شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

فصل پاییز

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۲۵ ب.ظ

فصل زیبای پاییز شروع شده و امروز ششمین روز بازگشایی مدارس را پشت سر گذاشتیم. همیشه از پاییز خوشم می آمد. و زیبایی های پاییز باعث می شد که مشکلات شروع مدارس و تکلیف و امتحان ها را فراموش کنم. انتهای شهریور که با رسیدن آلوها و  برداشت آلو و عملیات تهیه آلو شوری بود همیشه برایم جذاب بود. به خصوص با رسیدن گردوها و درآمدی که از جمع آوری گردوها داشتیم. با فروش گردوها کلی دفتر و پاک کن و مداد می خریدیم. همیشه در این ایام کف دست هایمان سیاه می شد. با فرارسیدن انتهای مهر که تقریبا کار تکاندن گردوها پایان می یافت و بادهای پاییزی شروع می شد با شروع بادها همه مردم خوانسار در باغ هایشان در حال پرسه زدن برای جمع آوری گردوهایی بودند که از چوب های گردو تکان ها( روه ها) جان سالم بدر برده بودند ولی توان مقاومت در مقابل بادها را نداشتند. زرد شدن برگ ها و ریزش آن ها که اصلاً قابل توصیف نیست. امروز هم تمام این اتفاقات تکرار می شه فقط خیلی از بزرگان که در دوران کودکی ما بودند امروز دیگر نیستند. خاطرات دوران کودکی همیشه تو ذهن ماها می مونه و تا پایان عمر باید حسرتشون را بخوریم. حتی خیلی از خاطراتی که در زمان کودکی برایمان تلخ بودند امروز که مرور می کنیم اگه دوباره زمان برگرده و قابل تکرار باشه واقعاً شیرینه. مثلاً کلاس اول که بودیم یک معلم داشتیم که فامیلش دهاقین بود. من چپ دست بودم وقتی که دیکته می گفت دست چپ من را با طناب به نیمکت می بست تا راست نویس بشم. چقدر با اون ترکه های درخت بید من را زد ولی آخرش من همون چپ دست موندم. امروز که فکرش را می کنم خیلی دوست دارم دوباره اون دوران تکرار بشه. بگذریم با دو عکس شما را به خاطرات گذشته می برم.  




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۸
محله پایتخت

نظرات  (۱۴)

تو که مند بکشت با این عسکا
مخصوصا اون اولیه
نداژه بعضیا ناراحتی قلبی دارنده
نداژه یه را یکی هو که خوسار درنی
اونوخت این عکسه ادینو و دلژ کبابه گنو
حالا من هیچی
جواب خدا چی چی واده پره:)))
پاسخ:
پره اندی دل نازک نبه. این عکسا واسه این منتشر کران تا همه آدم های خبی که ترک وطنژون کرتی دلژون کباب کنو و ورگردنده خوسار به خصوص تو که اندی دل نازکه
سلام سایتتون خیلی دیربالا میاد یه فکری براش بکنید
پاسخ:
با سلام خدمت شما همشهری عزیز

به استحضار جنابعالی می رساند یکی از دلایل کندی بالا آمدن وجود تعداد زیادی عکس در سایت است و دلیل دیگر این موضوع سرعت پایین اینترنت است که خود ما هم کلافه شده ایم. سعی می کنیم در روزهای آینده با خرید حجم تا اندازه ایی مشکل را برطرف کنیم.
پیروز و سربلند باشید.
هزه صاحب جواب نظرم نژدارت.اندی مین ذیقم کفت.فقط اموات بادون قحران و بشتان. حالا گه دوبره بومیان بمدی جوواب دارو. شرمونده شوما گنایان برا.بفرماندین آلو پوس کنده بخوردین. اگه سردون جی بند گرتکوناو یاقا هاما جی نوش جان کردین.آخ گه این فصله با هیچی مین دنیا عوض نکران.
پاسخ:
واقعاً همین جورو خوسار پاییزژ خیلی قشنگو. مخصوصاً کرو کر ولگ درختا که ابی نواژ.
من نیکر شمایان.
۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۵:۰۰ منیره کامران

برگ های پاییزی

سرشار از شعور ِ درخت اند

و خاطرات ِ سه فصل را بر دوش می کشند

آرام قدم بگذار ….

بر چهره ی تکیده ی آن ها

این برگها حُرمت دارند..

درد ِ پاییز ،درد ِ ” دانستن ” است

مون بادون قحران چون جوواب موندون واندا..................
پاسخ:
کا جواب شمام واندو من گه هر وقت شما پیام هادددین سریع جواب وادان. 

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که صبح پنجشنبه جهت دیدار و گفت‌وگو با مراجع عظام تقلید شیعیان و علما راهی شهر مقدس قم شد، در بدو ورود به شهر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) حضور یافت و پس از زیارت به دیدار با علما و مراجع تقلید رفت.

سرپرست وزارت علوم قرار است در این سفر با حضرات آیات وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، صانعی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی، مقتدایی، نوری همدانی و علوی گرگانی دیدار کرد.
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۷:۵۲ در همراهی با بنفش بنفش بنفش
امام جمعه بندرعباس گفت: مهم‌ترین دستاورد سفر رییس جمهور به نیویورک این بود که توانست چهره خشنی که از کشورمان در خارج مرزها ترسیم شده را تغییر داده و صحن سازمان ملل را به صحنه مهر تبدیل کند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی در خطب‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، سفر رییس جمهور کشورمان به نیویورک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سفر رییس جمهوری (به نیویورک)سفر خوبی بود که مثبت‌ترین بخش آن را می توان تماس اوباما با روحانی دانست.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا در خصوص موضع ایران نسبت به سلاح هسته‌ای گفت: اوباما اعلام کرد که رهبر انقلاب اسلامی ایران سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند و با آن مخالف است، شنیدن این سخنان از زبان کسی که خود را بالاترین مقام سیاسی دنیا می‌داند نشانه عزت برای ملت ایران است.   به نقل از سایت انتخاب
پاسخ:
ممنون از این که این خبر را برای ما فرستادید.
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۷:۰۹ وی ای پی خوانسار
ممنون که اومدید
پاسخ:
انشاء الله این سرزدن مستمر خواهد بود. 
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۳:۳۵ وی ای پی خوانسار
منتظر حضور شما هستم
پاسخ:
چشم
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۱:۴۶ بنفش بنفش بنفش
با سلام

چرا در مورد پیروزی های بزرگی که در نیویورک حاصل شد و باعث شد حاج حسین اوباما به حاج حسن روحانی زنگ بزند چیزی نمی نویسید. تا آنجایی که سراغ دارم شما از طرفداران آقای روحانی بودید. کاش می نوشتید که تعداد قابل توجهی از مراجع معروف مانند آیات وحید خراسانی، صانعی، جوادی آملی و موسوی اردبیلی به صورت محکم از مواضع روحانی حمایت کردند مثلاً آقای جوادی آملی گفته اند:  «به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های امام راحل٬ رئیس جمهور ایران در سازمان ملل یک سر و گردن از رئیس جمهور آمریکا بالا‌تر بود.»

پاسخ:
دوست عزیز ضمن تشکر از پیامتان راستش را بخواهید به دلیل فضایی که در وبلاگ بوجود آمد ترجیح دادیم در مورد سیاست ادامه ندهیم. البته یکی از دلایلش اینه که اکنون آقای روحانی تریبون های زیادی در اختیار داره. در رابطه با حضور فعال و همراه با ادب احترام دولت در نیویورک که منجر به تماس تلفنی آقای اوباما شد و سخنرانی بسیار خوب آقای روحانی انصافاً به داشتن چنین رئیس جمهوری افتخار می کنم و به خود می بالم. خدا را شاکرم که ایشان انتخاب شد. این هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد بسیار تلخ بود. امیدوارم که عملکرد آقای روحانی در آینده طوری باشد که همیشه از دوران ایشان مانند دوران آقای خاتمی به نیکی یاد کنیم. این حق را هم باید برای مخالفان آقای روحانی و طرفداران دولت قبلی قائل باشیم که بتوانند حرف های خودشان را بزنند. امروز فضا اینقدر باز شده که حامیان دولت قبلی و برخی از افراد حاضر در ستاد آقای جلیلی از شدت عصبانیت به سمت آقای روحانی کفش پرت می کنند. و سخنگوی وزارت خارجه و آقای روحانی این را حق مخالفان می دانند و فقط می خواهند که مخالفتشان را مودبانه مطرح کنند. در هشت سال گذشته همه مخالفان احمدی نژاد را خانه نشین کردند و هیچ کس جرات انجام چنین اعمالی نداشت. البته این را هم بگویم اگر اجازه فعالیت به مخالفان احمدی نژاد داده می شد من فکر می کنم به هیچ وجه از روش های طرفداران احمدی نژاد استفاده نمی کردند. و این همان تفاوتی است که در آینده خود را بیشتر نشان خواهد داد. دوستی به من می گفت که خیلی بد شد که اینها کفش پرتاب کردند و من به او گفتم این رفتار برای مخالفان احمدی نژاد شکست و بی ادبی بود ولی مهم رفتار دولت است که با توجه به موضع گیری دولت در مجموع این حرکت به نفع روحانی تمام شد. همین موضع گیری صریح مراجع اگر این رفتار مخالفان نبود شاید انجام نمی شد.
چه زجری می داده شما رو! اینکه می‌گند ما 100 سال عقبیم راست می‌گند، این کارها رو تو سیستمهای آموزشی اروپایی‌ها یک قرن قبل می‌کردند.
پاسخ:
آره علی جان

ولی خوب چون از روی دلسوزی بود من اصلاً ناراحت نیستم. حتی همین الان هم با ایشون ارتباط دارم.
۱۰ مهر ۹۲ ، ۱۲:۲۳ عباس جنابی
روانیم کردی اخوی با این عکسا
خصوصاً عکس اول
دلم میخاد از شیشه مانیتور برم توی این کوچه قدم بزنم!
پاسخ:
این کار را نکن. چون که اون وقت دیگه نمی تونی این عکس ها را ببینی
آخ برا...چه جور موندون ببرت به سالها پیش.عسگ بالایه چارپنج سال همدرد رهگذر و عابری مثل مون به. کیچیه گه از کشتارگا شروع گنو و ارسو به دیر حسنق.علان یاچا همژ آلو دارنده راسه کرنده. اون پرا جی وچه همسامون بیکفته به مین دیگ او نمکه واس آلوا...علان جی بیمارستان اصفون درو.
چه جور عمرمون بیدشت...همین درختا و هنر خداو که هاماژ ایزن احساساتی کرتی.فقط خدا کرو یادمون وانشو که کبه مین.
پاسخ:
واقعاً خاطرات گذشته حتی اونهایی جی که تلو( تلخه) آدم به حسرت وادارو. امیدواران همیشه زنده بدین و سالم.
آنانکه رنگ پریدگی پاییز را دوست ندارند نمیدانند که پاییز همان بهاریست که عاشق شده است.....
پاسخ:
درود بر این طبع زیبا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی