شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

شهید حاج سید جواد سید صالحی نفر اول از سمت چپ


خدمتتان عرض کنم که در بهار سال 1367 قبل از عملیات بیت المقدس 7  فیلمی از مصاحبه رزمندگان خوانساری تهیه شده که دیدن آن را به شما توصیه می کنیم. به کرات در خاطرات رزمندگان می خوانیم که قبل از عملیات ها به راحتی می شد متوجه شد که چه افرادی به شهادت می رسند. اگر این فیلم را به دقت نگاه کنید تفاوت معنی داری در نوع مصاحبه شهید سید جواد سید صالحی با دیگر رزمندگان مشاهده می شود. به فاصله چند روز بعد از این فیلم  سید جواد سید صالحی در خرداد سال 1367 عملیات بیت المقدس 7 به شهادت می رسد. این شهید بزرگوار دومین شهید خانواده است. شغل این شهید والامقام معلمی بود. برادرش (شهیدسید جعفر سید صالحی) نیز در سال های اول دفاع مقدس به شهادت رسیده بود. بعد از شهادت برادرش به دلیل کهولت سن مادرش هر چند فکر و ذهنش حضور در جبهه ها بود ولی به توصیه بزرگترها برای مراقبت از مادرش کمتر در جبهه ها حضور داشت. اخلاق نیکو، تواضع، تسلط در علوم اسلامی و ... از صفات بارز ایشان است. در اواخر جنگ با وجود این که ازدواج کرده بود و صاحب یک دختر بود صبرش به سرآمد و علیرغم مخالفت ها به جبهه ها اعزام شد. در این فیلم که لینکش را در این پست گذاشتیم برخی از صفات بارز ایشان در حین مصاحبه به وضوح مشخصه. فیلم را ببینید و نظرتون را برامون بفرستید. 

دریافت

حجم: 54.9 مگابایت
توضیحات: مصاحبه رزمندگان خوانساری در بهار 1367
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۴

نظرات  (۳۰)

سلام و تشکر از شما که این فیلم و تصویر معلم شهید صالحی را برای ما گذاشتید.
شهید سیدصالحی در روستای ویست معلم ما بود. ایشان الگویی به تمام معنا برای ما دانش آموزان بود. روزی هم که می خواست به جبهه برود آمد و با ما خداحافظی کرد و حلالیت طلبید. هر چند که ایشان می بایست ما را حلال می کرد.
روحش شاد باد.
از شما هم بسیار ممنونم.
پاسخ:
سپاسگزارم.
ایشان مصذاق بارز این شعر بودند " رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند"
بسیار تکان دهنده بود
به من جوان چیزهای زیادی آموخت و باعث تجدید نگرش به دنیا و زندگیم شد
پاینده باشی هم محلی عزیز
پاسخ:
سلامت باشید.

خوشحالم که یک عمل مفید انجام داده ایم.
در این راه دست یاری به سوی شما دراز می کنیم.
سلام
این یه پیام خصوصیه
توی وبلاگ کمش یه نفری به مهدی حاج زکی افترائی رو زده تو بخش نظرات پست فرهنگ سازی اگر مایل به جانبداری از مهدی حاج زکی (چلچو)قدمی بردار همین الان .ممنون
یاد باد آن روزگاران یاد باد
روحمان با یادشان شاد باد.
صمیمانه از شما متشکرم به خاطر انتشار این ویدئو.
خوشا آن روزها که همه ساده و یکرنگ بودند و بی تکلف حرف می زدند.
نهایت سادگی و صمیمیت در دکور، مجری و مصاحبه شوندگان موج می زند.
موفق و موید باشید.
پاسخ:
آقا شهرام

شما در این خصوص تخصص دارید ممنون از این که نظر تخصصیتون را اعلام کردید.
اون قسمت پیامتون"روحمان با یادشان شاد باد" هم جالب بود.
۰۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۵۸ آخاله گلفاگونی


دکتر سعید جلیلی در گلپایگان 


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان در گفتگو با خبرنگار رویش نیوز در خصوص جزئیات این برنامه گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان دعوتی را از جناب آقای دکتر جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی داشته  که در پی آن دعوت مقرر شده است که فردا، سه شنبه 9اردیبهشت، آقای جلیلی یک جلسه عمومی را در گلپایگان داشته باشند.

محمد حسین محمدی افزود: این سخنرانی در ساعت 17:45 و در تالار اندیشه اداره ارشاد گلپایگان انجام خواهد شد.
 
 محمدی با اشاره به اینکه موضوع سخرانی دکتر جلیلی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی خواهد بود، برخی از اهداف این برنامه را این چنین برشمرد: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، انقلاب و شهدا، تقویت تشکل ها و گروه های مومن انقلابی، بالاخص مساجد و مجموعه های فرهنگی و تقویت جبهه فرهنگی نیروهای مومن و انقلابی.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان ادامه داد: در پایان این برنامه، از دکتر جلیلی هم بواسطه جانبازی ایشان و حضور در 8 سال دفاع مقدس و هم بواسطه خدماتشان در طول فعالیت شان در شورای عالی امنیت ملی تجلیل خواهد شد. وی همچنین تاکید کرد که ورود برای عموم در این برنامه آزاد است و سخنرانی دکتر جلیلی عمومی خواهد بود.

از آخاله خونساری ها دعوت به شرکت میکنیم
پاسخ:
رونوشت به تمام خوانساری ها جهت استحضار و اقدام
لهجه اصل خوانساری تو این فیلم بیداد می کند. عجب چهرهای با صفا و نورانی.


پاسخ:
ممنون امیر جان

من واقعا گفتم که ریسمان گدایی ام را گره زدم به ضریح وب شماها....

اشکتون درنیاد که بگم  احتیاجم رفع شد. شهدای اینجا نظر کرده ان. اگه خیلی چیزها رو بگم  هم خودم شرمنده میشم و هم درستش نیست. اومدم اینجا عهد کردم که شفا بگیرم. علاج بشم. شدم .به مرور کم کم آدم شدم. هنوز کامل هم نشده اما میخواستم بگم که قدر خودتون رو بدونین. قدر کارتون و آدمایی که اینجا هستن.

ایمان آوردم به این جمله که با وضو وارد شوید اینجا ضریح امن شهداست. اینجا شده ضریح امن تمام دل شکستگان و نا امیدان.

خدایا به حق همین شهدا هدایتمون کن. آدم شیم. اوج بگیریم و آسمونی بشیم. آسمونی شدن در عین سختیش خیلی ساده است...

نمیدونم شما چه جوری تاب آووردین که از دوسانتان جدا شدین . شرح درد فراغ سخته. خیلی سخت....

پایدار باشید و سرفراز

پاسخ:
متین عزیز

حرف هایتان خیلی سنگین بود. در جریان باش که عمق وجود ما را سوزاندی. از این نظر که چقدر احساس کوچکی می کنم مقابل این عظمت شما. اگر هم این سایت تاثیری داشته فقط و فقط به خاطر همون شهداست. ما فقط نقل قول کردیم و بس.
 این پیام های زیبا  توشه ای برایم خواهد بود.  دعا کن شرمنده شهدا نباشیم . با این پیام ها که دریافت می کنیم به خاطر وجود چنین طرز تفکری در بین مردم به خود می بالیم و از دیگر سو متوجه می شویم که در مقابل این عظمت شماها ما چقدر حقیر و کوچکیم.
دعا کنید در این راه موفق باشیم شما که سیر سلوک کرده اید.با این پیام ها حسرت می خوریم که چرا فعالیت وبلاگ را دیر شروع کردیم از این نظر که چرا راه کسب فیض از محضر شماها را دیر یافتیم. به هر حال ما که از این پیام ها استفاده می کنیم. خودم حس می کنم که با این وبلاگ آرامش یافته ام و هر وقت که مشکلی دارم وقتی که به پیام ها رجوع می کنم ویا تصاویر شهدا را می بینم آرامش پیدا می کنم. خوبی ناشناسی در این است که من به راحتی می توانم حرف هایم را بزنم ولی اگر شناخته شده بودم به راحتی نمی توانستم این حرف ها را بزنم.
سلام

اول ممنون از این فیلم تاریخی که منتشر کرده اید.

پیشنهاد می کنم نام وبلاگ را کمی جامع تر کنید. نامی که با مطالب زیبای وبلاگ هم خوانی داشته باشد.
نام پاتخت هم خوب است ولی خوب جامع الشرایط نیست.

ممنون


پاسخ:
از حسن نظر شما سپاسگزارم

قبلاً هم در نظرات عنوان شده بود که نام وبلاگ را متناسب با مطالب تغییر دهیم.

ما نظر سنجی کردیم بازدید کنندگان اغلب نظر دادند که همین نام خوب است.
به ما هم سر بزنید
پاسخ:
چشم

من وبلاگ خوب شما را به پیوندها اضافه کردم.
قربون این شهیدا برم من.خوش به حالشون
سلام
http://www.tabnak.ir/fa/news/396198/
پاسخ:
خبر مربوط به پدری که همسرو 4 فرزندش را در بمب باران از دست داده بود را با آدرسی که داده بودید مطالعه کردم. خیلی ناراحت کننده است. سعید جان اکثر ایثارگران شرایط سختی را تجربه می کنند. من نمی خواهم وارد مسائل مادی شوم. چون هم حساسیت ها زیاد می شود و هم احتمالاً وبلاگ از مسیرش منحرف می شود. این اعتقاد را دارم که معامله بین خود و خدا بوده است. پس با اجازه شما سکوت می کنم.

مطالعه لینکی را که شما ارسال کرده اید به همه توصیه می کنم.

آقا من فکر کردم ابوالقاسم مقیمی شهید  ابوالقاسم میرباقریه حواسم نبود اصلا که اون مقیمی و این میرباقریه.....

هرکسی هرکجا هست خدایا به سلامت دارش

پاسخ:
سلام مجدد

اون کسی که مد نظر شما بود شاید سید عباس میرباقری باشه.
مفرست این گدرا را به دری مگر شهادت / مخر این متاع جان را به زری مگر شهادت
راهی که رفتید یعنی زنده نگه داشتن یاد شهدا یعنی نفس کشیدن با شهدا یعنی هم نوا شدن با شهدا را به شما تبریک می گم .لحظه لحظه زندگیتان معطر به عشق شهدا باد.
 یا زهرا
پاسخ:
درود بر شما

عاجزانه دست یاری به سوی شما دراز می کنیم.
کمک کنید این شمع کوچک همیشه روشن بماند.
من چند بار فیلم را دیدم. نظر من:
1- چقدر بی ریا صحبت کردند.
2- دغدقه اکثر رزمندگان دفاع از کشور و گوش دادن به فرامین رهبری بود.
3- چه لهجه جالبی داشتند.
4- شهید سیدصالحی واقعاً نشان داده که در مصاحبه نیمی از روحش در دنیای دیگری است( رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند)
5- بجز شهید سید صالحی دو نفر دیگر در این عکس مصاحبه کرده اند یکی سید شمس الدین علوی( نفر پشت) و جواد آمینی نفر سمت راست
6- خیلی فیلم زیبایی بود همیشه در سیما رزمندگان را می دیدیم حالا با دیدن هم محلی هایم که اکنون بالای 40 سال دارند یعنی ابوطالب عزیزی، غلامرضا شاهی و ابوالقاسم مقیمی در جوانی آن هم در جبهه هم غافل گیر شدم هم به محله ام افتخار کردم.
پاسخ:
سپاسگزارم

یک قصه بیش نیست غم عشق و وین عجب
کز هر زبان که میشنوم نامکررست

شما میفرمائید این فیلمو نگاه کنید بعدا نظرتونو بیدین متاسفم من طاقت دیدن این عکسی را که شما دارین رو ندارم چه برسه که بخام صداشونم بشنوم

رفیق عزیز،

من دارم خجالت از عکسشون میکشم غیرت ندارم والا باید میمردم 
رفیق ،

من وقتی صدا ی اونارو خواهم شنید که یا مرده باشم ویا لحظه مرگم فرا رسیده باشد ،اخه من خیلی ادعا دارم که اونا دوست دارم اما راس راس دارم راه میرم دنبال دنیام که هستم بعدم هزارتا ایراد به همه میگیرم که چرا چون من یه مدتی با اونا بودم باید همه به من افتخار کنند اینا همه غرور وکبر ه  دیگه با این خصلت هائی که من دارم حتی خوابشونم را ببینم هنر کردم

وعلتی دیگری که نمیتونم صدای این عزیزان را بشنوم اینست که ادعای عدم طاقت شنیدن انرا کرده ام واین در حالیست که اگر چنانچه گوش دادم وهیچ اتفاقی برام نیوفته ممکنه .........

تقریبا از اواخر سال 63 بین من وایشان بنا به دلائلی چنان پیمان بسته شد که من هر زمان از ایشان جدا بودم در فکر این که کی وکجا وی خواهم دید تا اینکه روز جدائی فرا رسید وتا امروز دیگر ............شاید بد نباشه اینو براتون بگم حقیر بعد از تحصیلاتم وارد بر کار دولتی شدم وبا استفاده از امکانات انروز عکسی از ایشان را به واحد زیبا سازی شهرداری منطقه 14 دادم تا تصویر این شهید بزرگوار (حاج سید جواد سید صالحی )را بر پشت ساختمان که خودم در انجا  بدنیا امده بودم ترسیم کنند ....هنوز هم این تصویر باقیست وامید وارم شهید عزیز م،استاد صبرم ومعلم از خود گذشتگیم حاج جواد مرا در زمره بخشنده های خودش قرار بدهد وبدین واسطه هیچ خجالتی از خدا گرفته تا همه عالم نه ببرم ونه بکشم گرچه میزان اذن خدا وائمه معصومین صلوات اله الاجمعین است اما مقام شهید به مراتب خیلی بالاست طوریکه حضرات معصومین علیه السلام امتیازاتی را بر این گروه قائلند

خودمونی بهت بگم، بی تکلف، لا به لای اینا بریم رفتیم!!!!!!! والا اگر تک بیفتیم فایده ای نداره، ومن اصلا نمیخام غیر از اینی رو که گفتم وخواستم چیز دیگه رخ بده وا مصیبتا !!!!!!!!!!!!!!

ممنون
پاسخ:
آقای اورعی بین ایثارگران زنده هم شما برگزیده هستید.
شما نمونه عینی و زنده صبر در برابر امتحان های الهی هستید.
خوشحالم که جامعه وبلاگی نسبت به ایثارگرانی مانند شما احساس خوبی دارند و قدردان زحمات امثال شما هستند.

ما را هم دعا کنید.
این دوتا جمله جالب بود!
1-الان مسأله اصلی مملکت جنگه و ما باید در اون شرکت کنیم
2-اونهایی که میگن اگه زمان امام حسین بودیم فلان و فلان میکردیم ، الان بیان وسط...

چقدر لهجشون آشنا و صمیمی و دلنشینه
پاسخ:
ممنون همشهری گرامی

دغدغه همه دفاع از ناموس و دین بود.
زندگی یک نفس است....این یادمون باشه.
پاسخ:
ممنون واقعاً همین طوره اگه نفسه رفت وبرنگشت دیگه تمومه.
بیمخوست دانلود گنو
بلدین بیکسان دوبره اچان .
پاسخ:
ممنون

با سلام و درود به محضر پاک تمام شهدا.

فیلم رو  دیدم. حسودیم شد به شما که اون دوران رو تجربه کردین.

و حسودیم بیشتر شد وقتی چهره ی همشهریانم رو دیدم. ابوالقاسم مقیمی  شهید هم محلی و آقای ابوطالب عزیزی  که اسمشونو زیاد شنیدم.

شهید احسان امینی رو که دیدم یادم افتاد که چندی پیش پدرشون به رحمت خدا رفت.

آقای جودکی رو توی دانشگاه اصفهان دیدم  و چند مدتی در حضورشون بودم.

یکی از شهدا گفت: درپشت جبهه ضربه نزنیم. کلی حرف پشتش بود.

یا ایها الناس و المسئولین . توروخدا به ارزشهای شهدا با کارهامون و رفتارهامون ضربه نزنیم.

احساس سبکی همراه با شرمندگی و یه نوع غربت  تمام وجودم روفرا گرفته.

اجرتون با خانوم فاطمه زهرا(س)

پاسخ:
دشمنتون شرمنده باشه.

شهید ناصر تائبی در وصیت نامه اش نوشته بود خدا از تو سپاسگزارم که دوران جوانی من را همزمان با جهاد قرار دادی.
در هر صورت آن زمان شرایط مهیا بود و محیط مناسب خودسازی ولی امروز در این شرایط سخت انسان بدونه خودش را حفظ کنه هنره. الحمدالله شما جزو همان افرادی هستید که از نوع نوشته هایتان استنباط می شه جزو همان افراد برترید.

ابوالقاسم مقیمی برادر شهید علی مقیمی است که بعد از شهادت برادرش برای ادامه دادن راه او به جبهه ها رفت و پس از جنگ درس خود را ادامه داد و اکنون در سنگری دیگر مشغول است.

دیگه داره اشکم درمیاد که این فیلمه رو نمیتونم دانلود کنم.

خدا رو چه دیدی شاید توفیق و لیاقت میخواد (که حتمن میخواد) و من ندارم. به همین سادگی!!!

موفق باشید

پاسخ:
با سلام
در پیام بعدیتون متوجه شدم موفق به دانلود فیلم شدید. خدا را شکر.
خیلی جالب بود
خصوصا نوع مواجهه بچه‌ها با دوربین برام جالب بود. باعث شده بود همه جدی باشند در حدی که حروف "ح" و "ع" رو خیلی غلیظ ادا می‌کردند. به نظرم اگر کسی که خونسار رو نمی‌شناسه فیلم رو ببینه خیال می‌کنه خونسار قسمتی از خوزستانه...
 
پاسخ:
ممنون

از اظهار لطفتون
یاد ایامی که در گلشن فغانی داشتیم
در میان لاله وگل آشیانی داشتیم

............

یاران چه غریبانه
رفتند و از این خانه

دسدون درد نکرو
اینا کارژون درست به و با خداژون معمله بکرتی
ولی بعد از بیکسن فیلم دلم خیلی بگیرکا
هیچی نداژان
ولی گمون کران زونبه چونو ...
پاسخ:
ممنونان از شما. 

هاما با هم یگ درد مشترکی دارمین. عده ای از ویدرین جوونا بشتنده و همه هستی خوژونژون هادا ولی عده ای انگار نه انگار. با سواستفاده خین مردمژون مین شیشه کرتی و ...
این فیلم را خودم سه بار دیدم. بعد به پدر و مادرم نشان دادم.

پدرم می گفت که خیلی از این افراد را می شناسد. وقتی که فیلم تمام شد به وضوح جاری شدن اشک را در چشم های پدرم دیدم.
چه جوانان با صفایی بودند. چقدر نورانی. این دومین پیام من در مورد فیلم است. خیلی ممنونم. ما را تکان دادید. 
پاسخ:
سپاسگزارم.
خوشحالم از این که گوشه ایی از این اقیانوس را به تصویر می کشیم و خوشحال تر از این که مردم ما چقدر قدردان زحمات جوانان این مرز و بو هستند.
چقدر این فیلم ناب و تکان دهنده بود . جوانانی که شور شهادت در چهره و کلامشون موج می زد . خوشا به حال انان که آسمانی شدند و سبکبال پر کشیدند .....
پاسخ:
سپاسگزارم.
حق با شماست. همه چهره های آسمانی و شهید صالحی آسمانی تر.
سلام و احترام؛

بسیار بسیار بسیار متشکرم. واقعا دست مریزاد.
فقط ظاهرا فیلم ناقص است و هنوز ادامه داشته که نیمه تمام مانده است. اگر امکان دارد ما را بیشتر با خاطرات همشریان رزمنده آشنا بفرمایید و اگر فیلم ی عکس در جبهه دارید منتشر فرمایید که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر ازشهادت نیست.

التماس دعا
پاسخ:
ممنون رزمنده عزیز 

در حال جمع آوری مستندات دفاع مقدس هستیم.
دست یاری به سوی همه دراز می کنیم.
در مورد فیلم حق با شماست فیلم ناقص است. 
سلام
بابا اینکه دانلود نمیشه... چیکارش کنم؟
پاسخ:
سعید جان من خودم دوبار دانلود کردم. احتمالاً سرعت اینترنت شما پائینه. بهتره صبح زود که همه ول گردهای وب گرد از جمله خود من خوابیم دانلود کنید.
بله چشم حتما این کارو میکنم واز دوستام میخوام دانلودش کنند...اونجاییم که گفتم همه اینها آسمونی بودن واقعا احساسم اینو میگه حالا شاید عده ای از این رزمندگان فقط به شهادت رسیدن ولی به نظرم در اون شرایط همشون آسمونی بودن همینکه وارد جبهه شدنو از جونشون گذشتن خیلی حرفه وشاید امتحان بوده که بموننو راه شهدارو ادامه بدند/
پاسخ:
خوشحالم که جوانان سرزمینم شرایط آن زمان را به خوبی درک می کنند.
از شما هم که قوت قلبی برای ما هستید سپاسگزارم.
خیلی تکان دهنده بودمن که اصلا احساس نکردم اینها زمینی اند باورم اینه که همشون آسمونی بودن شهید سیدصالحی هم بیشتر روی ظهور امام زمان(عج)تکیه داشتند وهمچنین زیارت حضرت زهرا (س)به نظر من خیلی زود به آرزوشون رسیدندو هم آقارو هم حضرت زهرارو زیارت کردن>>ازشما هم خیلی ممنونم از پخش این فیلم خواهشی که ازتون دارم اگر از اعزامیهای سال 60تا64هم فیلمی دارید منتشر کنید اجرتون با شهدا
پاسخ:
سپاسگزارم.
فیلم های سال های اول جنگ خیلی کمه ولی خوب من مرتب در حال پی گیری هستم. اگه تونستم پیدا کنم با کمال میل منتشر می کنم.
این همون فیلمی است که می خواستم به ایمیلتون بفرستم ولی نشد. البته فکر می کنم اینجوری بهتر شد. 
سپاسگزارم.
ازتون خواهش می کنم این فیلم را به دوستانتون هم بدید.  این نمونه ای عینی از تفاوت افراده همان تفاوتی که شهدا را قبل از شهادت از دیگران متمایز می کرد.
خیلی فیلم قشنگی بود. چقدر 25 سال پیش لهجه ما خوانساری ها متفاوت بود. در این فیلم واقعاً چهره و نحوه سخنان سید جواد سید صالحی با بقیه فرق می کرد. می خواستم ازتون تشکر کنم. چه مناسبت خوبی هم داره. آخه 12 اردیبهشت روز معلمه. من خودم معلم هستم تصمیم گرفتم در دبیرستانی که درس می دهم این فیلم را به نوجوانان پخش کنم. 

پاسخ:
ممنونم همشهری گرامی.

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی