شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها


26مرداد سال 1369، نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند. آن روز، یادآور خاطره شیرین بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است. روزی مبارک که در آن، صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران، پس از سال ها دوری از وطن به خاک میهن پای گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت بازگشتند.

آزادگان در کلام معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)

قلم، ناتوان از وصف آزادگان

ما را چه رسد که با این قلم های شکسته و بیان های نارسا در وصف اسرا که سلامت خویش را از دست داده اند، مطلبی بنویسیم یا سخنی بگویم. زبان و بیان، عاجز از ترسیم مقام بلندپایه عزیزانی است که برای اعلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده اند. در اقدام شریف... اسیرانی که در زندان های مخوف دشمن، شجاعانه بر سر دشمنان بشریت فریاد می کشند، چگونه می توان سخن گفت.

آزادگان؛ شیرمردان در بند

اسرا، با استقامت و پایداری و پای مردی خویش، به بنیانی مرصوص مبدل گشته اند که نه تهدید ابرقدرت ها آنان را به هراس می افکند و نه از محاصره ها و کمبودها به فغان می آیند و نه از خیانت و وحشی گری های صدامِ دیوانه و افسار گسیخته رو به زوال در زدن شهرها و ویران کردن خانه ها و... خم به ابرو می آورند و چون گذشته به راه خود که همان راه اسلام عزیز و عزت و شرف و انسانیت است، ادامه می دهند و زندگی با عزت را در خیمه مقاومتِ صبر، بر حضور در کاخ های ذلت و نوکری ابرقدرت ها و سازش و صلح تحمیلی ترجیح می دهند.

پاسخ امام به نامه یک آزاده

من ناراحتی شما عزیزان دربند را احساس می کنم. شما هم ناراحتی پدرتان را که فرزندان عزیزش دور از وطن هستند، احساس کنید. عزیزان من! سید و مولای همه ما، حضرت موسی بن جعفر علیه السلام بیش از همه شماها و ماها در رنج و گوشه زندان به سر بردند. برای اسلام عزیز، شما صبر کنید. خداوند فرج را اِنْ شاء اللّه تعالی نزدیک می نماید و پدر پیر شما را با دیدن شما شاد می فرماید. به همه عزیزان دربند سلام مرا برسانید. من از دعای خیر فراموشتان نمی کنم. خداوند حافظ شما باشد.

آزادگان در کلام مقام معظم رهبری

صبر و استقامت شما به اسلام آبرو بخشید

شماها ده سال، هشت سال ـ کمتر یا بیشتر ـ سخت ترین دوران را گذراندید. جوانی و زندگی باطراوت دوران شباب را در راه خدا دادید، اما ضرر نکردید؛ چون با خدا معامله کردید. صبر و استقامت شما، به اسلام آبرو بخشید. خانواده های شما با صبر خود اسلام را روسفید کردند و به نظام و جمهوری اسلامی آبرو دادند. در این مدت هشت سال و ده سال و دوران تلخ اسارتِ شما در دست دشمن، ملت ایران با سربلندی از گذرگاه های بسیار سختی عبور کرد. این ملت در جاده آسفالته حرکت نکرد. گردنه های زیادی را طی کرد و با خطرها مواجه شد...ما به شما و به خانواده های شما و به مجاهدت شما افتخار می کنیم.

 

 سمت راست شهید سیداکبر صادقی و سمت چپ برادر آزاده اکبر رسولی نسب(اعرابی)

 

 از سمت راست به چپ،شهید علی مقیمی، برادر آزاده اکبررسولی نسب(اعرابی) و شهید حسن کرمی

 

 

جمعی از دلاور مردان حماسه و ایثار، آزادگان شهرستان خوانسار از راست به چپ:

رضا عادلی، سیدتقی میراسماعیلی، جعفر شاه محمدی، رضا زارعی فر، سیدمحمد میرشفیعی و محمدرضا بخشی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۶
محله پایتخت

نظرات  (۱۱)

سلام

به راستی که دنیا بد زندانیه و سجنی ست دلربا...

و خوش به حال آنانی که آزادند از این دنیا و تعلقاتش

آزادی و آزادگی تحفه ایست خدایی که باید باشی تا باشی ...!

و بدا به حال آنهایی که با اینکه آزاده اند ولی باز هم اسیر دنیا و هواهای نفسانی آنند


پاتختی عزیز

تا وقتی داداش سعیدم مفقود بود همیشه منتظر یه خبر ازش بودیم و البته اینک هم هستیم

سال 69که اسیرها رو آزاد میکردند یادمه مرداد مامان خدا بیامرزم رفته بود تهران خونه ی پدر بزرگم

یکی از فامیلهای دورمون که تهران زندگی میکرد و اونم الان فوت کرده زنگ میزنه به مامانم تبریک میگه و میگه آقا سعید جزء آزاده هاست
مامان بیچاره ما هم پامیشه میاد ترمینال جنوب و راهی خونسار میشه و مراسم استقبال از عزیزش رو انجام بده
بعد کلی خوشی و ذوق پس از چند روز میفهمیم اون بنده خدا الکی گفته ودروغ گفته وخواسته خوشمزگی کنه ...!
آره عزیزم این سینه ی ما مثل سینه شما گنجینه اسراریست سخت وتلخ

و خدا را شاکرم که بعدن روابطمون با برادر صدام! خوب شد و بنیاد شهید رسما اعلام کرد که دیگر اسیر در عراق نداریم و برای مفقودین حکم شهادت صادر گردید

بعضی وقتها فکر میکنم که اینا که میخواستند آخرش با هم خوب بشند خوب همون اولش خوب میشدند ؟؟؟!!!

سوالام خیلیه ولی خودت خوب میدونی جواب سوالامون همیشه باتومه و مشت و متهم شدن به ضد انقلاب ومنافق و منحرف و....
در صورتی که میشه سوالات رو منطقی جواب داد و البته دوستانه وعلمی ...

خیلیم بنگاشت بشانی ابی ...
پاسخ:
اره دوست عزیز در سینه ایثارگران و خانواه های شهدا پر از راز و رمز اون دورانه. البته این را به شما بگم که جنگ به کشور ما تحمیل شد و امکان تصمیم گیری در مورد پایان جنگ بعد از فتح خرمشهر در سال 1361 نبود دلیلش هم این بود که اگه پایان جنگ اعلام می شد و بسیجی ها به خونه هاشون بر می گشتند و صدام زیر قول و قرارش می زد برگرداندن بسیجی ها به جبهه ها با توجه به ضعف ارتش در اوایل انقلاب کار راحتی نبود در صورتی که صدام دارای ارتش مجهز تا دندان مصلح بود. در اسناد آمده که در آن سال اعلام پایان جنگ در ذهن خیلی از افراد از جمله نخست وزیر آن دوران بوده و مطرح هم شده ولی خوب امکان مطرح کرذن آن با اوضاع منطقه و مانورهایی که منافقین در ترور افراد در داخل کشور می دادند نبود.
اما در مورد عزیزان مفقود الاثر این را عرض کنم که خاک سپاری عزیزانمون تاثیر فوق العاده ایی در آرامش بازماندگان داره. وقتی یک شخص فوت می کنه تا مراسم خاک سپاری بستگانش خیلی بی تابی می کنند ولی بعد از خاکسپاری اون ها اروم می شند. واقعاً انسان نمی تونه که خانواده های شهدای مفقود الاثر چی کشیدند به خصوص مادران اون ها. نمی دانم یکی از برنامه های ماه عسل را دیدید. که یکی از رزمندگان که پدر و مادرش کر و لال بودند اعلام می کنند شهید شده و حتی جنازه یک نفر را که واقعاً شبیه به اون بوده در روستاشون دفن می کنند. بعداً که اسرا آزاد می شند اون شخص هم بر می گرده. در لابلای برنامه از این صحبت می شه که چون پدر و مادرش کر و لال بودند خدا این شهید را فرستاده بود تا اون پدر و مادر کر و لال آرامش داشته باشند. من واقعاً مسائل شهدای مفقود را خیلی جانکاه می دونم. وقتی بچمون به مدرسه رفته و نیم ساعت دیر میاد تو درونمون غوغا می شه. حالا فکر ان را بکن که ما خونواده هایی داریم که جونهاشون رفتند از کشور دفاع کنند و بعد از عملیات در شرایطی که پیکر برخی از دوستانشون که با هم به جبهه رفته بودندتشییع می شه دیگه ازشون هیچ خبری نیست و روزها و سال ها و دهه ها منتظرشون موندند و ...
من نمی دانم خدا این صبری که به این والدین داد به خصوص به مادران چه نوع صبری بود که این خانواده ها اینقدر باصلابت ماندند. چند وقت پیش که عکس مادرتون را در وبلاگ گذاشته بودید باور کنید پیش خودم می گفتم این مادر تو این عکس معلومه که منتظره. شما انتظار را هنوز هم می تونید در چهره خیلی از این خونواده ها ببینید. این خونواده ها خیای مظلومند ما در محله شهیدی داشتیم به نام علی گودرزی که پیکرش در عملیات محرم سال 1360 مفقود شد. بعد از بیش از ده سال استخون های اون را آوردند و تشییع کردند و در گلستان شهدا به خاک سپردند. وقتی این سایت راه اندازی شد ما عکس شهدای پاتخت را گذاشتیم یک ماه گذشت من پیامی دریافت کردم که مگر علی گودرزی پایتختی نیست که عکس اون را منتشر نکردید. وقتی بررسی کردم دیم آره ما یادمون رفته عکس اون را منتشر کنیم. غوغایی در درونم ایجاد شد و گفتم این شهدای مفقود الاثر چقدر مظلومند اکنون هم که استخون هاشون به خاک سپرده شده و با این که مراسم اون ها بعد از چند سال از پایان جنگ برگزار شده این چه رازیه که ما اینقدر زود آنها را فراموش کردیم. خدایا این خانواده ها خیلی زجر کشیده اند من اگه بتونم یک گزارش مفصل از شهدای مفقود الاثر شهر منتشر می کنم ابیته این کار نیاز به کسب اطلاعاتی مانند نام، تاریخ شهادت، و تاریخ بازگشت پیکر پاک اون ها داره آقای جدیدی اگه می تونی ما را در این راه کمک کن. 
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۲۷ مجید محمدی بیدهندی
با سلام و احترام 

ضمن ارج نهادن به همه ایثارگران که سلامتی، هستی و جئانی خود را برای آسایش ما فدا کردند این روز بزرگ را به تمام مردم ایران تهنیت عرض می نمایم و از سایت پاتخت بابت این حرکت جدید خود که از زاویه ای دیگر وارد شده تشکر می کنم.
اجرکم عندالله
جعفر شاه محمدی برادر جانباز 70 درصد ویلچری مجتبی شاه محمدی است.
جورابای دوتاشون ست نیست :))
این بندگان خدا 6نفرند ولی 5تا بشقاب میوه دارند، واقعاً به  آزاده‌ها خیلی ظلم شده، خیلی
این پست به تمام زندانی ها اعلام میکند بالاخره روزی تموم زندونیا آزاد میشن.
اما واقعا اسیران واقعی محتاج دعا هستند.
به امید آزادی تمام اسیران دربند مادیات، پست، مقام، پول،حرص، شهوت،آوازه و شهرت، طمع ، بخل، آز،کینه، شقاوت، غرور،کبر،‌خود ستایی، خود بینی، و......

پاسخ:
انشاءالله

با سلام

به وبلاگ حقیر سر بزنید و 2 نامه را که نوشته ایم در صورت امکان امضاء کرده و به دیگر دوستان فضای مجازی نیز اطلاع دهید که امضاء کنند. نامه اول خطاب به دکتر احمدی نژاد و تقدیر از زحمات 8 ساله ایشان می باشد. نامه دوم خطاب به رییس قوه قضائیه در راستای محاکمه فتنه گران دروغگوی سال88 و دشمنان رای ملت می باشد که متاسفانه 4 سال است به دلایل نامشخص به تاخیر افتاده است. منتظر حضور و همکاری شما



پاسخ:
       این هم یک نظره و قابل احترام
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۲۳ مردمان رباط
اقا قرار شد هردو پیام را محفو ظ کنید پس چرا یکی را نشان ودیگری را منتشر میکنید
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۸ مردمان رباط
سلام
ببخشید یادم رفت المان نظر خصوصی را در نظر چند لحظه پیشم  بزنم، لطفا این پیام وپیام مورد نظر م را خصوصی حفظ کنید واز نشر آن بپرهیزید .ممنون
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۵ مردمان رباط
سلام
دوست مشترکمان اقای ابوطالب عزیزی وحاج ابراهیم غضنفری با خصوصیات من آشنا هستند ومیدانند بنده اهل تهمت زدن نیستم اینکه چرا شما مسر هستید به من بقبولانید که بی احترامی ویا تهمتی از طرف من به شما زده شده را اینجا با شهادت خدا وگواه شهیدان قسم میخورم به دو دلیل من به شما هیچ تهمتی نزده ام اولا شما را به هیچ عنوان نمیشناسم ودر ثانی من انقدر فهم دارم که اگر حرفی برای نقد  اقای خاتمی ویا دیگران  دارم  دلیلی نیست که برای خودم دشمن درست کنم و میانه خودم وشما را که نمیشناسم بهم بزنم .با این حال اگر سوئ تفاهمی صورت گرفته من عذر میخواهم .
دوستی را میشناسم که وی مدتها از من توی سایت ایثارگران ایراد میگرفت وفقط دنبال این بود که من هر روز از ایشان پوزش بخواهم . من با تجربه از ان نحوه برخوردی که ایشان بامن داشتند  متاسفم که عرض کنم اگر این بار توجیه نشدید حواله من وشما باشد تا در محضر عدل الهی پاسخگو باشیم لطفا صبر را پیشه کنید ومحیط بلاگ خودتان ومردمان رباط را مبرا از اتهام کنیم ممنون .امید وارم دیگر مزاحم همدیگر نشویم حال که نمیتوانیم در کنار هم باشیم حداقل بهترست مدتی تا رفع کدورتی  که از سوی شمااین کدورت بوجود  امده  تحلیل وتعدیل رود واین بدین معنیست که من منتظر میمانم تا پیام بعدی شما را با محتوای مثبت اندیشی و وحدتی که میتواند سایر وبلاگهای همشهری را تحت تاثیر قرار دهد در یافت کنم .از من خدا حافظ 
 

تشکر از این کارتون. همیشه یک سوال تو ذهنم بود و فکر می کردم که فقط برای آن ها که عاشقانه پرواز کردند مطلب می نویسید ولی امروز دیدم که شما یادی هم از آزادگان کردید.

به هر حال کار خوبی بود و یادی از آنها که بهترین روزهای جوانی خود را در سیاه چال های رژیم بعثی عراق گذراندند نسل جوان باید این چند سال حماسه را در ذهن خود مرور کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی