شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

مردم برای شهدای مظلوم غواص سنگ تمام گذاشتند

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ب.ظ

 برای تشییع شهدای غواص ساعت 4 به میدان امام خمینی رفته بودم. مسیر میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، خیابان جمهوری تا بهارستان را به صورت پیاده طی کردم. قرار بود شهدا را از ستاد مشترک سپاه در میدان کلاهدوز پیروزی به سمت بهارستان، خیابان جمهوری، خیابان فردوسی، میدان امام و خیابان امام تشییع کنند. ساعت حرکت از بهارستان ساعت 4 بود. تمام مسیر مملو از جمعیت بود و اوج جمعیت در میدان بهارستان و خیابان مجاهدین اسلام بود. به دلیل ازدحام جمعیت شهدا ساعت 7 به بهارستان رسیدند. در میدان بهارستان جای سوزن انداختن نبود. در قسمتی از مسیر موج جمعیت مردم را حرکت می داد. یاد آن روزها بخیر. آری این غواصان در شب 4 دی سال 1365 در منطقه جریره ام الرصاص به خط دشمن زده بودند. قرار بود بعد از باز شدن مسیر توسط غواصان سایر گردان ها نیز وارد عمل شوند. گردان ما در نخلستان های منتهی به رودخانه اروند مستقر شده بود و اماده ورود به عملیات بودیم. نیمه های شب خبر رسید که عملیات لو رفته و تعدادی از غواصان گردان یونس در وسط اروند با غناسه هدف قرار گرفته اند . خبرها حاکی از این بود که با همان نشان های رمز میان گردان ها خط شکن بچه ها را در آب می زدند. غم سنگینی فضای نخلستان های حاشیه اروند را فرا گرفته بود. تعدادی از غواصان هم بعد از عبور از عرض رودخانه در خط دشمن به اسارت درآمده بودند. با تمام این مشکلات خط دشمن شکسته شده بود و تعدادی از رزمندگان در آن سوی اروند مستقر شده بودند. به دلیل تلفات زیاد با درایت عملیات متوقف و دستور عقب نشینی صادر شد و ما به مقر لشگر بر گشتیم. می گفتند حسین خرازی به شدت گریسته بود و از خدا طلب مرگ کرده بود. البته 15 روز بعد از آن عملیات یعنی در تاریخ 19 دی 1365 عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه شروع شد و به دشمن ضربه سنگینی وارد شد. حسین خرازی هم اسفند سال 1365 در همین عملیان به شهادت رسید. بگذریم چند روز پیش مشخص شد که دشمن بعثی همان زمان غواصان را به صورت دست بسته زنده به گور کرده است. البته امروز مردم تهران در تشییع این شهدای مظلوم سنگ تمام گذاشتند. باید بودی و می دیدی که مردم از هر رنگ و نژادی و با هر عقیده ای امت واحده شده بودند و آن چنان اشک می ریختند که فکر می کردی امروز یکی از عزیزانشان را از دست داده اند. امروز آسمان تهران صاف صاف بود. بو و عطر شهدا شهر را آسمانی کرده بود و آسمان شهر را نورانی. آری شما 29 سال پیش در دفاع از کشور در اوج مظلومیت و با دستان بسته جان دادید و امروز با ورودتان فضای کشور را عطرآگین کردید. شما با دست بسته مقاومت کردید! ما با دست باز چه کرده ایم. شهدا شرمنده ایم. شهدا ما را هم دریابید. سلام ما را به مولایمان حسین(ع) برسانید. 

و اما در مورد حرکت تفرقه انگیز عده ای نادان در توهین به دولت و تیم هسته ای باید بگویم که در شرایطی که همه طیف های سیاسی و اجتماعی برای ادای احترام به این گلگون کفنان سنگ تمام گذاشتند عده ای اندک با بروشورهای هدف دار در جهت تضعیف مذاکرات هسته ای هر حرکتی می توانستند انجام دادند. البته اکثریت مردم به این حرکت های جهت دار بی اعتنا بودند. ولی مذاکراتی که به گفته مذاکره کنندگان هماهنگ با مواضع مقامات عالی رتبه نظام انجام می شود باید این گونه مورد بی مهری و تخریب واقع شود. اگر مخالفان دولت احمدی نژاد هم با بروشورهای اختلاس های و تخلفات انجام شده توسط نزدیک ترین افراد به دولت پاکدستان (رحیمی، بقایی و خاوری و زنجانی) در تشییع پیکر شهدا شرکت می کردند از نظر منتقدان هسته ای که مدافعان تمام قد دولت قبل هستند پذیرفتنی بود. شهدا امروز اوج مظلومیت شما بود آنجا که عده ای نادان بدون توجه به جو معنوی مراسم،  سعی در گل آلود کردن این آب زلال برآمدند تا ماهی مقاصد سیاسی خود را بگیرند. 

حضور مردم در میدان بهارستان/از حمل دست نوشته‌های حسن باقری توسط یک پسربچه تا حضور مادران شهدا با صندلی‌های تاشو




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۶
محله پایتخت

نظرات  (۱۳)

۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۲۷ هیئت جعفری
 مراسم شبقدر
پاسخ:
التماس دعا
مسئولان رسیدگی کنند
زندگی خواهر شهید در گوشه خیابان+عکس

خواهر شهید احمد شاکر شوکتی با فرزند معلولش یک ماه است در خیابان زندگی می کند و تاکنون مسئولی به او کمک نکرده است.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری شهدای ایران، خواهر شهید احمد شاکر شوکتی با فرزند معلولش یک ماه است در خیابان زندگی می کند و تاکنون مسئولی به او کمک نکرده است.

بنا بر این گزارش؛ در میان شلوغی و ترافیک خیابان  و با توضیحات همرزم شهید شوکتی از وضعیت بغرنج خواهر این شهید و فرزند معلولش راهی شهرک آزمایش می شویم تا از نزدیک آنچه گفته شده را مشاهده کنیم.


خواهر شهید به همراه فرزندش وسایل درب و داغان باقی مانده از خانه شان را به دیوار آموزش و پرورش تکیه داده اند و خود در چمن کنار خیابان یعنی جایی که همسایه ها سگ هایشان را برای استراحت می آورند نشسته اند. ماجرا را پرس و جو می کنیم و او هم ساعت ها توضیح می دهد تا بالاخره اذان می گویند و افطار می شود.


خواهر شهید شوکتی می گوید: چند سال پیش در یک اسباب کشی 20 میلیون تومان از پول پیش خانه ام را دزدیدند و من هم چون تنها بودم نتوانستم پیگیری کرده و حقم را بگیرم و مدتی آواره بودم تا اینکه بعد از مراجعه به شهرداری و درخواست کمک از ایشان هیچ مساعدتی صورت نگرفت و وقتی یک خیری پیدا شد تا 10 میلیون پول پیش خانه بدهد؛ شهرداری منطقه 5 پول را می گیرد و خانه ای برای ایشان در محدوده سر سبیل ( به دلیل پایین بودن نرخ اجاره) اجاره می کند و تمام اجاره های ماهیانه را خواهر شهید با کار کردن شخصا پرداخت کرده اما صاحب خانه هیچ رسیدی به وی نداده و مدعی شده است که رسید را به شهرداری می دهد  و بعد از گذشت چند ماه صاحب خانه بدون دلیل به او می گوید که خانه اش را تخلیه کند.


خواهر شهید ادامه می دهد: صاحب خانه ام آب و برق و گازم را قطع کرد و من چند شب با شمع زندگی کردم وقتی عجز و ناله کردم که خواهر شهید هستم، به شهیدم توهین کردند و گفتند شهرداری پولش را خواسته و تو هم باید خانه را تخلیه کنی. خانم شوکتی می گوید: از شدت ناراحتی در بیمارستان بستری شدم و در همین مدت صاحب خانه وسایلم را گوشه کوچه ریخته بود که وقتی مرخص شدم متوجه شدم بخشی از وسایل خانه ام را معتاد های آن خیابان دزدیده اند و هیچ چیزی دیگر ندارم.


این خواهر شهید افزود: یک ماه است در کوچه و خیابان با بچه معلولم زندگی می کنم و همرزم برادرم به ما کمک می کند و چون همه وسایلم را معتادها می دزدیند و از شهرداری هم به من تذکر می دادند که  نمی توانید در کوچه و خیابان وسایلتان را بگذارید؛  شب گذشته  با پول یارانه وانت گرفتم و وسایلم را به این منطقه آورده ام. شهرداری منطقه می گفت: این منطقه را ترک کن چون پول اجاره ات را منطقه 5 پرداخت کرده است!


همرزم شهید هم در این رابطه گفت: من با شهرداری مناطق مختلف صحبت کرده ام و روز گذشته شهردار منطقه تهران ویلا گفت که تا سقف 10 میلیون تومان یک خانه اجاره کنید و این مبلغ را ما پرداخت می کنیم و حالا برایشان خانه ای پیدا کرده ام اما شهرداری گفت هنوز در جلسه تصمیم گرفته نشده است!


این خواهر شهید اضافه کرد: در این یک ماه برخی از مردم به ما کمک کرده اند و برخی هم آمده و گفته اند فیلمتان را به شبکه های خارجی بدهید اما من این کار را نکردم.

این خواهر شهید حتی در این یک ماه نتوانسته است استحمام کند و وضعیت فرزند معلولش هم مساعد نیست.

وی ناگفته هایی از زجر های این مدت دارد که فیلم آن در صورت عدم رسیدگی مسئولین منتشر می شود.

دلواپسان که با خرج کردن از رهبری تشییع پیکر شهدای غواص را سیاسی کردند در مقابل حمایت قاطع رهبری از تیم مذاکره کننده چه نظری دارند.
هبر معظم انقلاب: مذاکره کنندگان را امین و غیور و شجاع و متدین می دانم/ این تیم، با غیرت ملی و دقت کامل و با قصد بازکردن گره و پیش بردن کار کشور، در مقابل تعداد کثیر مذاکره کنندگان طرف های مقابل، مشغول تلاش است و انصافاً باشجاعت، مواضع را بیان و دنبال می کند. ٢ تیر 1394
تا سه چهار سالِ اول، زنگ خانه را که می‌زدند، پا‌برهنه می‌دوید توی حیاط. قرار نداشت؛ عکسش را همه‌جا، از صف‌نانوایی و جلسه‌ی‌قرآن و عزا و عروسی می‌برد با خودش. غروب‌ها، حیاط را آب و جارو می‌کرد و می‌نشست روی پله‌ی سومِ خانه و به درخت‌های کهنه‌ی نارنج خیره می‌ماند. با زن‌های محل، حلوا درست می‌کردند وشیرینی پنجره‌ای می‌دادند دست بچه‌های محل که عصرها کوچه را می‌گذاشتند روی سرشان. شب که می‌آمد توی اتاق، آرام زیر لب، برای قاسم لالایی‌های غمگین شمالی می‌خواند و تصورش می‌کرد که گوشه‌ی زندانِ عراقی‌ها مانده است و دارد از لای پنجره‌یِ کوچکِ سلولش ماه را نگاه می‌کند. با بغض، چشمان خیس‌اش را پاک می‌کرد و دست می‌کشید روی قاب عکس قاسم.
 
دوم. 
ده سال که گذشت، عکس قاسم را گذاشته بود روی طاقچه. نه نامه‌ای، نه زنگی، نه خبری. غروب‌های پنج‌شنبه، دخترش می‌آمد دنبالش و می‌رفتند امامزاده ابراهیم؛ سرِ قبر محسن. رفیق بودند. با هم اعزام شده بودند کربلای چهار. حالا دو سال بود محسن برگشته بود و قاسم نه...
می‌نشست بی‌صدا کنار سنگ قبر سفید محسن .یک شیشه گلاب بر‌می‌داشت و سنگ را،آرام و با وسواس می‌شست.
گاهی می‌رفت سراغ لباس‌های قاسم. برشان میداشت و بو می‌کشید. آن وقت‌ها بود که هوا پر می‌شد از عطر پسرش. از میان نرده‌ها نگاهش می‌کردم. لباس‌ها را بو می‌کرد، توی تاریکی درِ گوشِ عکس قاسم حرف می‌زد و بلند‌بلند می‌خندید.
 
سوم. 
بیست سال که گذشت، دیگر فقط غروب‌های جمعه، هوا که سنگین 
می‌شد، وقتِ دعای سمات، کشان‌کشان می‌آمد دمِ در. لامپِ صد کوچک را روشن می‌کرد تا قاب عکس قاسم که حالا گذاشته بودند بالای در، روشن شود. همسایه‌های قدیمی رفته بودند. خانه‌ها جایشان را داده بودند به آپارتمان‌های بلند و بی‌قواره. همسایه‌های جدید، پیرزنی را می‌دیدند که هر عصر جمعه، از میان روزهای رفته می‌آمد کنارِ در، لامپ صد کوچکِ خاک‌گرفته را روشن می‌کرد، هوا را با حسرت بو می‌کشید و ساعت‌ها، به خالیِ کوچه، خیره می‌ماند...
 
چهارم. 
وصیت کرده بود عکس قاسم را بگذارند بالای قبرش. می‌گفت بعد از سی‌سال، هیچ‌جا را نمی‌شناسد و گم می‌شود لابه‌لای شلوغی‌های این شهر بی‌در وپیکر.می‌خواست نشانی بگذارد برای پسرش. وصیت کرده بود روی قبرش ننویسیم مادر شهید. کدام شهید؟ می‌گفت قاسم بیاید ببیند مادرش این سی‌سال فکر می‌کرده پسرش شهید شده، دلگیر می‌شود. چه می‌فهد سی‌سال زندگی کردن با یک قاب عکس کوچک یعنی چه؟
 
پنجم.
چند روز پیش خبرآوردندصد‌وهفتاد‌وپنج غواص شهید کربلای چهار را تفحص کرده‌اند. دست‌بسته زنده‌به‌گورشان کرده‌اند. لابد نیمه‌شبی زمستانی، روی خاک‌های تبدارِ فاو، دشمن گلوی فاجعه را دریده است.
کاش امشب، کسی برود سرِ خاکِ مادر. شمعی روشن کند برایش. قاب عکس قاسم را بردارد و بگوید: دیگر رسید. رسیدنش مبارک

سلام
آپلود سنتر آزاد
هر گونه عکس خود را بدون محدودیت آپلود کنید
www.uppic.2fh.co
جت السلام زائری طی یادداشتی در مورد حضور احمدی نژاد در مراسم تشیع شهدا نوشت: این عکس ها را ندیده بودم و از حضور احمدی نژاد در مراسم تشییع جنازه شهدا در بهارستان خبر نداشتم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، وی در ادامه آورده است: من هم مثل صدها هزار نفر دیگر بین جمعیتی بودم که وسط بی برنامگی و بی نظمی متصدیان امور عرق می ریختند و لگد می شدند ولی به احترام شهدا به روی خود نمی آوردند.

شب هم در برنامه گفتگوی ویژه خبری از سردار باقرزاده تشکر کردم و از این یوم الله گفتم چون این عکس را ندیده بودم. راستش فکر می کنم اگر سرسوزنی تدبیر و هوشمندی در برنامه ریزان این تشییع جنازه بود نباید اجازه می دادند احمدی نژاد بالای سن بیاید. 

عقل و ذکاوت و تدبیر که هیچ ( ظاهرا باید دیگر در افسانه ها دنبالش بگردیم ) اگر اندکی غیرت به این شهدا و جنازه هایشان داشتیم نباید اجازه می دادیم او بیاید بالای سن و با پررویی ذاتی و همیشگی اش این حضور با شکوه و معنوی را به سخره بگیرد و بی ادبانه حتى هنگام سخنرانی محسن رضایی متوهمانه برای مردم دست تکان بدهد. 

لااقل بعد از این افتضاحات سریالی و دستگیری حلقه اولش نباید اجازه می دادیم. ما که وسط امت شهید پرور بودیم ولی کسانی که دور و بر سن بودند آیا به غیرتشان برنخورد و دلشان نلرزید ؟ آنهایی که آنجا بودند چه طور اجازه دادند این آقا بیاید بالای سن ؟ تردیدی نیست که ما جماعت استادان ضایع کردن فرصت ها و لجن مال کردن موقعیت ها هستیم ! بعد از سالها به برکت شهیدان فضایی برای ایجاد همبستگی و ترمیم فاصله ها و پیوند زدن عموم به ارزشها به وجود آمده ، آن هم در سالی که رهبر بزرگوارمان نامش را همدلی و همراهی میان دولت و ملت گذاشته اند. آن وقت این جوری ضایعش می کنیم و این فرصت طلایی را لگدمال می کنیم برود ! آیا واقعا هیچکس نیست که سرسوزنی حرص بخورد و نگران بشود ؟
پاسخ:
رزمنده عزیز آقای زائری حرف دل ما را زده من هم از این که احمدی نژاد را در جایگاه دیدم هم تعجب کردم و هم افسوس خوردم آخه هر روز یک خبر جدید از گندکاری هاش منتشر می شه اونوقت این آقا با کمال پر رویی می ره در مراسم شهدا و از تریبون دست تکان می ده؟؟؟؟؟؟؟
۲۹ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۴ سیدشهاب میرشفیعی
افسوس و صد افسوس که آنقدر درگیر دنیا و ظواهر آن شده ایم که دیگر حتی پیام شهدای خود را هم درک نمی کنیم...امروز متاسفانه شاهد استفاده ابزاری از یاد و نام شهدا هستیم.
شهدا قابل مصادره نیستند...شهدا سرمایه های معنوی این آب و خاک هستند...شهدا جزء اموال جریانات سیاسی نیستند...شهید شرافت وطن است
http://khansarnameh.blog.ir/1394/03/27/a120
پاسخ:
ممنونم که سر زدید و از این که درد امروز را درک می کنید.
سلام 
خوشا به احوال شهدا که چه سبکبال رفتند ...

به راستی که آنها پرواز 175را برگزیدند و رسیدند به سعادتی که کمال تمام آرزوهاست 

من این روزها دلم برای اندک مادران مفقودالااثری میسوزد که هنوزهم عمرشان به دنیاست وبازهم میسوزند دراین فراغ .....


شهدا مختص به هیچ گروه وحزب وجمعیتی نبوده ونیستند 
شهدا برای ایران برای میهن وبرای اسلام وسربلندی ایرانمان رفتند و بدا به حال سبکسرانی که همیشه چنگ در خون این شهیدان دارشته و دارند و در هر زمان به فراخور منافع مادیشان گلوهایشان را با خون این عزیزان تر میکنند ......!!!



دوست عزیز با توجه به خراب بودن بلاگفا چند ماهیست از دیدار مجازی روی ماهتان محرومم 
در این ماه مهمانی خداوند مهربان مرا نه به بهای لیاقت بلکه به رسم رفاقت در زمانهایی که روح بلند و پاکتان آسمانی میشودمخصوصا در صحرها مرا نیز دعا بفرمایید 
پاسخ:
سلام محمد جان


من همیشه به وبلاگ شما سر می زنم ولی نمی تونم پیغام بگذارم. چون کد امنیتی ظاهر نمی شه.
۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۸ خانواده شهدا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

یش از ۱۷۰ عضو خانواده شهدای دفاع مقدس با امضای نامه ای در اعتراض به سوءاستفاده های سیاسی از برنامه تشییع شهدا، تاکید کردند که تا زنده‌اند اجازه نخواهند داد هیچ دسته و گروه و جریانی، میراث‌خوار حماسه و ایثار عزیزانشان شود.

** ***** ***** در بخشی از این نامه که با امضای ۱۱۰ عضو خانواده شهدای دفاع مقدس منتشر شد و اکنون پس از چند ساعت تعداد امضاهای آن به ۱۷۵ رسیده، آمده است: ما جمعی از خانواده‌های شهدای والامقام ایران اسلامی صراحتا به این جریانات سیاسی که بارها پاسخ خود را از مردم گرفته‌اند، هشدار می‌دهیم که به سوءاستفاده از خون شهیدانمان برای ساختن نردبانی جهت رسیدن به مطامع و امیال سیاسی خود و تبدیل آن شهدای بزرگوار به محملی برای تقابل‌ها و امتیازگیری‌های سیاسی پایان دهند.

خانواده شهدای جنگ با انتقاد از تبدیل حضور خیل عاشقان در مراسم تشییع شهدا به محملی برای پیش‌برد منافع و اهداف سیاسی، پرسیدند: به راستی با تخریب عظیم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی یعنی اقبال و ارادت همه اقشار جامعه به شهدا، چه کسی منتفع خواهد شد؟

متن کامل این نامه و اسامی امضاکنندگان آن در ادامه می آید:

هو الشاهد

دیروز بار دیگر مردم قدرشناس و فهیم ایران حماسه‌ای دوباره آفریدند. همه یکصدا و متحد به بدرقه‌ی پاره‌های تن ملت آمدند و کاروان شهدای دریادلشان را با سوز و اشک و اندوه همچون نگینی در آغوش کشیدند. همه با هر نگاه و مرام و مسلکی آمده بودند، تا عظمت ایثار و شکوه حماسه فرزندان میهن را پاس بدارند. حماسه‌ی شهدایی که در حصار دشمن، ایستاده مرگ را در آغوش کشیدند تا دستان قانون در این سرا تا ابد باز بماند و دستان کسی به ناحق بسته نماند.

اما دریغ و صد افسوس که دیروز در بازار هیاهوی سیاست، شهدا از همیشه غریب‌تر بودند… افسوس که باز هم هواهای نفسانی و امیال دنیویِ گروهی سیاست‌باز که در هر جریان اصیلی به دنبال طرح خود هستند و هیچ نسبتی با راه و روش و سیره شهدا ندارند، سبب شد که باز هم تمام توان و امکانات خود را به کار بگیرند تا از رهگذر این حماسه‌ی عظیم و این حضور بی‌تکلف و صادقانه مردم رشید سرزمینمان، پلی بسازند برای رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی و جناحی خویش.

تابوت‌های مقدس شهدا همیشه کهربای عشقی ابدی در جذب و جلب آحاد مردم ایران بسوی خود بوده و هست و تبدیل این حضور پروانه‌وار خیل عاشقان شهدا به محملی برای پیش‌برد منافع و اهداف سیاسی هرگز پذیرفتنی نیست.

به راستی با تخریب عظیم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی یعنی اقبال و ارادت همه اقشار جامعه به شهدا، چه کسی منتفع خواهد شد؟

ما جمعی از خانواده‌های شهدای والامقام ایران اسلامی صراحتا به این جریانات سیاسی که بارها پاسخ خود را از مردم گرفته‌اند، هشدار می‌دهیم که به سوءاستفاده از خون شهیدانمان برای ساختن نردبانی جهت رسیدن به مطامع و امیال سیاسی خود و تبدیل آن شهدای بزرگوار به محملی برای تقابل‌ها و امتیازگیری‌های سیاسی پایان دهند.

مادامی که هر کوی و برزن این مُلک معطر به نام و یاد شهداست و مادران و پدران و همسران و فرزندانِ داغدیده این اسطوره‌های غیرت و شرف، زنده‌اند اجازه نخواهند داد هیچ دسته و گروه و جریانی، میراث‌خوار حماسه و ایثار عزیزانشان شود.

و العاقبه لاهل التقوی و الیقین

۱ ابوالفضل اسداله زاده فرزند شهید جواد اسداله زاده
۲ ابوالقاسم معینی برادرشهید احمد معینی
۳ احسان آبگون فرزند شهید بیژن آبگون
۴ احمد عبدالهی برادر شهیدان محمود و جواد عبدالهی
۵ احمدعلی رادمنش (پلنگی) برادر شهید محسن پلنگی
۶ اسد الله بخشی برادر شهید حاج حسین بخشی
۷ اشرف امیری برادر شهید محمدرضا امیری
۸ اصغر قلی تبار فرزند شهید علی اصغر قلی تبار
۹ اکبر ولایی برادر شهید هادی ولایی
۱۰ امید محدث فرزند شهید مجتبی محدث
۱۱ امیر حسین تاجر نیاسری
۱۲ امیر دهقان فرزند شهید علی دهقان
۱۳ امینه عسکری فرزند شهید اسماعیل عسکری
۱۴ آذر پرهیزکاری همسر شهید عباس واحدیان
۱۵ آذر منصوری خواهر شهید رحیم منصوری
۱۶ آسیه باکری فرزندشهید حمید باکری
۱۷ آیت الله حاج شیخ حسین عرب برادر شهیدان مهدی و نورالدین عرب
۱۸ باقر نیستانی فرزند شهید اکبر نیستانی
۱۹ پروین پناهنده خواهر شهید مسعود پناهنده
۲۰ پریسا پرشاد خواهر شهید محمدرضا پرشاد ثابت
۲۱ تقی شفیع‌خانی فرزند شهید محمد شفیع‌خانی
۲۲ توحید رزمی فرزند شهید نامدار رزمی
۲۳ ثارالله علیزاده فرزند شهید ارجاسب علیزاده
۲۴ جعفر خائفی برادر شهید محمد خائفی
۲۵ جعفر خلیلی فرزند شهید باقرعلی خلیلی
۲۶ جلال بیگدلی فرزند شهید شیبت الحمد بیگدلی
۲۷ جلال خرمن بیز برادر شهید کامران خرمن بیز
۲۸ جلال محمدی فرزند شهید حسام الدین علی‌مشهدی
۲۹ جمال صیدانلو فرزند شهید حسن صیدانلو
۳۰ جواد رحیمی فرزند شهید جمال رحیمی
۳۱ جواد عسکری فرزند شهید حسین عسکری
۳۲ جواد غروبى برادر شهید رحیم غروبى
۳۳ جواد قاسمی برادر شهید احمد قاسمی
۳۴ جواد نوری فرزند شهید محمد نوری
۳۵ حاج حسن باقری ابوی شهیدان احسان و مسعود باقری
۳۶ حاج محمود عربیان ابوی شهیدان محسن و مصطفی عربیان
۳۷ حاج میرزا محمد قاسمپور ابوی شهیدان حسین و شیخ عباس قاسمپور
۳۸ حجت (بشیر )نظری فرزند شهید حجت نظری
۳۹ حجر عسکری فرزند شهید اسماعیل عسکری
۴۰ حسن خلیفه برادر شهیدان ماشااله و محمد خلیفه
۴۱ حسین (محسن) تاجر نیاسری برادر شهیدان علی و احسان تاجر نیاسری
۴۲ حسین شیرازی فرزند شهید حسن شیرازی
۴۳ حسین عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد
۴۴ حسین نعمت برادر شهید عبدالرضا نعمت
۴۵ حمایل عظیمیان همسر شهید محمد امین بکمی
۴۶ حمید سپهر برادر شهید حمید سپهر
۴۷ حمید ولایی برادر شهید غلامرضا ولایی
۴۸ حمیدرضا رستمی برادر شهید امیر رستمی
۴۹ حورى صمدزاده خواهر شهید دکتر على اکبر صمدزاده
۵۰ خدیجه ابراهیمی فرزند شهید علی ابراهیمی
۵۱ داود روشنی فرزند شهید نجف روشنی
۵۲ داود کریمی فرزند شهید عباس کریمی
۵۳ ذبیح الله کرمانی برادر شهید سعید کرمانی
۵۴ رضا خطیبی‌نژاد، برادر شهید مجید خطیبی‌نژاد
۵۵ روح الله بلنبان فرزند شهید عباس بلنبان
۵۶ روح الله علیرضایی ماهانی فرزند شهید اکبر علیرضایی
۵۷ روشنک خلعتبری فرزند شهید جهانشاه خلعتبری
۵۸ زهرا اقبالی خواهر شهید محمود اقبالی
۵۹ زهرا باکری خواهر شهیدان باکری
۶۰ زهرا بخشی خواهر شهید حاج حسین بخشی
۶۱ زهرا عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد
۶۲ زهرا نظری، همسر شهید حجت نظری
۶۳ زینب کاظمی فرزند شهید شعبان کاظمی
۶۴ ژیلا بدیهیان همسر شهید محمدابراهیم همت
۶۵ سارا اسلامیه فرزند عباس اسلامیه
۶۶ سعیده اسلامیه فرزند شهید عباس اسلامیه
۶۷ سکینه خرمن بیز خواهر شهید کامران خرمن بیز
۶۸ سکینه عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد
۶۹ سلیمه ملکیان خواهر شهید عبد ارضا ملکیان
۷۰ سمیه بابائی فرزند شهید جواد بابائی
۷۱ سید احمد ماهرو فرزند شهید سیدرضا ماهرو
۷۲ سید زهرا نبوی همسر شهید بهمن کیانی
۷۳ سید عبدالرضا محمدی فرزند شهید سیدجواد محمدی
۷۴ سید قاسم سجادی برادر شهید باقر سجادی
۷۵ سید کمیل صادقی فرزند شهید سید سعید صادقی
۷۶ سید مصطفی فلاح فرزند شهید سیدغفار فلاح
۷۷ سید مهدی ماهرو برادر شهید سیدرضا ماهرو
۷۸ سیدکاظم حجازی فرزند شهید سیدمهدی حجازی
۷۹ سیده زهرا موسوی فرزند شهید سید مجتبی موسوی
۸۰ سیده فتحنا موسوی فرزند شهید سید مجتبی موسوی
۸۱ سیده فخری ناظری خواهر شهید سید اسماعیل ناظری
۸۲ شهربانو یل فرزند شهید مرتضی یل
۸۳ شهناز اسماعیل نژاد،خواهر شهید مفقودالاثر محمد اسماعیل‌نژاد
۸۴ صادق صدقگو فرزند شهید مرتضی صدقگو
۸۵ عباس بوستانی برادر شهید امیرحسین بوستانی
۸۶ عباس سقایی نوش آبادی برادر شهید محمد رضا سقایی نوش آبادی
۸۷ عباسعلی نوذریان برادر شهیدان علیمحمد و احمدعلی نوذریان
۸۸ عباسعلی یل فرزند شهید مرتضی یل
۸۹ علی اصغر نجفی فرزند شهید علی اکبر نجفی
۹۰ علی اکبر کلبادی نژاد فرزند شهید علی اکبر کلبادی نژاد
۹۱ علی اکبر یخکشی فرزند شهید حسن یخکشی
۹۲ علی بخشی برادر شهید حاج حسین بخشی
۹۳ علی بلنبان فرزند شهید عباس بلنبان
۹۴ علی شعبانزاده برادر شهید جواد شعبانزاده
۹۵ علی صفری فرزند شهید ابوالحسن صفری
۹۶ علی عصاری برادر شهید حسین عصاری
۹۷ علی غفوره برادرشهیدان عبدالله و علیمحمد غفوره
۹۸ علی موجرلو فرزند شهید علی بابا موجرلو
۹۹ علی واحدیان فرزند شهید عباس واحدیان
۱۰۰ علیرضا سمیعی فرزند شهید نصرت الله سمیعی
۱۰۱ علیرضا فرزین فرزند شهید علی فرزین
۱۰۲ علیرضا گلچین فرزند شهید حمید رضا گلچین
۱۰۳ غلامحسین حمیدی برادر شهید اسماعیل حمیدی
۱۰۴ غلامرضا علی‌مشهدی فرزند شهید اکبر علی‌مشهدی
۱۰۵ فاطمه بخشی خواهر شهید حاج حسین بخشی
۱۰۶ فاطمه چهل امیرانی همسر شهید حمید باکری
۱۰۷ فاطمه شمس محمدی همسر شهید عباس اسلامیه
۱۰۸ فروزنده بخشی خواهر شهید حاج حسین بخشی
۱۰۹ فریده کیانی خواهر شهید بهمن کیانی
۱۱۰ فهیمه عسکری فرزند شهید اسماعیل عسکری
۱۱۱ فهیمه عسکری فرزند شهید حسین عسکری
۱۱۲ قاسم بوستانی برادر شهید امیرحسین بوستانی
۱۱۳ لیلا کاردگر فرزند شهید ولی الله کاردگر
۱۱۴ لیلی ضیغمی خواهر شهید مهدی ضیغمی
۱۱۵ مازیار بی‌آزار فرزند شهید مصیب بی‌آزار
۱۱۶ مالک بخشی فرزند شهید جاویدالاثر حسین بخشی
۱۱۷ مجید بوستانی برادر شهید امیرحسین بوستانی
۱۱۸ مجید ملااحمدی فرزند شهید میثم ملااحمدی
۱۱۹ مجید یل فرزند شهید مرتضی یل
۱۲۰ محبوبه عرفانیان خواهر شهید محمود عرفانیان
۱۲۱ محبوبه نجابت خواهرشهید محمدرضا نجابت
۱۲۲ محدثه هادی فرزند شهید محمدرضا هادی
۱۲۳ محسن اسماعیلی فرزند شهید ماشاالله اسماعیلی
۱۲۴ محسن قلی‌تبار فرزند شهید علی اصغر قلی‌تبار
۱۲۵ محمد اسلامیه فرزند شهید عباس اسلامیه
۱۲۶ محمد اسماعیل کیانی فرزند بهمن کیانی
۱۲۷ محمد اقبالی برادر شهید محمود اقبالی
۱۲۸ محمد باقر محمدی نیستانی فرزند شهید محمد محمدی نیستانی
۱۲۹ محمد بلنبان فرزند شهید عباس بلنبان
۱۳۰ محمد جواد کلبادی فرزند شهید رحمان کلبادی
۱۳۱ محمد حسین بکمی فرزند شهید محمد امین بکمی
۱۳۲ محمد حسین قورچانی فرزند شهید محمد قورچانی
۱۳۳ محمد رسول عاصمی فرزند شهید علیرضا عاصمی
۱۳۴ محمد عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد
۱۳۵ محمد علی خسرویان برادر شهید علیرضاخسرویان
۱۳۶ محمد مهدی رفیعی برادر شهید محمد هادی رفیعی
۱۳۷ محمد مهدی صفاری نژاد برادر شهیدان مهدی و الهیار صفاری نژاد
۱۳۸ محمد واحدیان فرزند شهید عباس واحدیان
۱۳۹ محمدرضا خلج فرزند شهید حشمت الله خلج
۱۴۰ محمدرضا ملکیان برادر شهید عبدالرضا ملکیان
۱۴۱ محمدعلی رادمنش (پلنگی) برادر شهید محسن پلنگی
۱۴۲ محمدمهدی شادکار فرزند شهید محمدسعید شادکار
۱۴۳ محمدمیثم وره چهر فرزند شهید مرتضی وره چهر
۱۴۴ مرتضی صادقیان برادر شهید مصطفی صادقیان
۱۴۵ مرضیه حضرتى خواهر شهید ولى حضرتى
۱۴۶ مریم ابوالقاسمی همسر شهید عباس بلنبان
۱۴۷ مریم اسدی خواهر شهید علی اسدی
۱۴۸ مریم فتوره چى خواهر شهید حجت فتوره چى
۱۴۹ مسعود برزگر فرزند شهید ناصر برزگر
۱۵۰ مصطفی همت فرزند شهید محمد ابراهیم همت
۱۵۱ معصومه حقانی فرزند شهید محمد حقانی
۱۵۲ معصومه عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد
۱۵۳ مقداد صبوری فرزند شهید محمد صبوری
۱۵۴ مهدی اسماعیلی فرزند شهید علی اوسط اسماعیلی
۱۵۵ مهدی بهاری، برادر شهید اسماعیل بهاری
۱۵۶ مهدی بیگدلی فرزند شهید شیبت الحمد بیگدلی
۱۵۷ مهدی تقی پور برادر شهید محمد حسین تقی پور نیاسر
۱۵۸ مهدی توکلی کاشی برادر شهید مرتضی توکلی کاشی
۱۵۹ مهدی جلیلی فرزند شهید علی‌اکبر جلیلی
۱۶۰ مهدی سوری فرزند شهید محمدحسین سوری
۱۶۱ مهدی عسگری برادر شهید حسینعلی عسگری
۱۶۲ مهدی قندی فرزندشهید رمضانعلی قندی
۱۶۳ مهدی نیستانی فرزند شهید اکبر نیستانی
۱۶۴ مهدی واحدیان فرزند شهید عباس واحدیان
۱۶۵ مهدیه عباسی راد فرزند شهید علی عباسی راد
۱۶۶ مهناز کیانی خواهر شهید بهمن کیانی
۱۶۷ میثم باقری فررند شهید عبدالله باقری
۱۶۸ مینا کیانی خواهر شهید بهمن کیانی
۱۶۹ نرگس کاردگر فرزند شهید ولی الله کاردگر
۱۷۰ نیره صمدزاده خواهر شهید على اکبر صمدزاده
۱۷۱ وحید حسن‌زاده فرزند شهید جواد حسن‌زاده
۱۷۲ هاجر معماری فرزند شهید علی معماری
۱۷۳ هاشم عظیمی فرزند شهید محمد تقی عظیمی
۱۷۴ همایون دقیق پور برادر شهید غلامحسین دقیق پور
۱۷۵ یاسین عبدی فرزند شهید علی عبدی

 

من هم در این مراسم شرکت کرده بودم این مراسم شده بود جولانگاه حمله به تیم هسته ای. این در شرایطی است که احمدی نژاد که باید گوشه زندان در کنار معاونانش بشد زیرکانه خودش را به تریبون رسانده بود و از آنجا برای مردم دست تکان می داد. بنازم این رو را.
اما برداشت من از مراسم. اکثر مردم اعتنایی به پوسترهای حمله به تیم هسته ای نداشتند. و بیشتر دنبال پوسترهای شهدا و تصاویر امام بودند.
بسیج هم بجای مدیریت جمعیت به دنبال ماهی گیری سیاسی بود. به یکی از افرادی که بروشورهای انتقادی از تیم هسته ای را پخش می کرد گفتم نظرت در مورد اختلاس های احمدی نژاد و یارانش چیست برگشت و گفت اینجا مراسم شهداست و نباید از سیاست حرف زد به او گفتم این کار شما سیاسی نیست با کمال پر رویی گفت کار ما عمل به وصیت شهدا است.
جالب اینجاست که یک جوان 20 ساله شده تشخیص دهنده راه شهدا و امثال روحانی و هلشمی شده خیانت کننده به راه امام و شهدا.
سلام. از وقتی که خبر ورود این شهدای مظلوم به وطنشون منتشر شد . هر کس به هر نحوی این این واقعه رو تحلیل کرد و خوشحالم که شرح این عملیات رو از زبان کسی که در اون روزها در جبهه حضور داشت شنیدم.
 خوش به سعادتتون که تونستید در مراسم تشیع پیکر این شهدای مظلوم شرکت کنید . به نظر من این مراسم باشکوه ثابت کرد که مردم ما با هر عقیده و تفکری که باشند همواره قدردان شهدا هستند . در این مدت هر کس که خبر شهادت مظلومانه ی این شهدا رو شنید با هر دیدگاهی که داشت برای مظلومیت اونها اشک ریخت و احساساتش رو به هر نحوی بیان کرد. اما دیشب با دیدن فیلم شیار 143 تنها این واژه ها در ذهن من نقش بسته بود که مادران این شهدا چه سختی هایی کشیدند در این سالها . مادرانی که اینهمه سال چشم انتظار فرزندشون بودند و الان براشون چند تیکه استخون اوردند و بهشون میگند فرزندتون رو دست بسته زنده به گور کردند .... خدا بهشون صبر بده .......
مطمئن هستم اگر الان شهید اورعی هم در جمع ما بودند حتما متن زیبایی در رثای این شهدا در وبلاگ نگاه و نشان مینوشتند . روحشون شاد و یادشون گرامی
پاسخ:
ممنون از لطفی که دارید.

حقیقتاً خود من اولین کسی بودم که بازتاب مثبت جامعه مجازی را تحلیل کردم. ولی اصلاً فکر نمی کردم که در این مقطع جامعه واقعی و جامعه مجازی یک بازخورد داشته باشند و البته این اتفاق مهم افتاده. باید این همنوایی را به فال نیک گرفت.
خروش ملت دیروز بی نظیر بود.
شرمنده روسیاهم نتونستم به پابوس شمابرسم به بزرگی خودتون عفوم کنید. این چندجمله ناقابل هم هدیه به قدمهای مبارک تون:
خبر اومدن ۱۷۵ شهید غواص همه جا پیچیده و هرکسی یه جورایی می خواد تا یه دیداری با اونا داشته باشه.
۱۷۵ پیکر که مربوط به حدود ۳۰ سال پیشه و الان فقط از اونا چند تکه استخون باقی مونده. ولی این استخونا، اگه صاحباشون سالم وزنده هم بودن هیچکدوم از اونا رو کسی نمی شناخت با این حال اونقده گرم و صمیمین که آدم فکر میکنه با تک تک شون دوست بوده و الان زنده اند و داره باهاشون صحبت می کنه. احساس می کنی توی یه جشن بزرگ که همه حضور دارن، تو خودت تنهای تنها داری با یکی یکی شون درد دل می کنی.
۱۷۵ شهید، ۱۷۵ پیکر استخوانی که قبل از به دنیا اومدن خیلی از ماها، روح شون از این دنیا پرکشید، با این حال اونقدر اونا رو با خودت آشنا و صمیمی می بینی که فکر می کنی از زنده ها هم احساسی تر و عاطفی ترند.
راستی این استخونا چقدر به آدم شور و حرارت میدن انگار اونا زنده ان و ما مُردیم و داریم از اونا زندگی و حیاط می گیریم. یادمون باشه اینا نمردن اینا شهید شدن شهیدهم همیشه زنده است، دلیلش هم این همه عشق، شور و انرژی است که آدم از با اونا بودن احساس می کنه.
پاسخ:
بسیار سپاسگزارم.
انصافا از این حضور مردم شگفت زده شدم .
پاسخ:
خود من هم اصلاً فکرش را نمی کردم. گریه های مردم و حالت روحانی ایجاد شده بسیار زیبا بود. جای شما جوانان مومن خالی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی