شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

تابستان سال 1363 در خط مقدم پاسگاه زید بودیم. به واسطه رها کردن آب توسط عراق در خطوط دفاعی خاکریزهای دفاعی حدود 50 متر به عقب منتقل شد. سنگرهای نگهبانی در همان خاکریزی قرار داشت که قبل از آب گرفتگی پشت آن مستقر بودیم. سنگرهای استراحت پشت خاکریز دوم بود. بین دو خاکریز دریاچه ای از آب تشکیل شده بود که برای رفت و آمد بین خط نگهبانی و خط استراحت پل های شناوری روی آن تعبیه شده بود. بعضی وقت ها به دلیل گرمای شدید هوا وسط روز شنا می کردیم. بعد از ظهر یک روز گرم بعد از پایان نگهبانی تصمیم گرفتم به آب بزنم. با لباس  پریدم وسط آب. چند دقیقه ای از ورودم به آب نگذشته بود و در حال لذت بردن از خنکی آب سوت وحشتناکی مرا غافلگیر کرد. هیچ کاری نمی توانستم انجام بدهم. موج آب به حدی شدید به صورتم خورد که تمام صورتم قرمز و داغ شده بود. بعد از خارج شدن از شوک متوجه شدم خمپاره ای  به فاصله دو سه متری من فرود آمده بود ولی منفجر نشده بود. آری آن روز عمر من تمام نشده بود. چون اگر خمپاره منفجر شده بود تکه تکه می شدم/ 


افراد حاضر در عکس از راست: شهید مجید علایی، جانباز محمد بهرامی فر، شهید حسین تائبی، شهید مهدی شبانی و شهید جمشید خراسانی


۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۰:۱۶
محله پایتخت

نگاهی به عملیات رمضان در سال 1361

چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴ ق.ظ
عملیات رمضان یکی از عملیات های بزرگ تهاجمی جمهوری اسلامی ایران بود که در تاریخ 23 تیر سال 1361 در ساعت 21 و 30 دقیقه که آن زمان مصادف با ماه مبارک رمضان بود، با رمز مقدس یا صاحب الزمان(عج) ادرکنی آغاز شد. این عملیات از سوی فرماندهی مشترک سپاه و ارتش در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در منطقه شلمچه و شرق بصره در چهار محور و در پنج مرحله با هدف از بین بردن سپاه سوم عراق و توپخانه های دشمن که شهرهای مرزی را مورد هدف قرار می داد و نیز محاصره شهر بصره در منطقه ای به وسعت 1500 کیلومتر انجام شد و اولین عملیاتی بود که دلاورمردان سپاه اسلام با پیروزی وارد خاک عراق شدند.

در ایامی که عملیات رمضان در حال انجام بود، استان خوزستان هوایی گرم و سوزان با حرارتی بالای 50 درجه داشت. در این عملیات تعدادی از رزمندگان اسلام که با زبان روزه در حال نبرد با دشمن بودند به فیض شهادت نائل آمده و با لبهایی خشک به عشق زیارت اباعبدالله الحسین(ع) آسمانی شدند و به سوی خدا پرواز کردند.

یکی از رزمندگان ایران اسلامی از میان گنجینه خاطرات خود از دفاع مقدس ملت ایران، خاطره ای از شهدای مظلوم عملیات رمضان را این گونه نقل می کند:

عملیات رمضان در تیر ماه سال 1361 در هوای گرم و داغ خوزستان آغاز شد و جنگیدن با دشمن در آن هوای گرم خیلی سخت بود. مرحله سوم این عملیات در ماه مرداد که اوج گرمای هوا بود و درجه حرارت به بالای 50 درجه می رسید، انجام می شد.

در یکی از روزهای عملیات تعدادی از رزمندگان، برای انتقال مجروحینی که شب قبل جهت غافلگیری و حمله به نیروهای خط مقدم دشمن اعزام شده بودند، به خط مقدم عملیات رفتند، مدتی بعد که دوباره برگشتند، با گریه به ما گفتند که همه مجروحین شهید شده اند، از آن ها سوال کردیم که آیا عراقی ها به رزمندگان مجروح ما تیر خلاصی زده بودند که در جواب به ما گفتند نه، آن ها از تشنگی به شهادت رسیده بودند. وقتی که طبق دستور فرماندهی به عقب برمی گشتیم، دیدم که تعدادی از رزمندگان روی زمین افتاده اند، بعضی از آن ها را می شناختم، وقتی به بالای سرشان رفتم، متوجه شدم که زخمی نشده اند ولی تکان هم نمی خوردند؛ سرم را که روی سینه هایشان می گذاشتم صدای قلبشان که آرام می زد را می شنیدم . لبهایشان خشک شده بود. هر کس که در این گرمای طاقت فرسا می جنگید، نیازی به تیر و ترکش نداشت فقط کافی بود که چند ساعت آب به او نرسد تا تشنگی کارش را تمام کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۴
محله پایتخت