شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

 

امام جعفر صادق علیه‎السلام:   


چهار چیز نشانه نفاق است:

                                        سنگ دلی

                                                     اشک نریختن

                                                                     اصرار بر گناه

                                                                                    حرص بر دنیا .


معروفترین شاگرد ایرانی امام صادق(ع)

تعداد شاگردان امام صادق(ع)  حدود ۴هزار نفر ذکر شده است که از این تعداد، حدود ۵۰۰ نفر ایرانی بوده اند.
شاگرد ایرانی مکتب امام صادق(ع) که پدر علم شیمی شد. «جابربن حیان» شاید یکی از معروف ترین شاگردان  امام صادق(ع) باشد. دانشمندی که در میان ۴هزار شاگرد پیشوای ششم شیعیان و در دوران شکوفایی علمی و کلاس های درس پرشمار امام صادق(ع) در علم کیمیاگری چهره شد و حالا سالهاست که از او به عنوان «پدر علم شیمی» یاد می شود. چهره ای که یکی از مشهورترین دانشمندان ایرانی نیز به شمار می رود.شهرت جابر نه تنها به جهان اسلام محدود نمیشود و غربیها او را تحت عنوان «گبر» می شناسند.

 
















موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۰۹
محله پایتخت

نظرات  (۸)

سلام. شهید طلبه اسماعیل شفیعی فرزند مرحوم حاج حسن شفیعی  ازبسیج خوانسار اعزام وپس ازشهادت به دلیل ساکن بودن والدین درتهران دربهشت زهرا به خاک سپرده شد این شهید مظلوم ازاولین گروه طلاب فعال حوزه حضرت ولی عصر عج بود وبا شهدایی همچون جعفر واصغر سمیعیان وتقی ونقی میرشفیعی هم دوره بود  
پاسخ:
ضمن تشکر از شما اگه امکان داره عکس این شهید بزرگوار را به آدرس mohammadamir1388@yahoo.com بفرستید تا اون را منتشر کنیم.
متاسفانه ما عکس های شهدایی که در جاهای دیگری غیر از شهرستان خوانسار به خاک سپرده شده اند را نداریم.
شایت این سایت محلی برای آشنایی این شهیدان عزیز باشه ولی خوب ما هم محدودیت داریم و از شما می خواهیم کمک کنید تا بتونیم این دینمون را ادا کنیم.
پرندگان به برکه های ارام پناه میبرند و انسانها به دلهای پاک زیرا دلهای پاک همچون برکه های آرامند ودیگران بدون هیچ وحشتی به آنها اعتماد میکنند پس خوش بر کسی که مایه آرامش دیگران است...
پاسخ:
با تشکر

شهید محمدصادق جنابی طلبه حوزه ابن الرضا.هیچ وقت جسدش پیدا نشد. مادرش با آرزوی یافتن پیکر محمد صادق دار فانی را وداع گفت.یک سفر با مادرم رفته بودن جبهه جنوب با کاروان راهیان نور. مادرم گریه میکرد میگفت لای نیزارهای جنوب، کناره های اروند، توی بیابان ها و هر کوره راهی دنبال گمشده اش می گشت. دائم ذکرش این بیت شعر بود که میگه: گلی گم کرده ام می جویم اورا  به هرگل می رسم می بویم اورا.

مادرم میگفت توی کاروان همه دلشون برای این مادر کباب شد. خیلی سخته...خیلی

انتظار یه مادر برای جسد بچه اش.برای شادی روح تمام مادر پدرا صلوات.

اصلا حواسم نبود که فارسی بنویسم.از این ببعد چشم.امروز هم اگه دلتون شکست به حق صادق آل محمد منو دعا کنید. خیلی محتاجم....

پاسخ:
ممنون هم محلی عزیز

بزرگواری کردید که به زبان فارسی نوشتید. البته خودم هم می تونستم این کار را انجام دهم خود شما با قلم شیوایتان خیلی بهتر نوشتید.

موفق باشید.
چشم اگه قابل باشتیم. شما هم دعا به ما را فراموش نکنید.
دوست عزیز علی جان

من به عنوان کسی که در ارتباط با بنیاد شهید خوانسار و شناختی که دارم در خوانسار شهید طلبه اسماعیل شفیعی نداریم. لطفاً توضیح بیشتری بدهید.
پاسخ:
منتظر ارائه توضیحات آقا علی هستیم.
سلام بعضی ازدوستان مثل شهید توحیدی که از نخبه های علمی پزشکی بودند ویا شهدای مظلوم حوزه مانند شهید اسماعیل شفیعی رافراموش کرده اید
پاسخ:
نه دوست عزیز اتفاقاً همین دیروز به فکر این بودم که تصاویر نخبه هایی مثل حمید توحیدی و ابوطالب شریعتی و برخی از دانشجویان شهید را منتشر کنم ولی اطلاعات کافی از همه آن ها نداشتم به خاطر همین تصمیم گرفتم تصاویر شهدای با نام صادق و جعفر را به مناسبت شهادت بنیان گذار مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) منتشر کنم. به طور حتم اولویت بعدی من همین شهدا هستند از یادآوری شما هم بسیار سپاسگزارم.

به نوبه خودم شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت می گویم.

حدیث نقل شده از ایشان خیلی پر معنی است. بی جهت نیست که ایشان را بنیان گذار مکتب تشیع نامیده اند.

پاسخ:
ممنون
ای جونم به خیابونی که ختم گنو به شازداحمد.السلام علیک یا شاهزاده احمد....
و اما شهدا
محمد صادق جنابی طلبه حوزه ابن الرضا،‌هیچ وقت جسدژ وانویسکا. مانیژ با فکر پیدا شدن پیکر وچژ سرژ به تیره خاک نا.
یگ پسا با مانیم بشتینده راهیان نور جنوب. مانیم ادبروفت اژوات لای نی های اروند ادگردا.مث چی که کسی چیژ مخ کرتی. همژ ورژخوند گلی گم کرده ام می جویم اورا به هر گل می رسم می بویم اورا.
مانیم اژوات همه مین کاروانه جیگرژون بخچه این مانیه کلافه گنا.شادی روح همه مانی بوبا شهدا صلوات.....
پاسخ:

با سلام

ممنون که افتخار می دهید و پیام  می گذارید. برخی از بازدیدکنندگان به صورت خصوصی نوشته بودند که ما زبان خوانساری بلد نیستیم ای کاش پیام ها به زبان فارسی نوشته می شد. پیشنهادم این است که اگه براتون زحمت نیست پیام ها را به هر دو زبان برایمان بفرستید.

ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) به اطلاع شما می رسانم که مهمترین مسجد محله پایتخت و هیئت محله هم  به نام امام جعفر صادق است. درود بر شما که قلب ما را نورانی می کنید. چه کار زیبایی انجام می دهید. خدا به شما پاداش بدهد که قلب خفته ما را بیدار کردید. باور کنید هر وقت که در هر مکانی به اینترنت وصل می شوم اولین کارم سر زدن به وبلاگ شماست.

ما را هم دعا کنید.
پاسخ:
درود بر شما

انجام وظیفه کرده ایم.
ما هم التماس دعا اریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی