شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

به مناسبت اربعین حسینی

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۱۹ ق.ظ


کوچکترین خادم الزوار حسینی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا 

۱۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۲ ، ۰۳:۱۹
محله پایتخت

عکس ویژه ( محمود رفت، نرفت)

جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲ ب.ظ

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۲ ، ۲۲:۵۲
محله پایتخت

شهرداری که رفتگر شد

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷ ب.ظ

اشتباه نکنید این شهرداری که رفتگر شد احمدی نژاد نبود. آخه زمانی که احمدی نژاد شهردار تهران بود یک روز در مراسم تجلیل از رفتگران لباس رفتگری به تن کرده بود و در مراسم شرکت کرده بود همین و بس مثل همه کارهای دیگش که فقط نمایشی بود.


حتماً نام شهیدان مهدی و حمید باکری را زیاد شنیده اید نام این دو برادر در کنار نام هایی مانند همت، زین الدین، باقری، خرازی و  سید اکبر صادقی  برای ما ایرانی ها غرورآفرین است. یکی از دوستان شهید مهدی باکری فرمانده دلاور لشکر 31 عاشورا تعریف می کند:

  اوایل انقلاب بود و مهدی باکری شهردار ارومیه؛ در گرگ و میش سحر، برای خرید نان از خانه خارج شدم. چشمم به رفتگر محله افتاد که مثل همیشه در حال کار بود؛ دیدم رفتگر امروز صورت خود را با پارچه ای پوشانده است. نزدیکتر رفتم، او رفتگر همیشگی محله نبود. کنجکاو شدم، سلام دادم و دیدم رفتگر امروز، آقا مهدی خودمان است. 

  

گفتم آقا مهدی، شما اینجا چیکار میکنی؟ آقا مهدی علاقه ای به جواب دادن نداشت. گفتم، آقا مهدی شما شهرداری اینجا چیکار میکنی؟ رفتگر همیشگی چرا نیست؟ شما رو چه به این کارا؟ جارو رو بدین به من، شما آخه چرا؟ خیلی تلاش کردم تا بالاخره زیر زبون آقا مهدی رو کشیدم. 
  
آقا مهدی گفت: زن رفتگر محله، مریض شده بود؛ بهش مرخصی نمی دادن می گفتن اگه شما بری، نفر جایگزین نداریم؛ از درماندگی اومد پیش من،  بهش مرخصی دادم و خودم اومدم جاش. 
  
اشک تو چشمام حلقه زد. هر چی اصرار کردم، آقا مهدی جارو رو بهم نداد؛ آقا مهدی ازم خواهش کرد که هرچه سریعتر برم تا دیگران متوجه نشن، رفتگر امروز محله، شهردار ارومیه است. 
  
آقا مهدی، پدر بچه های پرورشگاه شهرم بود. همیشه بهشون سر میزد؛ نزدیکای عید، کلی کادو میخرید میاورد براشون. خیلی دوستش داشتن، وقتی شهید شد، یه شهر یتیم شدن. شادی روحش صلوات. 
 

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۲ ، ۲۲:۰۷
محله پایتخت

قصه آنچه بر این مردان این سرزمین رفته بعد از سالیان سال از صندوق دل رزمندگان بیرون میاد. سالها که میگذرد پدر بزرگ برای نوه اش تعریف می کند که در جنگ چه بر او گذشته است. چه دیده و چه ها که نباید می دید و دیده.

پدر برای پسر هیچ تعریف نکرد. برای پسر سکوت بود اما برای نوه می گوید. گاهی برای تعریف بعضی خاطرات زمان باید بگذرد تا توان تعریف کردن باشد.یکی از آن قصه ها این است:


طی عملیات تفحص در منطقه چیلات، پیکر دو شهید پیدا شد. یکی از این شهدا نشسته بود و با لباس و تجهیزات کامل به دیوار تکیه داده بود(لباس زمستانی هم تنش بود) شهید دیگر لای پتو پیچیده شده بود. معلوم بود که پیکر دراز کش، مجروح شده است. اما سر شهید دوم بر روی پای این شهید بود، یعنی شهید نشسته سر آن شهید دوم را به دامن گرفته بود. پلاک داشتند، شماره پلاک ها را دیدیم که بصورت پشت سر هم است. ۵۵۵ و ۵۵۶ . حدس زدیم با هم پلاک گرفته اند. معمولا اینها که با هم خیلی رفیق بودند، با هم می رفتند پلاک می گرفتند. اسامی را در کامپیوتر جستجو کردیم. دیدیم که آن شهیدی که نشسته است، پدر است و آن شهیدی که درازکش است، پسر است یعنی خلاصه پدری سر پسرش را به دامن گرفته است:

شهید سید ابراهیم اسماعیل زاده موسوی پدر بود و سید حسین اسماعیل زاده پسر. شهدای روستای باقرتنگه – بابلسر



۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۲ ، ۱۰:۱۴
محله پایتخت

به یاد دوران کودکی

دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۲۸ ب.ظ

 

      ما سه چیز را در کودکی جا گذاشته ایم


 

      شادمانی بی دلیل

        

                                                        

  دوست داشتن بی دریغ

 

        کنجکاوی بی انتها     

                                                                                                                                                                             

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۲ ، ۱۴:۲۸
محله پایتخت

دوستان زیادی از ما خواسته اند که نسبت به موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز بی تفاوت نباشیم. بعد از انتخابات به احترام نظرات بازدیدکنندگان ما از سیاست فاصله گرفتیم ولی امروز با حجم تخریب هایی که نسبت به دولت روحانی از طرف همان اصول گرایانی که 8 سال عملکرد احمدی نژاد را تایید و یا در بدترین شرایط سکوت کرده بودند( به قول احمد توکلی مردم در این چند سال ناله می کردند و اصول گرایان ماله می کشیدند) انجام می شود در حالی که فقط 100 روز از کار دولت گذشته است وظیفه ماست که از دولت حمایت کنیم.

اهم کارهای دولت:

1- کاهش و ثبات در نرخ طلا و دلار

2- توقف رشد تورم

3- آشتی با دنیا و عصبانیت اسرائیل که در این 8 سال در دنیا یکه تازی می کرد.

4- بازگشت آرامش و رضایت به جامعه


 و اما محمود احمدی نژاد در حالی انتظار مناظره روحانی با خود را دارد که در خرداد سال 88، دعوت روحانی به مناظره با خود را نپذیرفته بود.
در سال 88 بعد از طرح برخی مسایل درباره پرونده هسته ای، روحانی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش در آستانه انتخابات گفته بود: «چنانچه رئیس جمهور محترم حاضر به دفاع از اظهارات خود پیرامون دیپلماسی هسته ای نظام باشند ، آمادگی دارم جهت تنویر افکار عمومی با ایشان مناظره داشته باشم».

حسن روحانی که آن زمان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، در واکنش به اظهارات احمدی نژاد در مورد بیانیه سعد آباد به مهر گفته بود: «از اینکه موضوع ملی و بسیار مهمی چون فناوری هسته ای که یک دستاورد تاریخی برای ملت ایران و فراتر از دولت ها است ، به یک ابزار انتخاباتی و رقابت سیاسی تبدیل شده است ، متاسفم».

۱۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۲ ، ۲۱:۰۷
محله پایتخت

سری چهارم تصاویر محرم 1392 خوانسار

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۲ ق.ظ





۱۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۲ ، ۰۸:۵۲
محله پایتخت

سری سوم تصاویر محرم 1392 خوانسار

شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۸ ب.ظ

در خوانسار هیئت های عزاداری از روز ششم تا یازدهم محرم از ساعت 8 صبح تا اذان مغرب به صورت منظم عزاداری می کنند و بر اساس برنامه زمانی مشخص در خیابان امام خمینی، خیابان شهدا، حسینیه دوراه، حسینیه آیت الله ابن الرضا و شاهزاده احمد حضور پیدا می کنند. نذری های مردم هم در قالب نهار و شام و حتی صبحانه توزیع می شود. زیارت عاشورا در تعداد قابل توجهی از مساجد خوانسار صبح ها خوانده می شود. زیارت ناحیه مقدسه( اشک واره امام رضا(ع) در مورد جدشان امام حسین) هر روز صبح بعد از نماز صبح در حسینیه آیت الله ابن الرضا خوانده می شود. یکی از مراسم عزاداری بی ریا همین زیارت ناحیه مقدسه است که سعی می کنم در آن شرکت کنم. معنی و مفهوم این زیارت بسیار تاثیرگذار است و عمق ظلم به اهل بیت در این زیارت نامه بیان می شود. توصیه می کنم فارسی این زیارت را بخوانید. و توصیه دیگر من این است که حتماً سال آینده زیارت ناحیه مقدسه به خصوص در روز عاشورا در حسینیه آیت الله ابن الرضا بخوانید. احوالات حجه الاسلام سید محمد ابن الرضا فرزند بزرگ آیت الله سید مهدی ابن الرضا در حین سخنرانی بعد از زیارت ناحیه مقدسه در روز عاشورا بسیار جالب و تاثیر گذار است.

یکی از مشکلات هیئت های خوانسار در توزیع نذری ها عدم توجه به بانوان می باشد. تا آنجایی که من اطلاع دارم فقط یک یا دو هیئت اقدام به دادن نذری به خانم ها می کنند. در صورتی که نیاز است برای خانم ها نیز مانند آقایان برنامه ریزی شود. این مسئله موجب شده که تعداد قابل توجهی از عزاداران ظرف به دست برای دریافت غذا مراجعه کنند. دادن نذری به این افراد هم معضلی شده و هیئت ها معمولاً این نوع توزیع نذری را در اولویت دوم خود قرار می دهند به همین دلیل خانواده هایی که دارای مهمان از سایر شهرستان ها هستند برای پذیرایی از خانم های مهمان باید نذری تهیه کنند. به نظر می رسد از طریق شورای شهر باید برنامه ریزی شود. مثلاً می توان تعدادی از هیئت ها را به خانم ها اختصاص داد و یا هیئت هایی که نذری ها را در قالب ظرف یک بار مصرف توزیع می کنند گسترش داد.




۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۲ ، ۱۹:۳۸
محله پایتخت