شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها


خدمتتان عرض کنم که رزمندگان برای حضور در جبهه ها با موانع و دشواری هایی مواجه بودند. یکی از این موانع عدم رضایت والدین بود. این هم طبیعی بود. باید قبول کرد که خیلی سخت است پدر و مادر فرزندشان را که شاهد بزرگ شدن و رسیدن به مرحله جوانی است را با امضای خود عازم سفری کنند که بوی خون و باروت می دهد. دست خط زیر که منتشر می کنیم نامه شهید عباس میرباقری به یکی از رزمندگان است. این شهید بزرگوار به دلیل مخالفت پدر و مادر موفق به اعزام به جبهه نمی شود. در این نامه اوج ناراحتی خود از عدم اعزام به جبهه را به یکی از رزمندگان اعلام می کند. البته این شهید با تلاش زیاد موفق می شود رضایت پدر و مادر خود را جلب و به جبهه اعزام شود و در عملیات محرم به شهادت برسد. حتماً این نامه را بخوانید. استواری این شهید بر عقاید و در پایان نامه شوخی بسیار دلنشینش بسیار زیباست.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۷
محله پایتخت

نظرات  (۲۲)

چون نظر من رو خواستید باید بگم خب هرکسی که داره از فضای مجازی بهره میبره میدونه که این سنگر مجازیه.
بعدشم چرا بیایم خاصش کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوبه هزار بار دارم میگم هرکی نظر میده دلیلش رو مطرح کنه؟
یعنی اگه این مطالب اینجا رو کسی بخواد تو مکان عمومی و در ارتباطات روزانه بگه سنگر مجازی خوساریا اینو گفته؟ ضمن اینکه وبلاگ خودش نشان دهنده مجازی بودن سنگر هست. ما باید اسمی انتخاب کنیم که در مورد شهدا و خاطرات و کلن داره دفاع مقدسی میشه بذاریم شهدا از مجازی عام تر بشند.بذارین خلوصی که توی این فضای مجازی وجود داره به بیرون هم منتشر بشه.
به نظر من واژه مجازی اضافه کردن جز طولانی کردن اون چیزی به همراه نداره و دوباره ضمن اینکه کلی من در مورد نام های دوسیلابی اینجا حرف زدم.
اسم در عین پاکی و صداقت باید راحت، روان، سلیس و بدون هیچ تعقید معنوی و تعقید لفظی که مخل فصاحت اون هست باشه.
من آنچه شرط بلاغت هست با شما میگویم.
من در مورد قیدها در اون نظری که گفته بود پشت خاکریز خوساریا کلی نظر نوشتم دیگه نمیدونم هر چی خودتون صلاح میدونین.
من پیشنهادم اینه که اسم سنگر خوساریا و خاکریز خوساریا به همه پرسی گذاشته بشه.
پاسخ:
  نظراتتون نشون می ده که شما کاملاً بر مبانی ادبی فارسی تسلط دارید.

من هم با خاکریز خوساریا بیشتر موافقم تا نام های دیگر. از همه همشهری هایی که در این مورد به صورت عمومی و خصوصی نظر دادند بسیار سپاسگزارم. به خصوص از حاج ابراهیم غضنفری.
پس از مشورت با برخی دوستان در چند روز آینده نام جدید را اعلام می کنم.
بی صبرانه منتظر انتشار عکسی که گفتید هستم
پاسخ:
چشم انشاء الله فردا.
۲۲ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۰۸ احمد رضا میرشفیعی
به نظر من اسم وبلاگ را بزارید  سنگر مجازی رزمندگان خوساری

من چند روزه که پیشنهادها را پیگیری می کنم اولین کسی بودم که گفتم وبلاگ را از حالت محلی خارج کنید.

این نام را هم فکر کنم پیشنهاد دهنده اولیه اش زندانی بود که پیشنهاد سنگر خوساریا را پیشنهاد داده بود بعد مجید گفته بود سنگر مجازی خوساریا و من با کمی تغییرات می خوام اسمش را سنگر مجازی رزمندگان خوساری بگذارید.

از مطالب خوبتون تشکر می کنم.
پاسخ:
ممنون دوست عزیز

تا ببینیم نظر زندانی در مورد " سنگر مجازی رزمندگان خوساری" چیه.
سلام ببخشید من اصلا درجریان نیستم که واسه چی تصمیم گرفتید اسم وبلاگو تغییر بدید آخه حیف اسم به این قشنگی نیست که تغییرش بدید به نظر من اسمی که الان داره خیلی برازندست
پاسخ:
ضمن عرض سلام متقابل به شما خواهر محترمه چند وقتی است که به صورت عمومی و خصوصی اعلام می کنند وبلاگی که در مورد دفاع مقدس می نویسد باید یک نام فراگیر و عمومی داشته باشد. اخیراً یکی از رزمندگان با سابقه خوانساری هم از ما خواست که برای وبلاگ نامی انتخاب کنیم که در برگیرنده ایثارگیری، دفاع مقدس و خوانسار باشد راستش را بخواهید خود من هم فکر می کنم روز اولی که وبلاگ را راه اندازی کردیم هدفمان بیشتر محلی بود ولی خوب گفته بودیم در مورد دفاع مقدس هم می نویسیم. مرور زمان و راهنمایی ها و کمک های بزرگوارانی مانند شما سمت و سوی ما را بیشتر به سوی دفاع مقدس سوق داد. حتی انقدر ما وارد آن دوران شدیم که دیگر به خودمان جرات ندادیم در مورد سیاست مطلب بنویسیم. همانگونه که شما هم متوجه شده اید خود من دیدگاه سیاسی خاصی دارم ولی به احترام بازدیدکنندگان که نظرات سیاسی متفاوتی دارند دیگر در مورد مسائل سیاسی نمی نویسم و دیدگاه سیاسیم را در سایت ها و وبلاگ های دیگر بیان می کنم. یکی از رزمندگان به صورت خصوصی برایم نوشته بود که از آن زمانی که این وبلاگ را می بینم بیشتر شب ها خواب شهدا و جبهه ها را می بینم. این خواب به حدی برایم نزدیک به واقعیت است که برخی مواقع که از خواب می پرم به دلیل خارج شدن از آن فضا ساعت ها می نشینم و گریه می کنم. آن دوست نوشته بود که ترسیدم این مطلب را به صورت عمومی برایتان بفرستم  آن وقت افرادی می خوانند فکر می کنند من دیوانه شده ام. خوب با این توضیحات فکر نمی کنید نام وبلاگ باید در حد نام خوانسار و شهدایش ارتقاء یابد. البته آدرس وبلاگ را تغییر نمی دهیم ولی نام وبلاگ با اجازه و مشارکت شما خوبان و نظرات راهگشایی که خواهید داد تغییر می کند.
ضمناً عکسی از یکی از اعزام های رزمندگان خوانساری بدستم رسیده که دایی شما به آن عکس نورانیت خاصی داده در پست بعدی منتشر می کنم. 
۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۱ مجید از پایتخت
سلام

از این که استقبال از وبلاگ پر محتواتون به خوبی ادامه داره بسیار خوشحالم.

اسم مورد نظر زندانی یعنی سنگر خوساریا نام خوبیه . پیشنهاد من اینه که 
اسم وبلاگ را بذارید سنگر مجازی خوساریا

پاسخ:
ممنون از  اظهار لطفتون

انشاء الله در چند روز آینده به جمعبندی می رسیم.
بدجوردلم به درد اومد خیلی مظلومانه عاشقانه عارفانه صادقانه امیدوارانه آرزومندانه صمیمانه محبتانه و... نوشته بود آخرشم قشنگ بود (شیره)
پاسخ:
ممنون از پیام کوتا، پربار و زیباتون
ایثارگران خوانسار یک وبلاگ داشتند به نام یاد باد آن روزگاران یاد باد. اکنون اون وبلاگ غیر فعال شده و نزدیک یک ساله که مطلب جدیدی منتشر کرده  به نظر من این نام می تونه با کسب اجازه از بانیان اون وبلاگ که فکر می کنم یکی از اون ها جناب آقای اورعی بوده انتخاب بشه.
پاسخ:
ممنونم از اظهار نظرتون. 

بررسی می کنیم.

رونوشت به رئیس وبلاک نگاه و نشان.
هلا یا پشت یا ری یا ژیر خاکریز خوساریا.... چه فرخید کرو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چونو بیه اسمه اندی طولانیژ کره که تلفظژ سخت گنو....
از لحاظ ساختار ادبی پشت قیدو. قید جی اگه بیو یا نیو از عصل واژه چی کم نکرو.
کاش جناب حمید خوساری دلیلژژ ادوات بخچه اینکه پشتژ بژ اضافه کرتی.
چه مناظره ای گنو!....
بلدین اسم وبلاگ عام بو. بعدژ جی هزارتا قیدهایی تر جی ادگنو به این اضافه کره حالا چونو ننان؟
آقا اعلام کردین گه هر کی اسم پیشنهادی هادو دلیلژ جی بووژو خواهشا....
معمولا هرکای دنیا که بشه اسم دو سیلابی مقبولترین اسامیو. اسم بلند جدا از فراموشی راحت جی نی.
هیچی جی که نبو کل معانی و بیان و آیین نگارشمون بجارتی مین این چند سال ادبیات خوندن...
 
پاسخ:
ممنون.

ولی اجازه بدیم همه نظرشون را اعلام کنند. اتفاقاً خیلی هم خوبه. من که از بحث ها چیزهای زیادی یاد می گیرم. شما هم که واقعاً با بحث های فنی نکات جالبی را یادآوری می کنید.

به هر حال من به خاکریز خوساریا یا سنگر خوساری ها نظر مساعدی دارم.

همون ابریم غضنفری نظرژژ هاندو.
 
۲۰ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۱۷ حمید خوساری
پشت خاکریز خوساریا نام خوبیه برای این وبلاگ.

در واقع من نظر زندانی را تصحیح کردم.
پاسخ:
ضمن سپاسگزازی

رونوشت به زندانی
جوونای دهه شصت خا سنژون قد هاندو به خاطرات. جوونای دهه چهل و پنجا خا به شماها ویشتر بیدکو...نه چنگی به دل ندخوسو.
خوساریا مین سنگرا چژونه کرت هم خیلی بلندو هم جی ابی خاص خاصو.درصورتی که خیلی پستای شما از مین سنگر نی...پس ندگنو تعمیم هیده.
ووس اینکه مون ویشترین نظر در مورد تغییر اسم وبلاگدون داران باید جایزم هیددین....
پاسخ:
حتماً جایزدون هیدان.

منظور ایشون این به که دهه 60 جوون هیدنده.

راست واژدین من جی با خوساریا  مین سنگرا چژون کرت خیلی موافق نیان.

خیلی از وبلاگ شما استفاده می کنم.
من جی خوساریان

به نظر من نام  (خوساریا مین سنگرا چژون کرت) هم خوبه
پاسخ:
از اعلام نظرتون سپاسگزارم.
۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۹ نگاه و نشان
چی بگم والا ؟!از شهید میرباقری بگم یا از حج ابریم ؟مخم تیلیت کرده !!!
پاسخ:
چونو مخد تیلیت کرده تو که از جنس خود اینهایی حج عسداله.
سرعسبی یعنی هول هولکی.
علی شیره ای کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من 4 خط نظر مینویسم.
شما یه خط جواب میدین خب این میشه سرعسبی دیگه.
سنگر خوساریا اون ویژگی هایی رو داره که شما قبلا مرقوم فرمودید.
مشق عشق کلیشه است...آدم یاد اون سریاله میوفته. اما واج آرایی داره و به لحاظ ادبی قشنگه.
واگویه های نگفتنی هم اسم دیگه ای هس که میتونه خوب باشه عام تره اما گویش خونساری درش بکار نرفته.
با شهدای خوانسار کاملا مخالفم چون 1: کلیشه است.2 :موضوع خاص میشه و شما نمیتونین درمورد محله یا چیزایی دیگه بنویسین. همش معطوف میشه به شهدا که بعد از یه مدت 3: تکراری و زننده میشه. 4:و این برداشت هم میشه که گاهی به نام شهدا برای منافعی بخواد استفاده بشه.
پرستو و مهاجرت و خاطره و نخل و چفیه و پلاک هم اینقد استفاده شده که دیگه بیشتر نتیجه عکس میده.
خاکریز هاما جی هلا جرقژ بیخوست که شاید قشنگ بو.
عرض کران خدمتدون که: خاطرات بی پلاک: خوساری نی ولی چون صحبژ معلیم نی پس بی پلاکو.
ابی وختی دس به قلم گنان همه چی اچو به نظرم.
حالا جواب واددین:
: ممنون از نظرتون
یعنی کشک که هاما چارخط و پارگراف و بند بمونگاشتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


پاسخ:
پره مقابل تو من کم تاران

چون علی شیره ای زندو شاید راضی نبو اسمژ بواژان. تازه هم جانبازو و هم یکی براژ جی شهید گنو. علی شیره ای خیلی شل و ولژ اتنگاشت. خیلی جی لاغر به به خاطر همین وچا به اونژون بیدوات علی شیره ای. ولی خدائیژ خیلی زرنگ به. 
اما باور که کم پاسخی من کشگ نی. من فرصت زیادی نداران تازه واسه سه کلمه باید کلی تامل کران چیشی وانوایسان. همه که مثل خود ننده که فی البداهه پشت سر هم وانویسه.
من جی ویشتر با سنگر خوساریا یا خاکریز خوساریا موافقان.
یکی از خوساری یا نظرژ هادابه اسم وبلاگه بینمین " جوونای دهه شصت خوسار" 
۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۰ مهدی حاجی زکی
سلام آقامه
اسمژ بینه یادیاران
هرچند ابن اسمه مخصوص مُنو اما تو بد اِرزو
جیگرد بخورانی
راستی اون علی شیره ای خیلی با حال به
پاسخ:
میدی جون از نظرد ممنونان

اون علی شیره ای ننان بواژان کبو چون زندو و شاید راضی نبو.
به نظر من حیفه که اسم وبلاگ رو عوض بکنید چون دامنه نوشته هاتون رو محدود می کنه. هر چند تمرکز شما بشیتر شهدا هستند ولی مطالب دیگه ای که می نویسید هم بسیار جذاب هستند و خوبه یه تنوعی هم وجود داشته باشه.
ترویج اسم محله هم کار خوبیه.
پاسخ:
ممنونم سید علی عزیز

ولی دوستان بسیاری نظر داده اند که نام وبلاگ جامع تر بشه.
والا من نظر خاصی درباره اسم وبلاگ ندارم. فقط میدونم که هر اسمی بذارید بعد از مدتی جا میفته و خواننده می‌پذیره. اگر هم دوست دارید بر اساس نظر مخاطبانتون نام انتخاب کنید خوبه چند اسم رو به نظر سنجی بذارید.
اگر قصد دارید فقط و فقط درباره شهدا بنویسید، "شهدای خوانسار" میتونه جزو اسامی نظر سنجی باشه.
پاسخ:
ممنون از اظهارنظرتون
چقدر خوب که اقای غضنفری این نامه رو نگه داشتن یادگاری باارزشیه واقعا
پاسخ:
بله همینطوره.

نوع ادبیات به کار رفته واقعاً جالبه
معلیمو از اون سیدهای دو آتیشه به.

خدا رحمتژ گرو
پاسخ:
سپاسگزارم

و کاملن هویداست که شما سرعسبی جواب ما را داده اید....

باشد بالاخره دیده بان کار خودشو میکنه!

سنگر خوساریا نام پیشنهادی مونو گه این چند روه داران بژ فکر کران... اما نام های پیشنهادی تر جی داران گه به مرور منتشر کران....

دقیقن مث آینه گه خودون جواب آدم واددین مون جی وامدا .....

باشد که رستگار شوید...

پاسخ:
کجا من پاسخ عسبی داده ام.

واقعاً می گم نظرات شما بسیار راهگشاست.

در مورد نام انتخابی شما هم باید بگم پسندیدم. منتظر نظرات افرادی مانند ابریم و عسداله هستم.

اینها ناگفته هایی است که واقعیت ها را نشان میدهد. سادگی و صداقت و بی آلایشی اون زمان را.

کاش متون نامه رو خودتون زیرش مینوشتید...(البته کاملا متون پیداست اما متن شما را کم داشت)

هرچند با وجود این وبلاگ نام سعید جدیدی برایمان آشنا بود.

علی شیره ای کیست؟

اینجور که پیداست  این حج ابریم غضنفری نه فقط سنگ صبور اون دوران بوده حالا هم همیزنیو.

کاش یکی این دوران پیدا میشد که سنگ صبور جوونامون باشه.....

پاسخ:
ممنون از پیشنهادات و نظرات خوبی که ارائه می کنید و ما هم برامون بسیار مهمه و جاهایی که بتونیم حتماً بهشون عمل می کنیم .
خیلی جالب بود لذت بردم. 
پاسخ:
ممنون
سلام
مطلب قابل ستایشی بود...
دوست فرهیخته من!
با شعر جدیدم(نام تو برده و از نام خودم سیر شوم)به روزم...
با احتران دعوتید.
دردفروشی
painstore.blog.ir

پاسخ:
سپاسگزارم.
حتماً سر می زنم

شما را لینک کردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی