شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

اولین و آخرین شهید دفاع مقدس از خوانسار

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۴۸ ب.ظ



اولین شهید دفاع مقدس قلی شجاعی است که در تاریخ 1359/6/25 در اشنویه به شهادت رسید.


آخرین شهید دفاع مقدس عبدالله زین الدینی است که در تاریخ 1367/5/6  در منطقه عملیاتی مرصاد( کرمانشاه) به شهادت رسید.


لازم به ذکر است که بعد از پایان جنگ تعدادی از جانبازان به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت ها به شهادت رسیده اند که اولین و آخرین شهید صرفاً به زمان جنگ بر می گردد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۲
محله پایتخت

نظرات  (۱۹)

چرا نمیتوانیم اسامی همه شهدای خوانسار و عکس انها را در اینترنت داشته باشیم.؟

پاسخ:
این وظیفه بنیاد شهید خوانسار است که طراحی سایتی را برنامه ریزی نماید.
ما برای همکاری اعلام آمادگی می کنیم تقریباً تصاویر تمام شهدا را داریم ولی به دلیل محدویت ها و حجم کم وبلاک انتشار همه آنها امکان پذیر نیست.
ا سلام خدمت شما و تشکر ویژه دارم از وبلاگ خوبتون.
شهید امیر شجاعی عموی من هستند.
خیلی ممنونم که نامی هم از عموی عزیزم بردید.
میخواستم بدونم میشه از خصوصیات اخلاقی و .... از ایشون بگم؟
ممنون میشم اگه پاسخ بدید. 

پاسخ:
دوست عزیز برای ما همه شهدا عزیز هستند.
عموی شما که اولین شهید شهرمونه.
به طور حتم مجاهدت امثال عموی شما امنیت کشور را تضمین کرده است.

اگه مطلبی در خصوص عمویتان دارید برایمان ارسال کنید تا منتشر کنتم.
در ضمن بیش از 150نفر از ایثارگران شهر گروه تلگرامی و کانالی برای انتشار مطالب دفاع مقدس شهر تشکیل داده اند که عکس ها و خاطرات خوبی منتشر می کنند اگر تلگرام دارید شماره همراهتون را برای من بفرستید تا شما را آنجا هم اد کنم. 
سلام . بنده به طور اتفاقی با سایت زیبای شما آشنا شدم و با مروری در قسمت نظرات، با اشاره به اینکه دنبال خاطره از شهید امیر قلی بودید لازم دونستم برادران شهید رو معرفی کنم و مطالبی رو برای معرفی یادداشت کردم . و تشکر فراوان دارم بخاطر ایجاد زمینه مناسب جهت معرفی شهدایی که در ان برهه از زمان و زیر حملات وحشیانه و ناجوانمردانه رژیم بعثی با نثار خون پاک خود زمینه استحکام انقلاب اسلامی را فراهم کردند و حقیقتا از این که عزیزانم در بازتاب زنده نگه داشتن یاد شهدا و بخصوص شهدای شهر ستان زیبای خوانسار تلاش می کنند و فعالیت دارند به خود میبالم . و مطمئنا اجر این خدمات را از صاحب عصر حضرت مهدی (عج) دریافت خواهید نمود . با توجه به اینکه دسترسی اینجانب به برادران بزرگوار این شهید کمی مشکل است اما به دیده منت سعی می کنم  ارتباط تلفنی برقرار نموده و ایشان را در جریان بگذارم . و اما خاطره ای که می توانم به آن اشاره بکنم به عنوان دوست شهیدم ، روزی بود که خبر شهادتش را در شهرستان آوردند که چه غوغایی به پا شد و در ذهن دارم که دبیرستان در آن روز کلا تعطیل شد و ارگان های مختلف از جمله سپاه و... و مردم متدین خوانسار برای عرض تبریک شهادت و همراهی شهید آمدند وانصافا کم نگذاشتند . ودر آخر خدمت تمامی عزیزانی که این مطالب رو دنبال می کنند عرض کنم که هنوز هم  این غافله عشق ادامه دارد که هم اکنون با سنین زیر 25 و 30 سال به ندای حل من ناصر ینصرنی امام زمانشان پاسخ داده و در پاسداری از این سرزمین و زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی (ص) در کشورهای مورد تجاوز از سوی کفار زمان ، غریبانه ولی با افتخار به دفاع از کشور و حرمین اهل بیت (ع) به درجه رفیع شهادت نائل می شوند . پس در سجده های خاشعانه خود در برابر معبود حتما برای همه رزمندگان مدافع حرم که اکنون در زیر آتش کینه متجاوزان به سر می برند دعا نموده و ظهور منجی عالم بشریت را خواستار شوید . اینجانب عمل سنگینی از ناحیه ریه به دلیل عوارض شیمیایی دارم که اگر قابل دانستید من رانیز به عنوان خادمی کوچک دعا کنید . با تشکر .
پاسخ:
سلام بر همشهری عزیزم.
در چند روز آینده خاطره شما را با عکس شهید منتشر می کنم.
موفق باشید.
اگر قابل باشیم چشم. امیدواریم هر چه زودتر سلامتی حاصل شود. شما یادگاران باقی مانده از دوران شجاعت، معنویت و افتخار هستید.
با سلام . امیر قلی در ورزش یکی از برجسته ترین کشتی گیران شهرستان بودند و حتی مشوق من در رشته کشتی بودند. برادرهای این شهید بزرگوار رو می شناسم . اقای هوشنگ شجاعی که دبیر ورزش بودند که اتفاقا ایشون هم از کشتی گیران خوب و افتخارات کشتی شهرستان بودند و برادر من از شاگردان ایشون بودند . مهندس پرویز شجاعی که در اداره جهاد کشاورزی خدمات شایانی در شهرستان خوانسار و روستاهای اطراف از لحاظ عمرانی انجام دادند و به نظر من هنوز از ایشون به نحو احسن به کارگیری نشده که این را بارها در محافل مختلف ذکر کرده ام  بنده در  اصفهان بارها شاهد تقدیر و تشکر مسئولین از ایشان بوده و آخرین بار در دانشگاه صنعتی اصفهان برای دریافت تقدیرنامه از شخص استاندار  زیارتشون کردم ، ایشون با امیر قلی یک سال اختلاف سنی دارند و فکر می کنم منبع خوبی برای دریافت خاطرات آن شهید برای سایت خوبتون باشند . اقای فرهاد شجاعی که معلم ابتدایی بودند و  اقای کریم شجاعی .( شهدا مرغان خوش الحان جنت الحسین هستند که هفت آسمان بدان الحان مجذوب اند).
پاسخ:
بسیار سپاسگزارم.

اگر خاطره ای یا عکسی بفرستند حتماً منتشر می کنیم.

با عرض معذرت از شما برادر بزرگوار تقاضا داریم موضوع وبلاگ را برای برادران این شهید بزرگوار مطرح کنید تا خاطرات یا تصاویر را برای ما بفرستند.
این وبلاگ گمنام روزانه حداقل 200 بازدید دارد و در عمر کوتاه خود رقم 155 هزار نمایش نشان از علاقه مردم به فرهنگ شهادت و تکریم شهدا دارد.

۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۲۶ بابک مرادی
با سلام بر شهیدان در کتاب سلام بر ابراهیم از شهید قاسم تشکری به عنوان اولین شهید جنگ ایران علیه عراق یاد شده در هر صورت اول و آخر همه خوبان شهیدانند و این بحث احتمالا روح پاکشان را می آزارد و بی مورد است....
۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۲۴ بابک مرادی
با سلام بر شهیدان در کتاب سلام بر ابراهیم از شهید قاسم تشکری به عنوان اولین شهید جنگ ایران علیه عراق یاد شده در هر صورت اول و آخر همه خوبان شهیدانند و این بحث احتمالا روح پاکشان را می آزارد و بی مورد است....

شهید شجاعی عموی من بودن
با عرض سلام و خسته نباشید
علی آقا درست میگویند
اسم شهید شجاعی امیر است
من از اقوام نزدیک شهید هستم
س.ببخشید من شنیدم اولین شهیددفاع مقدس شهیدخلیفه کریمی است ولی هرچه می گردم هیچ چیز در مورد ش پیدا نمبشه ایا این صحت داره یا اصلاچنین شهیدی وجود داره یا نه اگه می دونین راهنماییم کنین
پاسخ:
حقیقتاً من هم اطلاعی ندارم.
۱۹ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۰۱ سارا حیدری
سلام لطفادرموردشهیدان شهرلطیفی(استان فارس)هم غکس ومطلب بگذاریدممنون میشم
پاسخ:
سلام خانم حیدری

خواهر محترمه خدمتتان عرض کنم که ما شناختی از شهدای شهر شما نداریم. در واقع نه نام آن شهدای گرانقدر را می دانیم و نه عکسی از آن ها داریم. ممنون می شم اگه عکس شهدای شهرتون را برامون بفرستید با افتخار منتشر می کنیم.
التماس دعا
۲۶ مهر ۹۲ ، ۱۹:۵۲ یلدا فتاحی
قلی شجاعی ، پسر عموی مادرم است.
پاسخ:
ممنون از پیامتون اگه مطلبی، خاطره ای ، وصیت نامه یا زندگینامه ایشان را دارید برامون بفرستید تا منتشر کنیم.

سلام

یعنی چون بنیاد شهید داده اشتباه نیس؟بهتره خود شما یه سری به خانواده یا گلستان شهدا بزنید.البته فقط خواستم خدای نکرده اشتباه نباشه.یا حق.

پاسخ:
وعلیکم السلام
منظورم این نبود که اشتباه نیست. فقط منظورم این بود که عکس ها از بنیاده. چشم درستش می کنم.


سلام

اسم اصلی شهید شحاعی فکر میکنم امیر هست روی سنگ قبر این شهید در گلستان شهدا امیر نوشته وقلی اسم مستعار ایشون هست.جالب هست بدونید پسر برادر این شهید هم اسمش امیر هست وزمان تحصیل از دانش آموزان عالی دبیرستان شریعتی بود.واز لحاظ ظاهری بسیار به شهید شجاعی نزدیک بود .جالبه بدونید اون برای دانشگاه استانی قبول شد که عموش اونجا شهید شده بود.آذرباییجان غربی.بله اون بهترین دانش آموز من بود.اسم شهید شجاعی رو تصحیح کنید.با تشکر.

پاسخ:
با تشکر از شما همشهری بزرگوار خدمت شما عرض کنم که ما این تصاویر را از بنیاد شهید گرفتیم و هیچ دخل و تصرفی در آن نداشته ایم.
باد قحران

پس خب جووابه همد وادو

ولی از مند واندو ...؟
پاسخ:
حتماً یادم واشتی برا. همین حالا اشان جواب وادان. خیلی کم پیدایه کادره پیداد نی.
اما این قافله‌ایست که هرچند اولین داشته ولی آخرین ندارد و همچنان ادامه دارد ...
پاسخ:
جمله زیبایی بود.
سلام برادر

خوبی

روز شهادت امام جعفر صادق توفیق شد و آمدیم پاتخت ودر هییت سر سفره پر خیر وبرکت ناهار خورشت قیمه ای را به نیت تبرک و بیمه نمودن این بدن ناتوان میل نمودیم ولی همش به این می اندیشیدیم که پره این پاتخت هامه کبو بلکم اموندی ...!!!
در مورد شهدای ویست هم بنویسید.
پاسخ:
پره خیلی دلم تنگد گنابه

داژان من اون رو خوسار درنیدان.

قبول بو اینشاءالله
۱۳ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۱۷ امیر علی میرشفیعی

سلام علیکم

 

لطفاً اطلاعاتی در زمینه دانشجویان شهید ارائه نمایید.

پاسخ:
به روی چشم
۱۳ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۳۴ محمود شجاعی
پس این قبری که حالت مقبره داره و در گلستان شهدا است مربوط به قلی شجاعی است که اولین شهید جنگه.

نمی دانستم. آخه شهید قلی شجاعی پسر عموی پدرم است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی