای می دهم. راستش را بخواهید به دلیل همین نگاه قشری علیرغم میل باطنی به ستاد ایثارگران روحانی پیوستم.
سلام شما ذاتا اصلاح طلب و شما از منابع اصلاح طلب ها استفاده کردید
شما از منابع بی طرف استفاده کنید
پاسخ:
شما هم ذاتاً اصول گرا هستید و حرف های جلیلی و ... برایتان سند است هیچ عیبی هم به آن وارد نیست. اکنون که پایگاه های بسیج در اختیار جلیلی است و حدود 8 میلیون رای آن جمع آوری شده. افرادی که به جلیلی رای می دهند این حرف ها بر آنها اثر ندارد. ببینید تمام حرف های رقیبان احمدی نژاد در سال 1388 را امروز حامیان او می زنند. این بحث ها برای افرادی که تصمیم گیری نکرده اند مهم است. زیاد غصه نخورید. آقای مصباح در سال 1388 گفته بود خدا به دل مردم زد و احمدی ن ژاد رای آورد و امام زمان پشتیبان او در مورد جلیلی هم شاید  چنین شود.
سلام مجدد

بحث نامه رو به این دلیل مطرح کردم که آقای عارف ادعای مدارا دارد و اصولگرایان رو به برخورد قضایی با دانشجویان متهم میکند و ادعای آقای جلیلی رو درست زمانی پاسخ میدهد که میداند آقای جلیلی دیگری فرصتی برای پاسخ دادن ندارد. همون مثال معروف «بزن و در رو».

خواستم بگم اولا تکذیب اون نامه دروغ بود. عدم برخورد قضایی با دانشجو در زمان اصلاح طلبان هم دروغ بود. 

پاسخ:

این روشی است که احمدی نژاد در سال 1388 نهادینه کرد وقتی  که در پاسخ موسوی عکس زنش را نشان داد و در مورد ملوان ها حرفی زد که نخست وزیر انگلیس تکذیب کرد. البته من در مورد ملوان ها حرفی ندارم ولی این روش در آن سال با سکوت و رضایت اصول گرایان مواجه شد.

 

چاه نکن بهر کسی    اول خودت دوم کسی.

سلام مجدد
 
من دست  تمام ایثارگران رو میبوسم. یه نکته رو فراموش نکنیم؛ اختلاف نظر ما هرگز نباید اشتراکات بسیار اساسی و مهم ما رو کمرنگ کنه. ما شاید در بیش از 90 درصد اعتقادات بلکه 99 درصد اعتقاداتمون مشترکیم. همین الان هم اگه جنگ بشه من و شما و تمام اونایی که تو این مملکت با هم اختلاف نظر داریم، در کنار هم مثل دو تا برادر بلکه نزدیکتر از برادر؛ با فضایی کاملا صمیمانه به دفاع خواهیم پرداخت. شهدا مخصوص کسی نیستند، مخصوص یک طیف نیستند. و این تفکر در کل اشتباه است. شهدا برای تمام مردم و مملکت و از اون مهمتر برای اسلام و خدا شهید شدند نه برای عده خاص. من و شما و دیگران هم اختلاف نظر مان مانند اختلاف نظر دو برادر در محیط خانواده است نه خدای نکرده اختلاف دو دشمن جانی. شاید چون زیاد از مشترکاتمون صحبت نکردیم، باعث شده این تفکرات باطل بین برخی افراد شکل بگیره. پس این یک مطلب کلی که ذکرش ضروری بود.

و اما بحث خودمون:

بنده عرض کردم با مبنا و آیه و روایت صحبت کنید. این که  «به نظر شما» چه کسی به اسلام نزدیک تر است مهم نیست. نظر اسلام و آیه و قرآن مهم است. به همین دلیل  عرض کردم با آیه و روایت صحبت بفرمایید.
پاسخ:

دوست عزیز  من هم دست شما را می بوسم و از این که نگاهمان پر از کینه است ناراحت هستم. به عنوان یک ایثارگر خیلی غصه می خورم که هر روز از قطار انقلاب یکی را پیاده می کنند. مگر ما چند نفر مثل آقای هاشمی داریم. آیا تهمت جاسوسی به خاتمی صحیح است. ایا منحرف خواندن کسی که 4 سال پیش مالک اشتر بود صحیح است. من نه آن مالک اشتر بودن را قبول دارم و نه این انحرافی بودن را. متاسفانه آنقدر جو علیه اصلاح طلبان است که اگر کسی از اصلاح طلبان دفاع کند و به دفاع مقدس هم پایبند باشد عکس چند شهید را برای دل خودش بزند به او اعتراض می شود. به این حال و روزمان باید گریه کنیم. از این صحبت های خوب شما لذت بردم. در زمان جنگ در همین لشکر 14 امام حسین اصفهان دو طیف چپ و راست بودند. و به دفاع مشغول بودند.

دوست عزیز ما را هم دعا کن.

سلام مجدد

اینم آدرس نامه ای که آقای عارف تکذیب کرد. لطفا ملاحظه بفرمایید. مثل این که رسم شما اصلاح طلبا است که به دروغگویی متهم کنید: 

پاسخ:
این چه روشی است که در پیش گرفته اید مگر می شود شما طرفدار کسی نباشید. نامه را دیدم عده ایی از دانشجویان به اصطلاح حزب الهی چون به چند استاد اعتراص داشتند خودشان به وزارتخانه می روند و پشت در اتاق آقای معین تحصن می کنند و هر چه می خواهند می گویند و تهدید به تخریب می کنند معین به خاتمی نامه می نویسد که برخورد کن خوب باید اجازه می داد فحش و توهین بکنند من خودم زمانی دانشجو بودم متاسفانه حمایت ها از دانشجویان بسیجی خیلی زیاد بوده و است ولی دانشجوییان دیگر اینگونه نبوده و اکنون که از بسیجی ها بیشتر حمایت می کنند. همین تسخیر سفارت انگلیس که بسیجی ها انجام دادند و بعد مشخص شد حتی به تسخیر کننده ها ناهار هم داده بودند بعد چون اثر منفی داشت و خود رهبری هم انتقاد کرد سکوت کردند مثلاً می خواستند اصول گرایان مانند سال 1358 که سفارت امریکا تسخیر شد عمل کنند.. جالب است جلیلی حرف همه را تکذیب کرد حتی  ولایتی گفت در مورد برخی از مسائل مربوط به دیپلماسی حرف دارم که جلیلی گفت شما بعد بگویید تا من جواب بدهم. امثال جلیلی ادعای مقاومت و پیشرفت دارند جالبه که تمام کاندیداها حرف های او را پاسخ دادند فقط حداد حمایت کرد. مثلا جناح ارزش مدار هستند آخر این نحوه دیپلماسی است که 6 سال آنها زمان خریدند تا تحریم ها اثر بگذارد. رضایی خوب پاسخ داد. در مورد نامه ای هم که می گویید اگر عارف دروغ گفته خوب اشتباه کرده است.
سلام مجدد

من هرگز به شما توهین نکردم؛ زیرا حساب طرفداران یک فرد از خود فرد جداست. اشتباهات فرد به پای طرفداران نوشته نمیشود. البته باید دید طرفداران از چه چیز کاندیدای خود حمایت میکنند.

جواب بنده رو نداید؛ به نظر شما دیدگاههای کدام یک از کاندیداها به اسلام نزدیک تر است؟ لطفا با مبنا و آیه و روایت جواب بدید. متشکرم
در ضمن من از کسی طرفداری نکردم بلکه آقایان عارف و روحانی رو نقد کردم.

متشکر
پاسخ:
به نظر من دیدگاه های افرادی مانند روحانی ، عارف، ولایتی، رضایی و قالیباف به دیدگاه اسلام و منافع ملی نزدیک تر است. به نظر من احترام به عقاید دیگران و داشتن رحمت و مهربانی از توصیه های قرآنی است که به هیچ وجه با دیدگاه جلیلی و احمدی نژاد همخوانی ندارد. طرفداران این افراد تند رو هستند و به هیچ وجه دیگران را تحمل نمی کنند. من شکی ندارم که شما حامی جلیلی هستید. ببینید دیدگاه های این افراد در همین وبلاگ را ببینید یکی از حامیان آقای جلیلی نوشته بود شما نباید از شهدا بنویسید در صورتی که خود من از ایثارگران هستم.
ستاد دکتر جلیلی در خوانسار راه اندازی شد
آدرس:میدان امام
آدرس وبسایت حامیان دکتر جلیلی در خوانسار:
www.aghasaeed.blog.ir
لطفا اطلاع رسانی فرمایید.
پاسخ:
مبارک باشد انشاء الله به عنوان یک مخالف جدی آقای جلیلی تبریک می گویم باید یاد بگیریم یه صورت مسالمت آمیز با هم بحث کنیم به هم توهین نکنیم. من شما را به لینک خودم اضافه می کنم بدون تعصب
سلام مجدد

تو دهنی ملت در حماسه 9 دی به جریان فتنه کافی نبود که حالا آقای عارف باز هم خودشون رو به خاتمی منسوب میکنند. براش دعا کنید کار به جایی نرسه مردم یه تو دهنی دیگه بهشون بزنند که به جای 4 سال سکوت، به سکوت ابدی برود.

به نظرم لیستتون رو سر و ته گرفتید. تو نظر سنجی ها هم اگه درست باشه آقایان عارف و روجانی تو رده های چهارم و پنجم اند.

دوست عزیز مطمئن باشید این ملت حاضر نخواهند شد ذلیلانه فعالیت های هسته رو مثل زمان آقای روحانی و خاتمی تعلیق کنند.

امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند شعار نیست، حقیقت است. 

اندک آشنایی با اسلام تأیید میکند که بانگ الاسلام یعلو و لا یعلی علیه شعار حضرت زینب است؛ شعاری که هرگز در گفتمان آقایان عارف و روحانی وجود ندارد؛ یا لا اقل بگوییم در عمل وجود ندارد و نداشته است.



پاسخ:
بنده نظر سنجی شبکه دولت را گذاشتم.
به سایت انتخاب، عصر ایران و فرارو مراجعه کنید.
نمی دانم که شما چرا اینقدر انحصار طلب هستید.
عملکرد احمدی نژاد و تحریم ها و فشار اقتصادی تو دهن همه ملت و مسئولین زده و شرایط را سخت کرده است.
حمایت شما از احمدی نژاد و عملکرد او چه حماسه ای برای شما داشت.
از جانب ملت حرف نزنید. این عین واقعیت است اگر به اصطلاح شما فتنه گران و امثال خاتمی کار خلافی کردند چرا محاکمه نشدند. چرا با این همه تهمت به آنها اجازه پاسخگویی داده نمی شود. 4 سال آنها را تخریب کردید حال روحانی و عارف آمده اند و تمام رشته های صدا و سیما را پنبه کرده اند. اجازه دهید ملت تصمیم بگیرند اگر عملکرد جلیلی و روش او خوب است خوب ملت تصمیم می گیرد و اگر با رای قاطع به او رای دادند خوب ما هم سکوت می کنیم و خفه می شویم. اگر روحانی یا عارف برنده شدند چی شما حاضرید بپذیرید که ملت روش آنها را پذیرفته و یا این که نه باز شما کار آنها را تسلیم و ... می نامید خوشبختانه امشب جلیلی خیلی ضعیف ظاهر شد و حتی افرادی مانند رضایی و ولایتی هم سیاست های هسته ای و دیپلماسی کشور را پر خطا نامیدند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی