شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

تغییر نام وبلاگ با یک خاطره در مورد 5 تیر 1362

پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۵۴ ق.ظ


سلام بر شما دوستان که طی فعالیت بیش از یک سال وبلاگ همواره مشوق و راهنمای ما بودید. با مشارکت شما عزیزان نام وبلاگ را که از طریق نظر سنجی انجام شد تغییر دادیم. نامی که انتخاب شده هم حامیان زیادی داشت و هم این که برخی از دوستان مخالف این نام بودند. ولی خوب ما باید به قولی که داده بودیم عمل می کردیم. 

بعد از تغییر نام محمد مهدی(حمید) طریقت که وبلاگ خلدستان را مدیریت می کند و پیشنهاد داده بود نام وبلاگ را یاران قدیم بگذاریم، این دوبیتی زیبا با گویش خوانساری را برایمان فرستاد:

                                                               با (چره چلفته) اصـــــلاً    آهـــــنگم   نــــِــی

                 (پاتخت خوسار) هشـــکی هُماهنگم نـــِــی


                                                 یاران قــِدیم (صنـــــــدوق راءیو )  اِبـــــــی

                                                                          دلتنگ نَـــــگِــــن که  هیشکی دلتنگم  نـِــــی

و اما در مورد این تصویر که قبلاً منتشر کرده بودیم یکی از رزمندگان توضیحی برایمان ارسال کرده بود ما صبر کردیم که موعد انتشار مجدد تصویر و توضیح آن رزمنده گرامی فرا برسد.
 " این تصویر مربوط به اعزام رزمندگان در 5 تیر ماه 1362 است. این عکس در پشت ساختمان سپاه گرفته شده است. اتفاقاً روز اعزام که مصادف با ماه پر فیض و برکت رمضان هم بود همه رزمندگان روزه بودند. اکنون با گذشت 31 سال دوباره ماه رمضان مصادف با تیرماه شده است. وقتی که عکس را گرفتند سوار بر مینی بوس ها شدیم و برای رفتن به پادگان 15 خرداد به سمت اصفهان حرکت کردیم تا بعد از ظهر همان روز با رزمندگان سایر شهرهای استان اصفهان به جبهه جنوب برویم. بسیج برای ما نان و میوه آماده کرده بود تا بعد از خروج از خوانسار روزه امان را بشکنیم. حد ترخص جاده اصفهان  گلستان کوه بود. وقتی به آنجا رسیدیم و اعلام شد که می توانیم روزه امان را افطار کنیم برخی از رزمندگان با ناراحتی و غمی جانکاه که به وضوح در صورتشان آشکار بود به راحتی حاضر به این کار نبودند. فکرش را بکنید میانگین سن رزمندگان حاضر در عکس در خوشبینانه ترین حالت حداکثر 18 سال بود." 


برادر جانباز ابراهیم غضنفری افراد حاضر در عکس را به شرح زیر اعلام کرده اند:

ایستاده از راست : 

جمال گلی - جانبازحمید شجاعی - جانبازعلی پورهاشمی - ماشااله نعمتی- محمد بهرامی فر - شهید مرتضی حبیبی - محمدخانی - مرحوم اکبر شوکتی- شهید داود دهاقین - حمید عبدالرحیمی - بختیاری - ابراهیم غضنفری - عبداله پرخان - حسن مجتبایی - جانبازمحمد نوروزی - جانبازعلی اصغر عزیزی - محمود محمودی - محمود رحمانی 

نشسته از راست :

شهید ناصر تائبی - محمدرضا خالوحاجی - شهید علی ناشرالاحکامی - شهید جلال رنجبر - شهید محمدحسین کاظمی - علی اصغر میرشفیعی - جانبازابوطالب عزیزی - ساجد - ناشناس - شهید محمود عزیزی - حسین جهانگیری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۵
محله پایتخت

5 تیر 1362

نظرات  (۲۰)

نمیدونم چرا ..... این عکسو دیدم دلم گرفت.. لرزید!
پاسخ:
ای کاش دلیلش را هم می نوشتید.
۱۲ تیر ۹۳ ، ۱۳:۰۶ خوانسار بلاگ
سلام دوست عزیز  طاعاتتان قبول شهد رمضان گوارایتان مطلب شما به عنوان پست برتر انجمن وبلاگ نویسان خوانساری پذیرفته و در خوانسار بلاگ درج شد منتظر مطالب زیبای بعدی شما هستیم الته به زودی.
پاسخ:
ممنون.
دوستانی که مرا تا به حال با آدرس www.aghakhamenei91.blogfa.com با نام تخریبچی یا جدیدترین دیدارها و پیام های حضرت آقا لینک کرده بودند از این پس آدرس وبم تغییر کرده و آدرس جدید وب سایتم http://www.takhribchi68.ir/  با نام تخریبچی68 می باشد و مرا با این آدرس و با این نام لینکم کنند.
دوستانی هم که میخوان لوگوی سایت ما رو تو وب خودشون بزارن کد لوگو تخریبچی68 قسمت سمت چپ پایین لینک دوستان سایتم هست میتونند کد لوگو رو بگیرن و تو وبشون ذخیره کنند.
" پیشاپیش از حسن توجه شما سپاسگذارم "
۱۱ تیر ۹۳ ، ۱۱:۵۱ نگاه و نشان
خیلی هم جالبشد که افراد را معرفی نمودید .
خواستم بگم که من اون ناسناسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسههههههههههههههههههههه نیستم .
پاسخ:
ممنون

من هم نیستم.

پس اون کیه؟
از خاطرات ماه رمضون در جبهه ها بنویسین...
گرمای جنوب و همزمان حمله و دفاع و....
ما کمی نیاز به خلوص داریم.
پاسخ:
چشم در روزهای آینده می نویسم.
  ببخشید از قلم افتاده ... بعد از   ماشااله نعمتی ( محمد بهرامی فر)  . نام آن مرحوم  ...اکبر شوکتی   ( در حادثه  تصادف ماموریت رانندگی در سپاه  درگذشت ) ---فرزند مرحوم استاد محمد شوکتی  می باشد..
پاسخ:
ممنون
سلام دوست عزیز و با آرزوی قبولی نماز وروزه هاتون
اول از همه عذر خواهی میکنم که دیر خدمت میرسم و نتونستم در تغییر اسم وبلاگ مقدس و نورانیتون شرکت کنم
خوب اسم جدید نیز خوب است وان شاءالله مبارک ...
من با همان پاتخت هاما موافق تر بودم و لی به آراء دوستان وتصمیم شما احترام میگذارم
امیدوارم موفق باشید وعاقبتتان به خیر باشد
در اوقات با سعادت ماه مبارک رمضان من روسیاه را نیز از دعای خیر فراموش مفرمایید
پاسخ:
دیگه می خواستم باهات قهر کنم. کمش می خواد گزینشی برخورد کنه و اون هایی را که زیاد فعال نیستند حذف کنه. مواظب خودت باش حذف نشی.
من هم التماس دعا دارم..
۰۹ تیر ۹۳ ، ۱۵:۳۱ ابراهیم غضنفری

ایستاده از راست : 

جمال گلی - جانبازحمید شجاعی - جانبازعلی پورهاشمی - ماشااله نعمتی - شهید مرتضی حبیبی - محمدخانی - مرحوم ......- شهید داود دهاقین - حمید عبدالرحیمی - بختیاری - ابراهیم غضنفری - عبداله پرخان - حسن مجتبایی - جانبازمحمد نوروزی - جانبازعلی اصغر عزیزی - محمود محمودی - محمود رحمانی 

نشسته از راست :

شهید ناصر تائبی - محمدرضا خالوحاجی - شهید علی ناشرالاحکامی - شهید جلال رنجبر - شهید محمدحسین کاظمی - علی اصغر میرشفیعی - جانبازابوطالب عزیزی - ساجد - ناشناس - شهید محمود عزیزی - حسین جهانگیری

پاسخ:
ممنون حج ابریم من این نام ها را به انتهای مطلب اضافه می کنم.
۰۹ تیر ۹۳ ، ۱۰:۵۲ تا بیکران ...
سلام 

اول خیال کردم دیگه نمیخواید به شهدا بپردازید و اسم وبلاگ محلی رو گذاشتید چره چلفته.

خیلی تعجب میکنم از این اسم!!

به نظر شما با توجه به موضوع وبلاگ، اولین مصداقی که برای این نام «چره و چلفته» به ذهن میاد کیاند؟!      با عرض پوزش احساس میکنم غیر مستقیم نوعی توهین به شهدا و رزمنده های خوانساری است. حتی اگر ناظر به رزمنده های در قید حیات و نوعی شوخی با آنها باشد باز شما نمیتوانید از طرف همه این نام را بر خود قرار دهید..   

با این توضیحات و عرض پوزش شدیدا مخالف این نامم و منتظر توضیحات شما. متشکر
پاسخ:
از ارسال پیامتان سپاسگزارم.
ما در مورد این که چرا این نام را انتخاب کردیم توضیح داده ایم. نوشته ایم که رزمندگان خوانساری در جبهه ها از رمزهایی مانند چره و چلفته برای پیدا کردن هم در شب های عملیات استفاده می کردند. به هر حال ما از بازدیدکنندگان خواستیم نام های مورد نظرشان را پیشنهاد بدهند. نام ها اعلام شد ما آن نام ها را به رای گذاشتیم. چره چلفته بیشترین رای را آورد. حقیقتاً من متوجه نمی شوم  چرا غیر مستقیم توهین است. اگر واقعاً همه از این نام تلقی شما را داشته باشند. ترجیح می دهم وبلاگ را تعطیل کنم. چون که نیت ما این بوده که فرهنگ دفاع مقدس را باز نشر کنیم.
مبارک باشه هم ماه مبارک و هم اسم جدید.
دیگه دغدغه اسم جدید رو نداشته باشید، ما بنده ها حتی از خدا هم ایراد می گیریم نعوذ بالله
پاسخ:
ممنونم. علی آقا
۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۷:۴۳ نگاه و نشان
با مطلبی در مورد آشخ محسن آپم .
پاسخ:
چشم حتماً سر می زنم
آخی شعره خلدستان خیلی سوزناک به :((

اسم جدید مبارک.

خیلی سختو روزه بگیره وسط رو بژخوره، منجی دوست نداران :(
پاسخ:
ممنون خووا


۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۲:۵۷ نگاه و نشان
احترام به اکثریت یه حرف خوب نیست اما جلوه خوبی داره .من به این تصمصم گیری احترام میذارم ولی ............شاید این انتخاب زیاد پایدار نباشد .ممنون
پاسخ:
من چند بار نوشتم. نام مورد علاقه من سنگر مجازی خوساریا بود ولی خوب یه حسی بهم می گه برای این که بتونی تو دل دیگران نفوذ کنی شاید لازم باشه خواسته هات را کنار بگذاری اون هم خواسته هایی که فقط ظاهر کارند.

[گل])([گل])([گل])([گل])([گل][گل]
[گل]
مارا به دعا کاش نسازند فراموش

رندان سحرخیز که صاحب نفسانند

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر شما مبارک

سلام استاد رجبی بزرگوار خدا قوت
[گل])([گل])([گل])([گل])([گل][گل]

پاسخ:
حلول ماه پر فیض و برکت رمضان بر شما و تمام مسلمانان مبارک باد.
شاید ما نمی دانیم ما رفته ایم ما گم شده ایم!! اما جانبازان هر روز زنده تر می شوند و هر روز پرواز را مرور می کنند... تا شاید ما بفهمیم چقدر به انتهای زمین سقوط کرده ایم... چقدر از آسمان فاصله گرفته ایم !!!

در یکی از سایت ها خواندم که فیلم کوتاهی ساخته شده بود که 8 دقیقه اول آن فقط سقف یک واحد مسکونی را نشان می داد. با دیدن این سقف به مدت 8 دقیقه عده ای از تماشاگران خسته شدند و بیرون رفتند. آن ها که مانده بودند دیدند بعد از 8 دقیقه دوربین زمین آن سقف را نشان می دهد که جانبازی قطع نخاعی از گردن در حال تماشای آن سقف است. آری آن جانباز و جانبازان دیگر که شرایط مشابه او دارند بیش از 3 دهه است که خوابیده و نظاره گر سقف هستند. حال آن که ما تحمل 8 دقیقه دیدن سقف در یک فیلم را نداریم.
پاسخ:
دوست عزیز ممنونم. آری  بیش از 30 سال است که این قشر بی ادعا اینگونه زندگی می کنند و ما آن ها را فراموش کرده ایم. به عبارتی باید گفت خودمان را فراموش کرده ایم.
حیف شد سنگر مجازی خوساریا رای نیاورد. 

به هر حال من هم به نظر همه احترام می زارم. 
پاسخ:
ممنون

با من هم نظر بودید من هم سنگر مجازی خوساریا را دوست داشتم ولی خوب نظر اکثریت مهمه. اون هم وقتی خود ما این روش دریافت نظرات را انتخاب کردیم و بعدش هم نام ها را به رای گذاشتیم باید تا ته خط را بدون جرزنی پیش می رفتیم.
خیلی هم زیبا
تشکر تشکر
پاسخ:
نظر شما با تئوری فشار از پائین و تصمیم گیری از بالا  انتخاب شد.
۰۵ تیر ۹۳ ، ۱۵:۵۴ ۩۩۩ ☫خــُاــدستان طریقت ☫۩۩۩

با (چره چلفته) اصـــــلاً    آهـــــنگم   نــــِــی

(پاتخت خوسار) هشـــکی هُماهنگم نـــِــی



یاران قــِدیم (صنـــــــدوق راءیو )  اِبـــــــی

دلتنگ نَـــــگِــــن که  هیشکی دلتنگم  نـِــــی

پاسخ:
خیلی قشنگ به من این به پست اضافد کران.
من حرف هامو زدم. هرچند مخالفم اما دیگه دموکراسیه دیگه احترام میذارم به نظرات و کارشما. وقتی شما بالای وبتون زدید چره چلفته دیگه من حرفی ندارم که بزنم،
دردراز نای کار (یعنی گذشت زمان  و در آینده) شاید به حرفایی که من زدم برسید اما در حال حاضر که همین چره چلفته اس.
اما کسی به طور قاطع بلند نشد جواب من رو بده در مورد اون همه حرف که در مورد هرکدوم از اسمای پیشنهادی دادم.
گفتم اگه بازم مخالفت کنم به تعصب گرایی متهم میشم.در هر حال موفق باشید و روز به روز شاهد بسط و گسترش گویش خوومساری باشیم. اینشالام
درضمن اون عسگی که از خومسارم زدید بگید کجاست بیزحمت.
پاسخ:
از لطفتون ممنونم. فکر می کنم کم کم هممون به این نام عادت کنیم. امروز یکی از دوستان که من را می شناسه و اصفهانیه. وقتی وارد وبلاگ شده بود و دیده بود نام وبلاگ عوض شده و عکسی از چره چلفته ها را هم دیده بود و توضیح را خوانده بود به من زنگ زد و از این کار استقبال کرد. می گفت اون تامویی را هم که در یکی از خاطرات می خواستید به اصفهانی ها بدید عکسش را در وبلاگ بذارید. به هر حال از نظرات زیبای شما خیلی ممنونم. اگه بعضی وقت ها هم با جملتات کوتاه جواب می دم به خاطر اینه که حرفی بر گفتن در مقابل قلم شیوای شما ندارم.
اون عکس جی یکی از رفیقا واسمژ برسنو محل دقیقژ ننان.
اما حالا خیلی ها میرن مسافرت که روزه نگیرن و اینه رسم 31 سال گردش زمان....
پاسخ:
ممنون

منتظر بودم که در مورد تغییر نام وبلاگ نظر بدی  به این فکر می کردم که دوباره در پاسخ دادن مقابل یک شخص ادبیات شناس و هنرمند کم می آورم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی