شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

مردم برای شهدای مظلوم غواص سنگ تمام گذاشتند

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ب.ظ

 برای تشییع شهدای غواص ساعت 4 به میدان امام خمینی رفته بودم. مسیر میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، خیابان جمهوری تا بهارستان را به صورت پیاده طی کردم. قرار بود شهدا را از ستاد مشترک سپاه در میدان کلاهدوز پیروزی به سمت بهارستان، خیابان جمهوری، خیابان فردوسی، میدان امام و خیابان امام تشییع کنند. ساعت حرکت از بهارستان ساعت 4 بود. تمام مسیر مملو از جمعیت بود و اوج جمعیت در میدان بهارستان و خیابان مجاهدین اسلام بود. به دلیل ازدحام جمعیت شهدا ساعت 7 به بهارستان رسیدند. در میدان بهارستان جای سوزن انداختن نبود. در قسمتی از مسیر موج جمعیت مردم را حرکت می داد. یاد آن روزها بخیر. آری این غواصان در شب 4 دی سال 1365 در منطقه جریره ام الرصاص به خط دشمن زده بودند. قرار بود بعد از باز شدن مسیر توسط غواصان سایر گردان ها نیز وارد عمل شوند. گردان ما در نخلستان های منتهی به رودخانه اروند مستقر شده بود و اماده ورود به عملیات بودیم. نیمه های شب خبر رسید که عملیات لو رفته و تعدادی از غواصان گردان یونس در وسط اروند با غناسه هدف قرار گرفته اند . خبرها حاکی از این بود که با همان نشان های رمز میان گردان ها خط شکن بچه ها را در آب می زدند. غم سنگینی فضای نخلستان های حاشیه اروند را فرا گرفته بود. تعدادی از غواصان هم بعد از عبور از عرض رودخانه در خط دشمن به اسارت درآمده بودند. با تمام این مشکلات خط دشمن شکسته شده بود و تعدادی از رزمندگان در آن سوی اروند مستقر شده بودند. به دلیل تلفات زیاد با درایت عملیات متوقف و دستور عقب نشینی صادر شد و ما به مقر لشگر بر گشتیم. می گفتند حسین خرازی به شدت گریسته بود و از خدا طلب مرگ کرده بود. البته 15 روز بعد از آن عملیات یعنی در تاریخ 19 دی 1365 عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه شروع شد و به دشمن ضربه سنگینی وارد شد. حسین خرازی هم اسفند سال 1365 در همین عملیان به شهادت رسید. بگذریم چند روز پیش مشخص شد که دشمن بعثی همان زمان غواصان را به صورت دست بسته زنده به گور کرده است. البته امروز مردم تهران در تشییع این شهدای مظلوم سنگ تمام گذاشتند. باید بودی و می دیدی که مردم از هر رنگ و نژادی و با هر عقیده ای امت واحده شده بودند و آن چنان اشک می ریختند که فکر می کردی امروز یکی از عزیزانشان را از دست داده اند. امروز آسمان تهران صاف صاف بود. بو و عطر شهدا شهر را آسمانی کرده بود و آسمان شهر را نورانی. آری شما 29 سال پیش در دفاع از کشور در اوج مظلومیت و با دستان بسته جان دادید و امروز با ورودتان فضای کشور را عطرآگین کردید. شما با دست بسته مقاومت کردید! ما با دست باز چه کرده ایم. شهدا شرمنده ایم. شهدا ما را هم دریابید. سلام ما را به مولایمان حسین(ع) برسانید. 

و اما در مورد حرکت تفرقه انگیز عده ای نادان در توهین به دولت و تیم هسته ای باید بگویم که در شرایطی که همه طیف های سیاسی و اجتماعی برای ادای احترام به این گلگون کفنان سنگ تمام گذاشتند عده ای اندک با بروشورهای هدف دار در جهت تضعیف مذاکرات هسته ای هر حرکتی می توانستند انجام دادند. البته اکثریت مردم به این حرکت های جهت دار بی اعتنا بودند. ولی مذاکراتی که به گفته مذاکره کنندگان هماهنگ با مواضع مقامات عالی رتبه نظام انجام می شود باید این گونه مورد بی مهری و تخریب واقع شود. اگر مخالفان دولت احمدی نژاد هم با بروشورهای اختلاس های و تخلفات انجام شده توسط نزدیک ترین افراد به دولت پاکدستان (رحیمی، بقایی و خاوری و زنجانی) در تشییع پیکر شهدا شرکت می کردند از نظر منتقدان هسته ای که مدافعان تمام قد دولت قبل هستند پذیرفتنی بود. شهدا امروز اوج مظلومیت شما بود آنجا که عده ای نادان بدون توجه به جو معنوی مراسم،  سعی در گل آلود کردن این آب زلال برآمدند تا ماهی مقاصد سیاسی خود را بگیرند. 

حضور مردم در میدان بهارستان/از حمل دست نوشته‌های حسن باقری توسط یک پسربچه تا حضور مادران شهدا با صندلی‌های تاشو




۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۴۵
محله پایتخت

عملیات کربلای 4 و 175 غواص شهید

جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵ ق.ظ

عملیات کربلای 4 در تاریخ 5 دی 1365 در منطقه ام الرصاص آغاز شد. در این عملیات غواصان از عرض رودخانه اروند گذشتند و به خط دشمن نفوذ کردند. ولی به دلیل لو رفتن عملیات روز 6 دی دستور عقب نشینی صادر شد. در همان لحظات شروع عملیات غواصان زیادی شهید شدند. بنا بود کردان ما هم وارد عمل شود و ما تا نخلستان های حاشیه اروند رفته بودیم. دوستانی که در عملیات بودند و زنده برگشته بودند می گفتند دشمن از همان علایم ما استفاده می کرد و نیروهای ما را غافلگیر می کرد. چند روز پیش مشخص شد که 175 شهید این عملیات که اکثراً سالم بوده اند و توسط دشمن اسیر شده بودند با دست های بسته زنده به گور شده اند. اماواکنش های مردم به آمدن پیکرهای «۱۷۵شهید غواص دست بسته» خیلی ها را شوکه کرد و خیلی چیزها را عیان. واکنش ها برخی را آن چنان شوکه کرد که هنوز نفهمیده اند «ارزش های جامعه» فراتر از تصورات قراردادی و رسانه ای آن هاست. مردم بارها نشان داده اند «قهرمانان شان» را خارج از چارچوب ها و تصورات و متفاوت تر از خط کشی های مرسوم سیاسی و فرهنگی گرامی می دارند و بالاتر از این، آن‌ها نشان داده اند که همیشه حول «ارزش ها» گردهم جمع می شوند.

جامعه ای که این روزها درگیر چالش های اقتصادی است و چهره های سیاسی آن برای یار کشی های معمول و نشان دادن خود بر سر دیگران «فریاد» می زنند را شاید خیلی ها جامعه ای پراکنده بدانند. اما همین استقبال مردمی و خودجوش از «۱۷۵ جوانمرد مظلوم» نشان داد که «عاملی» که جامعه را به «وحدت» و «انسجام» می رساند همین «شهداء» هستند.

sahebnews-13940306000432_PhotoL

شاید برای آن هایی که خود را متولی «فرهنگ شهادت» می دانند موجب تعجب باشد جوانانی خارج از چارچوب فکری، سیاسی و فرهنگی آن ها، این چنین مهربانانه و حماسی به بازگشت «۱۷۵ شهید مظلوم» واکنش نشان داده اند.

در روزهایی که جامعه ی ایرانی بیش از همه چیز به «وحدت» و «هم‌دلی» نیاز دارد، باز این «برکت خون شهداست» که «وحدت» می آفریند و دل ها را بهم نزدیک می کند. «مظلومیت» شهدای عزیز به ویژه «۱۷۵ غواص دریادل» به یاد همه ی ما می آورد که آن چیزی که برایش این همه «رشادت» و «ایثار» صورت گرفته «ایران اسلامی» است؛ «ایرانی» که این روزها بیش از همیشه نیازمند «هم دلی و تلاش» است.

برخی از متولیان رسمی اگر از اندکی هوشمندی برخوردار باشند می دانند نباید «فرهنگ ایثار و شهادت» را با نگاه های محدود و انحصاری پیگیری کنند. دل سوزان می دانند «شهدای وطن» برای همه ی مردم عزیز اند و این همه ی مردم، شامل همه ی کسانی می شود که با ما هم فکر و هم جهت هستند و یا با ما همراه نیستند. در نگاه و بیانات متولیان این امور نباید چنین احساس شود که «شهید و شهادت» منحصر به یک طیف و یک نگاه فکری است.

اگر مسئولین بدانند و بفهمند و بدانیم که همان قدر که برای یک دانشجو، طلبه و بسیجی و خانم خانه دار داخل کشور، «شهداء» عزیز و بزرگند که برای یک ایرانی دانشجو و پزشک و کارآفرینی که حتی شاید چندسالی از عمر خود را در وطن اش نگذرانده است، قطعا فعالیت ها، برنامه و نگاه شان موثرتر از تلاش های فعلی شان می شود.

واکنش های خود جوش مردم به بازگشت «۱۷۵ غواص شهید» به همه ی مان نشان داد «فرهنگ ایثار شهادت» مقدس تر از آن است که هزینه ی درگیری های سیاسی و گروهی و جناحی شود.

شهید والامقام حسین خرازی و محسن رضایی

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۵
محله پایتخت