شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

روز سرنوشت

جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۵۴ ق.ظ

پس از ماه ها تبلیغات، انتخابات ریاست جمهوری به روز سرنوشت خود رسید. تبلیغات انتخاباتی نشان می دهد که دو گفتمان در انتخابات شکل گرفت یکی گفتمان ادامه وضع موجود با شعارهایی مانند عدم سازش، ایستادگی، انقلاب اسلامی و ... و گفتمان دیگر تغییر وضع موجود، استفاده از تمام ظرفیت ها در کشور برای دور کردن تحریم ها، نگاه ویژه به کسب و کار و معیشت مردم.

نماینده گفتمان اول آقای جلیلی و نماینده گفتمان دوم به طور مشخص آقای روحانی است. البته تبلیغ متمرکز آقای قالیباف بر روی مسائلی مانند مدیریت جهادی بدون اشاره به سیاست جهانی و تحریم ها ایشان را از این دو گفتمان خارج کرد. برداشت اینجانب از فضای انتخابات این است که هر چند تشکیلات مشخصی از آقای جلیلی حمایت می کند ولی ضعف مفرط ایشان در مناظره ها ایشان را از رقابت در سطح اول خارج کرد و به دلیل کاهش آرای ایشان طرفداران گفتمان ایشان را برای جلوگیری از انتخاب آقای روحانی به سمت آقای قالیباف سوق داد. در واقع گفتمان ایستادگی و عدم سازش به سمت کاندیدایی هدایت شد که در مورد این گفتمان سکوت کرده بود. بر اساس همین تحلیل پیش بینی این است که رقابت اصلی میان آقایان روحانی و قالیباف است. جو موجود در جامعه نشان می دهد که همان شور و شوقی که در سال 1384 برای انتخاب فردی ساده زیست به نام احمدی نژاد ایجاد شده بود امروز جهت عکس پیدا کرده است.

در واقع اگر در سال 1384 مردم برای انتخاب نشدن هاشمی به سمت احمدی نژاد رفتند. امروز همان مردم به سمت نماینده هاشمی و خاتمی رفته اند. ذکر این نکته ضروری است از نگاه حقیر در حال حاضر با توجه به این که رقابت اصلی میان روحانی و قالیباف است در صورت انتخاب هر کدام از این دو نفر به طور حتم گشایش هایی در کشور صورت می گیرد. هر چند که انتخاب آقای روحانی به دلیل این که مدیریتی قوی در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی، بین المللی و عمرانی در عقبه او حضور دارد و به صورت شفاف از تعامل با دنیا سخن گفته، انتخابی مطلوب خواهد بود.   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۲۴
محله پایتخت

نظرات  (۵)

سلامی دوباره

جواب 2سوال حضرتتان را در پاسخ کامنتتان به مشروح  داده ام لطف نموده ملاحظه فرمایید

فقط اینجا با توجه به حضور مردم عزیز ایران در پای صندقهای رای خاطر نشان میکنم که :

هنر ما در ادامه ی عاشقی امان است ...
پاسخ:
ممنون از احساسات پاکتان.
قبول دارم که هر دو نفری که نام بردید بسیار از وضع موجود بهتر هستند ولی به هر حال قالیباف چند نوبت عدم صداقت به خرج داد،‌از جمله در قضیه کوی دانشگاه و تحریف سخنان روحانی در مورد آمریکا. ریاست جمهوری به هر قیمتی نتیجه خوبی نخواهد داشت و شاید آخرش به مسیر احمدی نژاد ختم شود.
پاسخ:
با سپاس

امید ما به افرادی مانند خاتمی و هاشمی است که پشت سر آقای روحانی ایستاده اند. یادم است که در سال 1384 خیلی از افراد از عملکرد آقای خاتمی ناراضی بودند. حتی در سال 1383 در دانشگاه تهران دانشجویان از فضای بازی که ایجاد شده بود به آقای خاتمی توهین کردند. آقای خاتمی در آن مراسم به دانشجویان گفت قدر این آزادی را بدانید اگر اینگونه ادامه دهید در آینده حصرت این روزها را می خورید. بگذریم که آن دانشجویان همه فارغ التحصیل شده اند ولی امروز دانشجویان شرایط سختی دارند. من فکر می کنم که هر چند گزینه ایده ال من در میان کاندیداها نبود ولی حداقل فردی مانند روحانی که بنده با 70 درصد از گفتمانش که تغییر شرایط موجود است موافقم پس باید از این حقم استفاده کنم تا شرایط تغییر کند. اشکال اصلاح طلبان این است که مانند آب خوردن با صندوق ها قهر می کنند ولی اصول گرایان انرژی زیادی برای انتخابات می گذارند و همین تکلیفی برخورد کردن آنها موجب می شود از حداکثر ظرفیتشان استفاده کنند ولی ما که فراتر از تکلیف انتخابات را حق خود می دانیم به راحتی و به دلیل نبود گزینه ایده ال با صندوق ها قهر می کنیم و همین می شود که می بینید.
با عرض سلام
بنده نیز گفتمان تغییر وضع موجود، استفاده از تمام ظرفیت ها در کشور برای دور کردن تحریم ها، نگاه ویژه به کسب و کار و معیشت مردم را می پسندم
 
پاسخ:
انشاء الله پس با حضور پای صندوق های رای به این گفتمان رای دهیم نه به فرد.
تحلیل خوبی بود. من دوستان زیادی را می شناسم که می خواستند به جلیلی رای بدهند ولی به خاطر ممانعت از رای آوردن روحانی رایشان به ولایتی یا قالیباف برگشته است.
پاسخ:
این افراد هم بر اساس تحلیل خود عمل کردند این عین دمکراسی است باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم.
این تحلیل کوتاه بود و مفید و تونستم همشو بخونم.
کاملا درست بیان کردید. با همش موافقم.
پاسخ:
ممنون از اظهار نظرتون تحلیل خودم بود. انشاء الله مفید واقع شده باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی