شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

یکی از ویژگی های مناظره روز جمعه، نزدیکتر شدن سعید جلیلی به نسخه اصلی خود یعنی احمدی نژاد بود که با اجرای سناریوی احمدی نژاد در مناظرات که به "بگم بگم" مشهور شده، رخ داد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ از جمله این بگم بگم ها، اشاره این نامزد ریاست جمهوری به نامه مصطفی معین، وزیر اسبق علوم بود که مدعی بود در آن، وی خواستار برخورد قضایی و امنیتی با شماری از دانشجویان انجمن اسلامی مستقل شده است.

این موضوع ظاهرا از قبل با عزیزان رسانه ای خبرگزاری های مستقل! هماهنگ شده بود تا بلافاصله بعد از مناظره، آنها تصویر نامه مورد اشاره را منتشر کرده و مدعای جلیلی را درست جلوه دهند و بعد هم در سایت های رنگارنگ مختلف بازنشر شد.

با این حال، کمی دقت در متن این نامه نشان می دهد محتوای این نامه با آنچه جلیلی از آن روایت کرد، تفاوت دارد.



طبق گزارش خبرگزاری تسنیم، جلیلی با اشاره به این نامه گفت: این خیلی بی‌سابقه است که وزیر علوم وقت آقای معین، نامه‌ای به رییس‌جمهور می‌نویسد که با 50 دانشجوی عضو انجمن اسلامی مستقل که جلوی وزارت علوم رفته‌اند و اعتراضی کرده‌اند با آنها برخورد امنیتی، قضایی، اطلاعاتی و سیاسی و حقوقی شود.

با این حال بررسی متن نامه نشان می دهد اولا موضوع بیش از یک تجمع مقابل وزارت علوم بوده و ثانیا نکته مورد اشاره معین، بیش از آن که اصل این تجمع باشد، یک فرایند برنامه ریزی شده با همکاری روزنامه های دولتی نظیر کیهان و جام جم و نیز صداوسیما در نحوه پوشش این موضوع و طرح موضوع تعطیلی دانشگاه ها و انقلاب فرهنگی مجدد بوده است.

در واقع این یکی از ده ها سناریوی ایجاد تنش هماهنگ برای دولت خاتمی بوده که با آتش تهیه سنگین کیهان و صداوسیما دنبال شده بود و وزیر وقت علوم هم بر خلاف مدعای جلیلی، نه خواستار برخورد امنیتی با دانشجویان، که خواستار بررسی کامل کل قضیه شده است.

اکنون باید پرسید کدام یک از آن 50 دانشجوی مورد اشاره مورد برخوردهای شدید این سالهای کمیته انضباطی و یا محرومیت از تحصیل قرار گرفته اند؟ آیا مقایسه ی وضعیت و فضای تحصیلی دانشجو در دوران خاتمی و امروز، اساساً منطقی است؟ آمار خود گواه است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۸
محله پایتخت

نظرات  (۸)

۲۰ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۴ مجید از پاتخت مقی پایتخت
اتفاقا حاج محمد علی امینی  هم سابقه کار در  کمیته و سپاه وکمیته امداد امام (ره)  و همچنین شورا  رانیز دارند و فردی دلسوز برای شهر می باشند و وجود آن در شورا لازم وضروری است
پاسخ:
سلام مجید جان مدتی بود خیری ازت نبود.
۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۹ تحقیقات بنده
سلام باتحقیقاتی که  کردم اصلح ترین نامزدها به شرح ذیل میباشد: 1.حاج اقاسجادی 2.حاج علی صبوحی3.محمدرضا معینی4.علی یحیایی5.محمود قربانی پور6.عفت یحیایی7.احسان امینی
سلام مجدد

منم اگه شما رو دوست نداشتم که این همه به شما سر نمیزدم!  تأکید میکنم این اختلافات هرگز نمیتونه اشتراکات ما رو از بین ببره. ما در بیش از 90 درصد اعتقاداتمون مشترکیم.

اما در رابطه با نماز که فرمودید، من احساس کردم شاید کنایه است که چون میفرمایید این طور نبوده عذر میخوام.

بازم میگم من هرگز فکر نمیکنم اصلاح طلبا مثلا نماز خون نیستند؛ هرگز؛ این تفکر خودش تفرقه افکن و بر خلاف مصالح اسلام و مملکت ماست.

از اون طرف هم قبول دارم که اینجور نیست که همه اصول گراها پاکند و دنبال منافع نیستند. بله یه عده ای هم نون به نرخ روز خورند.

ولی یه سؤال مهم باقی میمونه و شاید شبهه ایجاد کرده:

به نظر شما چرا اکثر (عرض کردم اکثر نه همه شون) بچه مذهبی و هیئتی و جبهه ای و حزب اللهی و ... هستند و در مقابل اکثر  (بازم میگم اکثر نه همه) اصلاح طلبا ظاهرشون غربی و زناشون بی چادر، جووناشون با ظاهر نمیگم غیر اسلامی ولی نامناسب و ... هستند؟! (این که مسلمه همه علما گفتند زدن ریش با تیغ حرومه)

شاید همین امر باعث شده بعضی به شما که خودتون ایثار گرید و عکس شهدا رو در پست ههای قبلی گذاشتید و در عین حال از آقای عارف و روحانی حمایت میکنید؛ اشکال بگیرند. چون اکثر ایثار گرا رفتند جزو طرفدارای اصولگراها و شما جزو اقلیت اصلاح طلبا هستید که صحبت از شهدا میکنید.

به نظر شما که ایثار گرید صحبت از شهدا در دولت احمدی نژاد بیشتر بود یا در دوره آقای خاتمی؟!
پاسخ:
شخصاً فکر می کنم در زمان آقای خاتمی قوانین خوبی در مورد ایثارگران تصویب شد. دوست عزیز صحبت را در نظر نگیر واقعاً می گم به عنوان یک ایثارگر نظرم این است که قوانین در این مورد بهتر بود. در زمان دولت احمدی نژاد بیشتر بسیجی های بعد از جنگ مورد لطف قرار گرفتند. این را بگویم که حقیر به عنوان ایثارگر هیچ انتظاری نداشته و ندارم و اعتقاد دارم که اگر برای ادای دین و دفاع از کشور رفتیم نباید انتظاری داشته باشیم. در مورد این نگاه به ظاهر نیز اصلاً قبول ندارم این افراد حقیقت کشور ما هستند. حقیقت 34 سال بعد از انقلاب. ببینید اگر بخواهیم این نگاه را داشته باشیم و مردم را طبقه بندی کنیم انقلاب با خطرات زیادی مواجه می شود. اگر این نگاه وجود داشته باشد من سوال می کنم که چه اتفاقی افتاده که با این همه تریبون و مسجد جوانان ما این شکلی هستند. نقل می کنند که فرح پهلوی همسر آخرین شاه ایران در یکی از برنامه های ماهواره ایی گفته که من به حکومت محمد رضا افتخار می کنم چون که این حکومت ما بود که جوانانی پرورش داد که جلوی صدام را گرفتند. ببینید برادر من اگر فرض کنید که این اتفاقات در زمان خاتمی افتاده خوب در این 8 سال احمدی نژاد باید با روی کار آمدن دولت اصول گرا وضعیت ظاهری جامعه بهتر می شد. ببینید اکثر رزمندگان اصفهانی اکنون از حامیان آیت الله طاهری و از اصلاح طلبان هستند. بنده با عده زیادی از همین خانواده های شهید خوانسار ارتباط دارم که اصلاح طلب هستند. ولی خوب بسیجی های بعد از جنگ اینگونه نیستند و به دلیل کار سازمانی که سپاه انجام می دهد این تفکر بر آنها وجود دارد و مانند شما فکر می کنند.
پست بعدی من دیدار خانواده های شهدا با آیت الله هاشمی است. تصاویر را ببینید تا کمی نظرتان عوض شود.
سلام مجدد

شخصی که با اسم «سلام» کامنت گذاشته من نیستم. ظاهرا با بنده اشتباه گرفتید
پاسخ:
ببخشید. بد جوری بهت عادت کردم روحیه خوبی داری. واقعاً بهت عادت کردم. مطمئنم که روی دلسوزی وقتت را برای نوشتن این پیام ها صرف می کنی. من مدتیه که دارم تمرین می کنم همه را دوست داشته باشم و نظرم را نسبت به همه مثبت کنم مگه خلاف آن ثابت بشه. دوستت داریم
سلا مجدد

محتاج دعاییم

این عکس رو در جواب پست شما راجع به نماز اول وقت ایشون گذاشتم نه این که بخوام جانماز آب بکشم که شما با کنایه میگید التماس دعا.
پاسخ:
نه برادر من آن لحظه واقعاً از ته دل گفته التماس دعا. آخه ما هم روزی جبهه بودیم. نماز شبمون ترک نمی شد با بچه ها عهد کرده بودیم غیبت نکنیم تهمت نزنیم. وقتی به مرخصی می آمدیم با پول های خود گوشت و برنج و ... می خریدیم و شبانه لین فقرا پخش می کردیم.
ذهنیت خوبی ندارید در جماعت اصلاح طلب افراد متدین زیادی وجود دارد همچنان که در جماعت متدین اصول گرا  افراد فرصت طلب و ... وجود دارد.
سلام اینم عکس نماز آقای جلیلی پس از مناظره سوم(ظاهرا مناظره سوم باشه منم نمیدونم):

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/3/18/342056_974.jpg
پاسخ:
اگر او را دیدید از قول من بگویید التماس دعا
جلیلی قالیباف ولایتی حداد خدا حافظ
پاسخ:
خیلی مطمئنی کمی هم به من انرژی بده. حداد که تمام قد کنار دوست شما ایستاد.
سلام مجدد

باز هم که دارید بی انصافی میکنید!!!


اولا بگم بگم های آقای روحانی و سینه پر از مطلب ایشون در مناظره دیروز از همه بیشتر بود.

آقای عارف داشت فضای دولت اصلاحات رو خیلی گل و بلبل جلوه میداد که انگاری اصلا برخوردی صورت نگرفته و ...

آقای جلیلی اصلا بگم بگم نکرد، چیز مخفی و غیر علنی رو هم رو نکرد (برعکس آقایان قالیباف و روحانی که جلسات غیر علنی و گفتگوهای دونفره خودشون رو تو مناظره گفتند). بلکه اقای جلیلی در جواب به فضای گل و بلبل آقای عارف، چند نمونه ذکر کردند.

شما با عینک بد بینی  آقای جلیلی رو میبینید.  شما گرفتار این شایعه شده اید که جلیلی دنباله احمدی نژاد است. و به خیال خود با نقد احمدی نژاد، آقای جلیلی رو نقد میکنید. 

رهبر انقلاب فرمودند از سیاه نمایی بپرهیزید، به نظر شما آقای عارف در نقد زیاده روی و سیاه نمایی نمیکند و در عوض دولت اصلاحات رو گل و بلبل جلوه نمیدهد


انصاف انصاف انصاف!!

پاسخ:

شما که گفتید طرفدار کسی نیستید ولی مشخص شد که طرفدار چه کسی هستید. ای کاش سال 1384 که احمدی نژاد سیاه نمایی را شروع کرد جلو تهمت و سیاه نمایی گرفته می شد.

شما نیز با عینک بدبینی روحانی و عارف را نگاه می کنید.

آقای عارف و امثال من این توهین های 4 ساله را پاسخ می دهیم 4 سال دروغ، تهمت، فتنه گر اردن این و آن، جاسوس کردن خاتمی و ..... بس است دیگر.

ما به انتخابات فقط در این حد نگاه داریم که این فضای 4 ساله گل و بلبلی مملکت و این فتح خیبری که جلیلی کرده را مردم نظاره کنند. همین و بس

 

آنقدر بدبین هم هستیم که فکر می کنیم با این سازماندهی جلیلی از صندوق در می آید. پس تا این حد که از اصلاحات در سیما سخن گفته می شود و جلیلی همین را هم بر نمی تابد و خودش را نشان می دهد بس است.

با یکی از دوستان جانبازم که به شدت شیفته جلیلی بود مدت ها بحث کردیم نه او توانست مرا قانع کند و نه من توانستم او را قانع کنم بعد از مناظره دیشب به من زنگ زد و خودش اعلام کرد که جلیلی آن شخص مقتدر و با صداقتی نبود که من فکر می کردم البته این دوستم فعلا به ولایتی گرایش پیدا کرده است.   

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی