شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

به مناسبت اربعین حسینی

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۱۹ ق.ظ


کوچکترین خادم الزوار حسینی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۳۰
محله پایتخت

نظرات  (۱۹)

 

چهل روز است گلگون گشته صحرا

زخون پاک فرزندان زهرا

چهل روز است خاموش است خاموش

چراغ کاروان آل طه

چهل روز است از هجران اکبر

خورد خون جگر بیچاره لیلا

پیامبران قیام کربلا ( امام سجاد و حضرت زینب علیهمالسلام)  فتحی بزرگ انجام دادند که حتی مولا علی (ع) ، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هم انجام ندادند و آن فتح شهر شام بود.

 

در جهاد حماسی امام سجاد (ع) چیزی کم نگذاشت:

 

مرا بیمار می خوانید؟

مرا رنجور می دانید؟

نه بیمارم نه رنجورم

بسان باب جانبازم حسین

 یدار و جانبازم

جهاد واقعی برنامه های آتشین دارد

گهی با اشک گهی با خون

گهی با آتشین خطبه

اگرچه زیر زنجیرم بدست عده ای خونخوار

ولی برداشتم از گردنم زنجیر استعمار

پاسخ:
خیلی جالب بود. دست شما هم درد نکند.
ما را هم دعا کنید.
اربعین حسینی را تسلیت می گم. چرا دیگه عکس شهدا را منتشر نمی کنید. راستش را بخواهید من خیلی با عکس ها خو گرفته ام. همش منتظر عکس های جدید هستم. باور کنید شب جمعه رفته بودم زیارت اهل قبور بهشت فاطمه. برگشتنی در حال عبور از سنگ شیر یهو یاد سایت شما افتادم و رفتم گلزار شهدا. فاتحه ای خواندم و عکس ها را مرور کردم. یادم بود که نقی با تقی میر شفیعی و احسان با منصور امینی برادر بودند حسی بهم دست داده بود . برای برقراری سایتدون دعا کردم.
پاسخ:
ممنون از لطفی که دارید. عدم انتشار عکس ها را به حساب تنبلی ما بگذارید. حتماً در اولین فرصت این کار را انجام می دهیم.
لویزیون در ایران، پرمخاطب ترین رسانه در سراسر کشور است. شاید برخی گمان کنند گروه هایی از ساکنان پایتخت و شهرهای بزرگ،کمتر بیننده تلویزیون جمهوری اسلامی باشند اما در یک ارزیابی کلی، همچنان تلویزیون در صدر انتخاب های رسانه ای اکثریت مردم این سرزمین قرار دارد. بنابراین رسالت صدا و سیما به مثابه یکی از تاثیر گذارترین و حساس ترین نهادهای نظام، بی اندازه سنگین است.

 

مردم ما اخبار سیاسی را از تلویزیون پیگیری می کنند. از این رو عملکرد صدا و سیما در حوزه مسائل سیاسی باید بسیار سنجیده، پخته و اصولی باشد. اما به نظر می رسد صدا و سیما در مقاطع حساس سیاسی،دچار سردرگمی شده و عاجز از اتخاذ یک مشی صحیح و عاقلانه است.بررسی عملکرد صدا و سیما در سه مقطع سیاسی پراهمیتِ سال های اخیر،می تواند گواهی بر این مدعا باشد.
پاسخ:
ضمن تشکر از ارسال پیام های خوب شما به نظر حقیر عملکرد صدا و سیما نه در مقاطع حساس بلکه در مقاطع عادی هم بسیار ناعادلانه و جناحی است.
شما به اخبار صدا و سیما در دو مقطع اواخر دولت قبل و شروع به کار چند ماهه دولت روحانی نگاه کنید. با 8 سال سابقه اجرایی دولت قبل تمام مسائل مدیریتی ماست مالی می شد و با 4 ماه کار دولت روحانی تمام مشکلات بجا مانده از دولت بعد به پای روحانی گذاشته می شود. در بحث مذاکرات هسته ای که مورد تایید مسئولین عالیرتبه کشور و مراجع عظام تقلید است صدا و سیما همه اش از اما و اگر می گوید. این مذاکرات هیچ توفیقی هم که نداشته همین که اتحاد جهانی علیه ایران را از هم پاشید و اسرائیل را عصبانی کرده موفقیت نسبی محسوب می شود. البته من قصد قهرمان سازی از ظیف را ندارم ولی خوب ایشان فرد توانمندی است. ولی مسئول تیم قبلی هر چند وقت یک بار به اروپا می رفت و چند عکس یادگاری می گرفت و بر می گشت. ولی خوب صدا و سیما خود را به خواب زده بیدار کردن کسانی که واقعاً خوانبد آسان است ولی کسانی که خود را به خواب زده اند نمی توان ....
در آستانه اربعین حسینی(ع) که عاشقان پاکباز و عارفان اهل راز در چهلمین روز شهادت احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) به سوگ نشسته‌اند و جان‌های شیفته، به پای تن یا به بال دل آهنگ کربلا کرده‌اند، این ستون را به سروده‌ای از آقای رضا جعفری که زبان حال پیام‌آور کربلا، حضرت زینب کبری(س) است اختصاص می‌دهیم:
***
برگشتم از رسالت انجام داده‌ام
زخمی‌ترین پیمبر غمگین جاده‌ام
ناباورانه از سفرم، خیل خارها
تبریک گفته‌اند به پای پیاده‌ام
یا نیست باورم که در این خاک خفته‌ای
یا بر مزار باور خود ایستاده‌ام
بارانم و ز بام خرابه چکیده‌ام
شرمنده سه ساله از دست داده‌ام
زیر چراغ ماهِ سرت خواب رفته‌ام
بر شانه کجاوه تو سر نهاده‌ام
دل می‌زدم به آب و به آتش برای تو
از خیمه‌ها بپرس که پروانه‌زاده‌ام
چون ابر، آب می‌شدم از آفتاب شام
تا ذره‌ای خلل نرسد بر اراده‌ام

 

قائم‌مقام بنیاد دفاع از دموکراسی با ضد و نقیض خواندن سیاست اوباما درباره ایران، هدف کنگره از تحریم‌های جدید را بالا بردن قدرت آمریکا در میز مذاکره دانست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جاناتان سانزر» مسئول سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا و قائم‌مقام مرکز «دفاع از دموکراسی‌ها» در مقاله‌ای که در نشریه پولتیکو به چاپ رسیده است، می‌گوید: گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا روز پنج‌شنبه با نادیده گرفتن تهدید کاخ سفید یک لایحه جدید تحریم ارائه کردند که هدف آن فراهم کردن اهرم بیشتر برای آمریکا در میز مذاکره است. این روزها بحث و جدل و اقدامات ضد و نقیض در واشنگتن در خصوص سیاست ایران شدید است. به عنوان مثال، هفته گذشته وزارت خزانه‌داری اسامی جدید وارد فهرست تحریم‌های خود علیه ایران کرد. «دیوید کوهن» دستیار وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی این اقدام را یک یادآوری برای شرکت‌ها، بانک‌ها و واسطه‌ها دانست و گفت: ما خاطرنشان می‌کنیم که بی‌وقفه به اجرای تحریم‌ها ادامه می‌دهیم، حتی وقتی که امکان یک راه‌حل جامع بلندمدت را بررسی می‌کنیم.
در این گزارش آمده است: اگرچه این اقدامات به سیاست‌های دوحزبی آمریکا در دوره دولت بوش برمی گردد، اما زمان آن مناسب به نظر نمی‌رسد. فهرست درست زمانی اعلام شد که آدام زوبین رئیس اداره کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری در حال مذاکره با همتایان ایرانی خود در وین درباره طرح مشترک اقدام بود. ایرانی‌ها در واکنش به این اقدام آمریکا، به نشانه اعتراض از مذاکرات وین خارج شدند. کاخ سفید می‌گوید که لغو تحریم‌ها بیش از هفت میلیارد دلار نخواهد بود. مبلغ تحریم‌هایی که قرار است لغو شود، یکی از موضوعات مورد بحث میان دولت و کنگره آمریکا بوده است.
به نوشته مسئول سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا، اقدام هفته گذشته وزارت خزانه‌داری موقعیت غیرممکنی را که کاخ سفید در آن قرار گرفته است، نقطه‌گذاری می‌کند. از یک سو، دولت می‌خواهد به ایرانی‌ها اعلام کند که در حال فراهم نمودن شرایط برای توافق جامع دوجانبه است و از سوی دیگر، تلاش می‌کند به اعضای کنگره و مردم آمریکا بفهماند که دولت سرسخت است و به اجرای تحریم‌ها ادامه می‌دهد. اما روند اضافه شدن اسامی به فهرست تحریم‌ها در ماه‌های اخیر به طور قابل ملاحظه کند شده است. احتمالا آنها فهرست را چند ماه قبل آماده کرده باشند اما از ترس به خطر افتادن مذاکره با ایران آن را به تعویق انداختند و حالا برای فرو نشاندن خشم اعضای کنگره آن را تصویب کرده‌اند. اما مجازات کردن ایران ضمن کاهش گزینشی دیگر تحریم‌ها برای خاطر دیپلماسی دو پیام ضد و نقیض در بر خواهد داشت. تعجبی ندارد که این رویکرد نه اعتماد ایران و نه کنگره را جلب نکند.
در همین حال روزنامه نیویورک‌تایمز در مطلبی با اشاره به احتمال تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران توسط کنگره آمریکا نوشت؛ تعدادی از تحلیلگران سیاسی آمریکایی و ایرانی می‌گویند این طرح با تضعیف حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران می‌تواند تاثیر معکوسی داشته باشد.
به نوشته این روزنامه این طرح به پروسه مذاکرات هسته‌ای آسیب خواهد زد. واشنگتن پست نیز در مطلبی این طرح را عامل اختلاف میان دموکرات‌های سنا عنوان کرد.
سناتور باربارا باکسر، یکی از مخالفان لایحه تحریم‌های جدید و عضو کمیته سیاست خارجی مجلس سنا در این باره گفته: کنگره با به مخاطره انداختن دورنمای دست یافتن به راه‌حل دیپلماتیک برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران، احتمال جنگ را بیشتر خواهد کرد.
او که در پشت صحنه در تلاش بوده است تا سایر دموکرات‌های سنا را به مخالفت علیه چنین لایحه‌ای ترغیب کند، افزود: من با همکاران گفت‌و‌گو کردم و بیان کردم عجله‌ای برای ارائه لایحه تحریم‌های جدید می‌تواند مذاکرات حساس با ایران را بر هم بزند.
به نوشته این روزنامه، رابرت منندز و چاک شومر، سناتورهای دموکرات، برای تصویب این لایحه فشار وارد می‌کنند و 11 سناتور دموکرات دیگر نیز به آنها پیوسته‌اند. از سوی دیگر، 10 سناتور دموکرات با لایحه تحریم‌ها مخالفت کرده‌اند و در نامه‌ای به سناتور هری رید اعلام کردند، تحریم‌های جدید بهانه به دست کسانی در ایران می‌دهد که بسیار مشتاقند مذاکرات به شکست بینجامد.
۰۲ دی ۹۲ ، ۱۱:۳۰ ابوالفضل
سلام به ما هم سر بزنید خوش حال می شیم

پاسخ:
چشم.
همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» با سخنرانی شریعتمداری دومین همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» با سخنرانی حسین شریعتمداری 3 دی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نظرخواهی از مردم درباره منشور حقوق شهروندی یک ماه تمدید شد

- معاون حقوقی رییس جمهوری اعلام کرد: مهلت نظرخواهی از مردم درباره منشور حقوق شهروندی که از پنجم آذر تا پنجم دی ماه بود به مدت یکماه تا پنجم بهمن ماه تمدید شد.

اشتون و ظریف تلفنی گفت‌وگو کردند/ ازسرگیری مذاکرات کارشناسی پس از تعطیلات میلاد حضرت مسیح(ع)
وزیر خارجه ایران و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی توافق کردند گفت‌وگوهای کارشناسی پس از تعطیلات میلاد حضرت مسیح(ع) از سر گرفته شود.
عکساتون خیلی باحاله چند تا عکس هم از جواد ظریفه بزارید
پاسخ:
قابل شما را نداره
چشم در آینده همین کار را می کنیم.
۳۰ آذر ۹۲ ، ۲۱:۴۷ فریاد زیر آب
س لام
امگو بینان این یه جف حلقه لاستیکه که مین عسک بیورتو بریجستونو یا نکرو واجی مثه پاتیختیا و معیل فوتبالیسته تیر دروازه ژونو .تیم اینترنشنالی اتحاد پاتخت .
پاسخ:
به نکته قشنگید اشاره کرد دایی اسمعیل و تیم اتحاد البته قبلژ نبرد به یادژ خیر
اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا...
پاسخ:
آمین
ای جــــــــــــان فداش بشــــــــــــــــــم...

حسین من ... بیا و این دل شکسته را بخر
حسین من ... مسافر جامانده را با خود ببر

حسین من ... تو رفتی و شکسته شد حریم تو
حسین من ... آواره خــــــــــــــــرابه شد یتیم تو

پاسخ:
سعید جان التماس دعا داریم
سلام کوچیکیه سن مهم نیست بزرگی دل مهمه
مون نزنان امام حسین چژ کرتی با دلای مردم.این وچیه شاید درست قووژ نبو بنگورو.خوش بحالژ.یگ سوعالی واسم پیش اومه.
اگه این وچیه مسر گنا وا مین زندگیژ بلغزا فکر کردین این دستمال دادنژ و به نوعی عزاداریژ نجاتژه دو؟
مون خا فکر کران نجاتژ دو. عصژ را بخچژ معلیمه کرو. مگه امام حسین کشتی نجات نی؟
داعامون بکردین انتحانامونو.
پاسخ:

ممنون

من اصلاً به لغزش فکر نکران چون که هیچ شکی نداران همین کاراژ باعث گنو همیشه یگ حسینی واقعی باقی بمونو.

۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۴:۳۰ خودتان قضاوت کنید یا سرتان را لای برف کنید
آیت الله خامنه ای(۱۴/۳/۱۳۸۵):
الان شما مشاهده مى کنید که شانزده سال بعد از رحلت امام و بیست وشش سال بعد از پیروزى انقلاب اسلامى، دولتى بر سر کار مى آید که شعار اصلىِ آن، پیروى از آرمان هاى اسلام و انقلاب و عدالت است… امروز دولت ما یکى از محبوب ترین دولت ها بعد از مشروطه تا امروز است؛ در طول این صد سال.
http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=2902

آیت الله خامنه ای(۲۴/۹/۱۳۸۷):
امروز هم که بحمداللَّه رئیس جمهور انقلابى، متعهد، کارآمد، فعال و شجاع هم جزو دانشجویان این دانشگاه(علم وصنعت) و هم جزو اساتید این دانشگاه بوده. اینها براى این دانشگاه سوابق بسیار خوب و برجسته اى است.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=4513

آیت الله خامنه ای(۲۹/۳/۱۳۸۸):
من البته در موارد متعددى با آقاى هاشمى اختلاف نظر داریم، که طبیعى هم هست؛ ولى مردم نباید دچار توهم بشوند، چیز دیگرى فکر کنند. البته بین ایشان و بین آقاى رئیس جمهور از همان انتخاب سال 84 تا امروز اختلاف نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمینه ى مسائل خارجى اختلاف نظر دارند، هم در زمینه ى نحوه ى اجراى عدالت اجتماعى اختلاف نظر دارند، هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف نظر دارند؛ و نظر آقاى رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است.


http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=5613


آیت الله خامنه ای(۱۳۸۸/۶/۱۶):
آقاى رئیس جمهور ما هم که بحمداللَّه پرانرژى و خستگى نشناس حقاً؛ پابه پاى ایشان دویدن هم خیلى سخت است. خدا کمکتان کند بتوانید پابه پاى ایشان بدوید و برسید به مقاصدتان؛ واقعاً کار دشوارى است. ایشان خیلى زیاد زحمت میکشند، زیاد تلاش میکنند، بحمداللَّه پرانرژى هم هستند؛ خدا را شکر. به ظاهر ایشان هم این همه نمى آید. الحمدللَّه. خداوند ان شاءاللَّه بیشتر کمک کند، بیشتر انرژى بدهد، بیشتر توان بدهد. البته ما مرتب دعا میکنیم؛ من هیچ شبانه روزى نیست که به آقاى رئیس جمهور و بعضى دیگر از مسئولین دعا نکنم…این چند سال، خیلى اهانتها به شما شد، کینه توزى شد، اهانت شد. اینها را تحمل کردید. این تحملها هم پیش خداى متعال اجر دارد.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=5844


آیت الله خامنه ای(۱۳۸۹/۸/۵):

در سالهای اخیر و در دولتهای نهم و دهم چندین برابر دوره های قبل کار انجام شده است

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=7516

آیت الله خامنه ای(۱۳۹۱/۶/۲):
در این سالهائى که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهاى‌‌انقلاب و چیزهائى که امام به آن توصیه میکردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده: مسئله‌‌ى ساده‌‌زیستى مسئولان، استکبارستیزى، افتخار به انقلابیگرى. یک دوره‌‌اى بر ما گذشت که اسم انقلاب و انقلابیگرى و اینها به انزوا افتاده بود؛ سعى میکردند به عنوان یک ارزش منفى یا ضد ارزش، از این چیزها یاد کنند؛ مقاله مینوشتند، حرف میزدند، گفته میشد. امروز خوشبختانه اینجور نیست، درست بعکس است؛ گرایش عمومى مردم و مسئولان کشور به حرکت انقلابى، جهتگیرى انقلابى، ارزشهاى انقلابى و مبانى انقلاب است. این را توجه داشته باشید که یکى از عوامل گرایش مردم به دولت، همینهاست؛
http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=9693

آیت الله خامنه ای(۱۳۹۲/۴/۲۳):
در 8 سال اخیر همه احساس و درک کردند که رئیس جمهور محترم و همکاران ایشان، با تحمل سختی ها، نسبت به همه دولتها و دوره های دیگر، کارهای بسیار پرحجم و پرشتابی انجام می دهند که این واقعیت، نکته برجسته و قابل تقدیری است.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=10870
پاسخ:
آیت اله خامنه ای از همه دولت ها حمایت کرده از دولت آقای هاشمی بگیر تا خاتمی و احمدی نژاد. ایشان در دوران آقای خاتمی مرتب از دولت ایشان حمایت می کرد ولی از طرف همان افرادی که داعیه حمایت از آیت اله خامنه ای دارند و خود را معتقد به ولایت می دانند و به دلیل امام نگفتن به ایشان دیگران را مورد هجمه قرار می دهند بدترین اهانت ها به آقایان خاتمی و هاشمی می شود ولی به نظر من هیچ ایرادی ندارد می توان بدون توهین انتقاد کرد. من هم می توانم ده ها جمله آیت الله خامنه ای در تقدیر از هاشمی و خاتمی بیاورم. مثلاً در سال 1376 که در انتخابات ریاست جمهوری رقابت بین آقایان ناطق نوری و خاتمی بود و رهبری هنگام رای دادن در مصاحبه با خبرنگاران صدا و سیما گفتند هیچ کس برای من آقای هاشمی نمی شود.
من اینجا بحث را تمام می کنم و پاسخ شما را دیگر نمی دهم ولی پیام های شما را با کمال میل منتشر می کنم چون اعتقاد عجیبی به تضارب آرا دارم ولی تضارب آرا و افکار را در این نمی بینم که از افراد ستایش کنم و یا این که دیگران را به دلیل استفاده نکردن از برخی الفاظ مورد شماتت قرار دهم.
اعتقاد دارم که رهبری نیاز به تمجید های این چنینی ندارد. مثلاً همین شرایطی را که ایشان برای برگزاری انتخابات فراهم کردند و حتی از مخالفین نظام هم خواستند برای سربلندی کشور رای دهند نشان دهنده افکار بزرگ ایشان می باشد و فاصله زیادی با شما که حتی خودی ها را هم تحمل نمی کنید دارند. . شما مطلب خودتان را در مورد این وبلاگ بخوانید به راحتی قضاوت می کنید که نظام را ما این طور قبول داریم  و به راحتی انگ می زنید بهتر نیست در مورد رفتار و تهمت های خودتان هم کمی تامل کنید. تمام حسن های وبلاگ مثلاً تصاویر شهدا و عکس های محرم و ... را رها کرده اید و به چند مسئله سطحی که من حتی حاضر نیستم به آن فکر کنم پرداخته اید. لطفاً وارد الفاظ نشوید من بازی با الفاظ را نمی پسندم و سعی می کنم وارد مسائل حاشیه ای نشوم.
دست همتون درد نکنه وبلاگ مردم رباطی رو از کار انداختیدش یه نفس راحتی بکشید تو خو خیلی ار دست اورعی مینالیدید .خلا خوبد شد راخت شدی والا منم بش گفتم تو حریف ما خونساریا نمیشی جغتی منکه اصالتم وسه خونسار درتلوندمش ،پاتیختیامم که انگار قاتل گیر اوردند همچنین همش مالندی که اگر از صدام بگذره شما اسارائیلیلا نمیگذره بقیمم خو جا خوشونو دارن .پایان 
پاسخ:
الهی من قربون اون لهجه رباطید برم. مجید جون چند انتقاد که نباید باعث از کار افتادن وبلاگ قشنگ رباط بشد. منمم هیچ تخصیری ندارم. به آقای اورعی مم بگید که خیلی خاطرش را میخامم. 
وبلاگ رباط هم تو تخم چشم ماست. البته منمم چند وقتیست که اونجا نرفته بیدم مجید جون.
یک اختلاف جزئی بین من و آقای اورعی بوده که اون هم با حذف دو وبلاگ از لینک ها حل شد. اول اورعی وبلاگ من را از لینکاش پاک کرد. من مم مقابله به مثل کردمو اونا پاک کردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی