شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

فکر کنم آقای دکتر خوش چهره را همه می شناسید. همان شخصی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 به نمایندگی از طرف آقای احمدی نژاد با آقای دکتر نوبخت به نمایندگی از آقای هاشمی رفسنجانی در یک مناظره اقتصادی منجر به افزایش آرای آقای احمدی نژاد و کاهش چشمگیر آرای آقای هاشمی شد. دکتر خوش چهره بعداً به دلیل عملکرد سوال برانگیز احمدی نژاد در حوزه اقتصاد به مخالفان او پیوست مطلب زیر آخرین تحلیل ایشان در مورد مباحث اقتصادی است:

متاسفانه ما شاهد انفجار اطلاعاتی هستیم که به دنبال آن نارسایی‌های سیاسی در حوزه نظارت، کنترل و تصمیم‌گیری در هشت سال گذشته را نشان می‌دهد که این نارسایی‌ها در نهایت خود را به مظاهری مثل اختلاس یا مفاسد اقتصادی با رقم‌های غیر قابل تصور نشان می‌دهد. 


از آنجایی‌که کنترل، هدایت، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری درباره این موضوع بر عهده دولت است همگی انگشت اشاره‌شان را به سمت دولت می‌گیرند. البته از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی هم طبق قانون اساسی نقش برجسته‌یی در حوزه نظارتی دارد و مجلس شورای اسلامی هم باید بر منابع و امکانات دولت نظارت لازم را داشته باشد. 

دولت‌ها درباره لوایح بودجه که وقایع اقتصادی آینده کشور را رقم می‌زند تنها به مجلس پیشنهاد می‌دهند اما این مجلس است که این پیشنهادات را به قانون تبدیل کرده و نحوه هزینه کرد دستگاه‌های دولتی را روشن می‌کند. در نتیجه درباره ضعف‌های کنترل و نظارتی تنها دولت نیست که مقصر است بلکه هر سه قوه در این مورد وظیفه دارند.

 نظام پولی و مالی کشور، نحوه اعطای تسهیلات بانکی و ارزی همگی باید مورد نظارت قرار بگیرند چراکه همگی این موارد به اموال عمومی باز می‌گردد و قادر است ثروتمندهای نوظهوری در کشور ایجاد کند. یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن مفاسد اقتصادی در کشور وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی است. 

پس از انقلاب دولت‌های مختلفی با تابلوها، شعارها و سلایق مختلف روی کار آمدند اما کارکرد همگی آنها در حوزه اقتصادی تقریبا مشابه بوده و در همگی آنها وابستگی به نفت کاملا مشهود بوده است. البته رکورد‌شکنی در این مورد به دولت‌های نهم و دهم باز می‌گردد. متاسفانه دولت‌ها همگی دخل و خرج‌شان را با درآمدهای نفتی انجام می‌دهند و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته 98 درصد درآمدهای دولت از مالیات است. 

البته این موضوع به معنای فشار مالیاتی به مردم نیست بلکه دولت‌ها در کشورهای توسعه یافته همچون بخش خصوصی فعالیت اقتصادی برایشان مهم است. عدم وابستگی به تولید ملی در دولت‌ها باعث شده است که نوعی خودکامگی در رفتارها و سیاست‌هایشان وجود داشته باشد. به عنوان مثال 10سال پیش رقم یک فساد اقتصادی نزدیک به چند ده میلیارد تومان بود اما با درآمدهای افسانه‌یی 800 میلیاردی دولت رقم فسادهای اقتصادی هم جهش پیدا کرد و به فساد اقتصادی سه هزار میلیارد تومانی رسیدیم.

هرچند که هنوز ارقام ناگفته دیگری هم از این‌گونه فسادها وجود دارد اما رکوردشکنی در این مورد به دولت‌های نهم و دهم باز می‌گردد. نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌یی به نام «مردم» دارد که باید از هر‌گونه فرصتی که موجبات بی‌اعتمادی مردم را فراهم می‌کند جلوگیری کند. مردم باید نسبت به توانمندی و کارآمدی دولت‌ها اعتماد کافی داشته باشند و نظام باید در جهت بازسازی اعتماد مردم نیز اقدام بکند. 

این روزها نیز متاسفانه مسابقه‌یی از سوی افراطیون صورت گرفته است که پیرو آن افراطیون برای دادن برخی اطلاعات درباره مفاسد اقتصادی که برخوردی هم برای مقابله با آنها صورت نمی‌گیرد با یکدیگر رقابت می‌کنند. مردم نیز با رسیدن این اطلاعات به آنها دچار بهت و شوک و در نتیجه نسبت به دولت نیز بی‌اعتماد می‌شوند. 

البته این موضوع به معنای عدم برخورد با مفسدان اقتصادی نیست بلکه باید با خاطیان این موضوع پس از تشخیص جرم‌شان برخوردهای محکمی با آنها صورت بگیرد اما نحوه اطلاع‌رسانی به مردم باید درست باشد. در نتیجه باید تاکید کرد که هر سه قوه درباره کنترل مفاسد اقتصادی نقش دارند. 

به عنوان مثال در مجلس هفتم رییس منتخب برای دیوان محاسبات فردی بود که خود متهم به فساد اقتصادی بود که بعدها هم معاون رییس‌جمهور شد. متاسفانه به صورت کلی در دولت‌های نهم و دهم شاهد بودیم که در مسوولیت‌ها افراد دچار ضعف‌های مدیریتی فراوانی بودند یا اینکه سلامت‌های اقتصادی لازم را نداشتند که بتوانند در این پست‌ها قرار بگیرند و در نتیجه موجب بروز فساد در رده‌های پایینی می‌شود. 

البته که در این سال‌ها تحریم‌ها نیز در به وجود آمدن مفاسد اقتصادی نقش داشته‌اند اما سیاست‌ها و تصمیم‌های نادرست و عدم انتخاب مدیران شایسته باعث شد که در نهایت منافع باندی و جناحی به منافع ملی ارجحیت پیدا کرده و شاهد افت محسوس در کارآمدی مدیران باشیم. باید در انتخاب مدیران دقت‌های لازم صورت بگیرد تا در آینده از تکرار چنین مشکلاتی جلوگیری شود وگرنه دولت یازدهم نیز به دام چنین مشکلاتی می‌افتد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۰۴
محله پایتخت

نظرات  (۲۹)

۱۸ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۱۰ پاسخ به پاسخ
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
.*** ****** ** *** ***** **** ** ** *** ******* * ***** *** ********* **** ************ ********** **** ***** *** * **** **** ******** **** ** ** ******** ** ** *** ******* **** **** ** *** ** ** *** ***

• ریاست جمهوری بعد از احمدی نژاد کار بسیار سختی است. احمدی نژاد عملا دولت را بین مردم و علی الخصوص بین توده های محروم و مستضعف جامعه آورد و تلاش هشت ساله فراوانی کرد تا ضمن کاستن از فاصله دولت و مردم، چهره واقعی از یک نظام اسلامی را به مردم نشان دهد. دیدارهای مردمی، سفرهای استانی، پاسخگویی های سریع به کوچکترین درخواستها و نامه های مردم از دورترین نقاط کشور، از اقداماتی بود که ضمن بالا بردن توقع مردم از دولت، شاید کار ریاست جمهوری را برای هرکسی که بعد از احمدی نژاد قصد ریاست جمهوری داشت سخت میکرد * *** ***** **** **** *** ** ** ***** *** ****** ** ** ** **** ******* * ***** ******* *** ** *** ** **** **** ** ****

• احمدی نژاد با فحش خوری که داشت افراد و رسانه های ولایتمدارتر از ولی فقیه را تحمل کرده آنها را برای دولت آینده جسور ساخته و ازآنجائیکه انتقاد از تحمل حسن فریدون خارج است و به منتقدین ... بیسواد ،افراطی...بستن سایت نکات پرس و هفته نامه یالثارات،وطن امروز...عقب گرد در کارهای مثبت دولت عدالت،گفتن دروغ خزانه خال سیلوی خال ... و از طرفی آن کسانی که ملیونها دلار پول کثیف را در پولی شوئی خرج رسانه ها برای سر نگونی دولت عدالت می نمودند برای بر پا نگه داشتن دولت کلید نخواهند نمود موجب سقوط زود هنگام وی خواهد شد

** ** ***** ****** ** **** ******** ** **** ***** **** ** *** ** *** **** *** **** ** ** **** **** **** ***** *** *** *** *** ***** **** ***** *** ********** *** ** ***** **** ** ** ****** ** ***** **** **** **** **** ** ***** *** ****** *** **** ****
** ************ **** ****** *


• در جنگ سخت با استفاده از ضربه و استقرار ، اجبار حریف است به تن دادن به خواسته های شما است ولی ناپایدار ، و در جنگ نرم حریف اقناع میشود که با شما همکاری نماید .چنانکه اسرائیل بعد از انقلاب اسلامی بخاطر عدم اقناع مردم ، در حفظ سرزمین های اشغالی ناپایدار است وحالت تدافعی دارد

• فوکویاما اعتقاد دارد آغاز هزاره سوم، آغاز عصر هژمونی لیبرال دموکراسی آمریکا بر تمام جهان است ولی انقلاب اسلامی این نظریه را بهم زده است ، قطب قدرتمند اسلام متولد شده است و امام خمینی نه فقط جهان اسلام، بلکه جهان خداباوران را برانگیخته است . روزی فرا میرسد که غربیها در خیابانهای خود با گذرنامه اسلامی رفت آمد کنند

• ما و غرب در عرصه جنگ نرم یک نقطه قوت و ضعف داریم که نقطه قوت ما پیام کوثر است کم گوی و گزیده گوی چون دُِر تا زاندک تو جهان شود پر و نقطه قوت غرب رسانه ابتر است که با صدای کف و هلهله و شیهه اسبهای خود مانع رسیدن پیام اسلام است و هر جا که پیام اسلام رسیده مثلا به لبنان یا غزه و یا الجزایر انقلابی در آنجا بپا شده است . در انقلاب مخملی سبز ،غرب با بیش از 100 رسانه اینترنتی با صدای کف و هلهله و شیهه اسبهای دروغ و تهمت کمبود پیام خود را جبران میکردند . لذا تا زمانیکه غرب این رسانه های جدید اینترنتی و ماهواره ای را از ما نگرفته ما باید از آنها بر علیه خودشان استفاده کنیم که میکنیم .

• برای ایجاد انقلاب مخملی ازیک صیهونیست گیرنده جایزه نوبل در تئوری بازیها هم استفاده شده است
پاسخ:
احمدی نژاد یک فردی بود که هیچ اعتقادی به قانون نداشت.
در خبرها امروز می خواندم که در چند سال گذشته 3000 نفر بدون آزمون وارد مقطع دکتری شده اند.
اگر احمدی نژاد را مردم قبول داشتند خواهر او در انتخابات شوراها نفر 95 تهران نمی شد. 
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۰۱:۲۲ پاسخ فرزند شهید
ما باید به صراحت و خلاصه و موجز گفت که به تصویر کشیدن این مردم که برای دریافت یک کیسه 10 کیلوئی برنج و چند عدد مرغ و دو بطری روغن و... صف طولانی بسته‌اند، و حتی با هم درگیر شده و صحنه‌‌های زشتی همچون تصاویر بالا را خلق کرده‌اند، همگی نمایش فاجعه‌ای است که دولت احمدی‌نژاد در ایران بوجود آورد. میلیون‌ها مردم ایران معطل دو عدد مرغ و 10 کیلو برنج رایگان‌اند اما میلیاردها دلار پول غارت شده همین مردم در جیب امثال خاوری، بابک زنجانی و صدها نمونه آنهاست و همگی نیز از جناح مورد علاقه همین خبرگزاری‌ها و نمایندگان پایداری که دلسوز مردم شده‌اند، به شمار می‌روند! فاجعه‌ای که 8 سال شالوده‌ و اساس بنیان گذاشته شد تا حالا دولت جدید تاوانش را بدهد و زخم زبانش را از زبان نمایندگانی همچون رسایی، بذرپاش و کوچک‌زاده،... و رسانه‌هایی که 8 سال در خواب بودند، بشنود و ببیند! واقعا انصافتان را شکر!
پاسخ:
رونوشت به فرزند شهید
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۴۰ فرزند شهید
می خواستم در مورد عملکرد پنج شش ماهه دولت و وضع اقتصادی کنونی و مخصوصاً سبد کالا بگم اما مثل اینکه شما ایمان بسیای قوی  وباور نکردنی داری  واقعاً قابل تحسین است .
راستی شما سبد کالا گرفتی؟
پاسخ:
نه نگرفتم. حقیر به شدت به این نحوه اختصاص سبد کالا اعتراض دارم. به نظر من دولت روحانی به شدت در مورد سبد کالا بد عمل کرد.
اشکالات سبد کالا:
1- خیلی از هموطنان فقیر سبد کالا نمی گیرند.
2- تفاوتی بین تعداد افراد خانوار وجود ندارد یعنی یک خانوار یک نفره و یک خانوار 10 نفره مانند هر کدام یک سبد کالا دریافت می کنند.
3- نحوه توزیع به شدت موجب تحقیر مردم شده صف های طولانی، لینک شماره کارت با کد ملی و ... از ایرادات این طرح است.
4- اجناس سبد کالا مانند برنج هندی و ... بسیار نامرقوب است.

۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۳۳ فرزند شهید
شما می توانید فایل pdfکتاب مهر ماندگار را از این آدرس دانلود کنید اما مرد ومردانه وبا غیرت یک کاری انجام بده این کتاب را با دقت مطالعه کن و هر کجای آن که خلاف واقعیت بود با سند ومدرک و در نظر گرفتن رضایت الهی در وبلاگت اعلام کن و اگر قانع کننده و بر اساس بصیرت و اگاهی باشد من هم عقیده شما خواهم شد واگر ثابت کردی که دارم اشتباه می کنم ارزش کار شما مصداق این قسمت از آیه 32 سوره مائده خواهد بود:وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا وَلَقَدْ جَاء تْهُمْ رُسُلُنَا بِالبَیِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ کَثِیرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَلِکَ فِی الأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ
http//www.dolatebahar.com/media/file/pdf/mehregan.pdf
پاسخ:
چشم حتماً این کار را می کنم.
ولی بنده خیلی از نقاط منفی عملکرد دولت دروغ گویان را به عینه دیده ام.
من از همین الان منتقد دولت روحانی شده ام با همین طرح مسخره سبد کالا. 
به اعتراض به این سبد کالا عنوان محبوب را از لینک سایت روحانی حذف می کنم.
با هیچ کس عقد اخوت نبسته ام.
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۲۰ فرزند شهید
آورده اند که روزی دزدها به قافله ای زدند. مردهای قافله را در یکجا جمع کرده و جلوی آنها خطی کشیدند. رئیس دزدها گفت که هر مردی از این خط عبور کند چه می کنیم و چه. و در مقابل دیدگانشان به ناموس و اموالشان تجاوز کردند و با خیال راحت رفتند.  بعد از ترک دزدها، مردهای قافله که عصبانی و نگران بودند دیدند مردی خوشحالی می کند و بشکن می زند. سایرین گفتند « دیوانه به مال و ناموست تعدی کردند حال تو خوشحالی می کنی؟» و آن ابله گفت که شما نمی دانید من پایم را از این خط فراتر بردم و آنها نفهمیدند.

این مَثَل ، مَثَل حال و روز امروز سیاستمداران ماست. آمریکا سی و اندی سال است که پدر ما را درآورده، صدهاهزار خانواده را به خاک سیاه نشانده، هر غلطی در کشور با دستور آنها انجام شده، هرگونه توهین از جانب آنها روانه ما شده و چه و چه حال رئیس جمهور ما سینه سپر می کند و می گوید که ما در تحریمها، تَرَک ایجاد کردیم. تَرَک ایجاد کردی؟!!!! بابا گلی به جمالت. به خاطر 5 میلیارد دلار پول بی زبان خودمان که به صورت دزدی در دست آنها بوده است را آزاد کرده ای، حال فریاد می زنی که ما بردیم و ما بردیم.  آنها خودشان هم می دانند که ایران به دنبال بمب اتمی نیست ولی می خواستند ابهت ایران را بشکنند که به همت شما عزیزان شکستند. حال دلارهایتان را خرج کنید و کیف کنید که اقتصاد را نجات داده اید.  زهی خیال باطل...

 آقای پاتختی بدان اگر خودت را به خواب بزنی فقط وفقط به ناموس خودت خیانت کرده ای و مدیون خون همین شهدایی که در وبلاگت عکسشان را گداشته ای واین حرف ها همش صد من یک غاز است

وسلام

پاسخ:
آقای فرزند شهید که  یک روز با این نام و ویک روز با آن نام پیام می گذاری. احتمالاً در رفاه و ناز و نعمت 8 سال دوران احمدی نژاد را گذرانده ای و حتماً هم حالا خیال می کنی در آن 8 سال در شعب ابی طالب بوده ای. کمی سرت را از برف بیرون بیاور و مشکلات و فقر مردم را ببین تا متوجه بشی احمدی نژاد چه بلای بر سر کشور آورده.
تو که از رئیس جمهور انتقاد می کنی حداقل دستاوردهای 8 ساله احمدی نژاد را هم بنویس تا ما متوجه شویم چه گلی بر سر مملکت گذاشته است.
نامه های التماس و فدایت شوم های او به مقامات کشورها حتماً اوج اقتدار اوست. من بارها نوشته ام که کارهای احمدی نژاد باعث شد دشمن تا دروازه بیاید و در آستانه گل زدن باشد حالا روحانی توپ را کمی از دروازه خودی دور کرده همین. من توافق نامه را نه فتح الفتوح می دانم و نه ننگین ولی اقدامات احمدی نژاد را که 8 سال باعث یکه تازی اسرائیل شد را مشکوک می دانم. شما به راحتی توهین می کنی و خودت را عقل کل می دانی و حتماً شهدا را هم از خودت می دانی. شهدا ملی هستند و برای همه مردم قابل احترام. دفاع 8 ساله حتی مورد تمجید ضد انقلاب خارج نشین هم است. پس بهتر است از سرت بیرون کنی که مثلاً شهدا متعلق به این گروه یا آن گروه هستند. آن هایی که به شما یاد داده اند ارزش های ملی و اسلامی کشور را به نفع خودتان مصادره کنید بد آموزی کرده اند.
به رو ندکردین.( پست جدید بینندین؟)

پاسخ:
چرا فردا صاحب زی الاطلوع
تا زمانی که مردم بنده شکم و یه عده هم بنده ؟؟؟ هستند، امثال آقای جنتی وزیر فرهنگ ماهستند، هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم، زنان میتوانند خواننده بشند (شاید الگوی این زنان از نظر این آقایان غیر از حضرت فاطمه سلام الله علیها باشه که برترین زنان هر دو سرا هستند) و ...

زمان احمدی نژاد هم مردم به دیدگاه احمدی نژاد رأی نداده بودند، فعلا مردم ما بنده شکمند و ...

۰۸ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۲۲ خوانساربلاگ
باشگاه وبلاگ نویسان خوانسار به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  موج وبلاگی ((من انقلابی ام)) را در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می نماید.
جوائز برندگان موج وبلاگی من انقلابی ام :
-    نفر اول مبلغ100/000 تومان
-    نفر دوم مبلغ 75/000 تومان
-    نفر سوم مبلغ50/000تومان
تاریخ شروع موج وبلاگی ((من انقلابی ام)) همزمان با  سالگرد ورود حضرت امام خمینی (ره) در 12 بهمن و پایان موج وبلاگی روز 30 بهمن می باشد.
علاقمندان به شرکت در موج وبلاگی ((من انقلابی ام)) می توانند آدرس پست یا مطلبی که در صفحه اینترنتی خود درج کرده اند در قسمت نظرات وبلاگ ((من انقلابی ام)) به آدرس اینترنتی
http://enghelabi92.mihanblog.com/
قرار دهند تا در وبلاگ ((من انقلابی ام )) به نام آنها درج شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط شرکت در این موج وبلاگی به وبلاگ من انقلابی ام مراجعه فرمائید.

سلام راستی این مطلب را خواندید واقعا که......
http://golbargekhansar.blogfa.com/
پاسخ:
ممنون
۰۸ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۳۹ زهره شاه حیدری

سلام

یه پیشنهاد:بیایید یک روز خاص رو به عنوان روزدرخت کاری درخوانسار اختصاص بدیم.هرخوانساری  وکاشت یک نهال

منتظرنظرتون دروبم هستم
این بهشت روزی جهانی خواهدشد بایدبخواهیم

پاسخ:

خیلی پیشنهاد خوبیه

 

شما هر روزی را اعلام کنید من حتماً این کار را می کنم.

ولی بهترین زمان نیمه دوم اسفنده .

۰۸ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۲۸ زهره شاه حیدری

سلام

یه پیشنهاد:بیایید یک روز خاص رو به عنوان روزدرخت کاری درخوانسار اختصاص بدیم.هرخوانساری وکاشت یک نهال

منتظرنظرتون دروبم هستم

سلام
خوشم میاد که هرکی حرف خودشو با منطق خودش میزنه.جدا لذت می برم.بابا جناب فریاد زیر آب من آقا نیستم. خانوووووووومممممم.
شما هم نسبت به من لطف دارید.جناب مدیر وبلاگ.
و از شما تشکر میکنم به دلیل ساختن این فضای خوب که کمی بیندیشیم و سخن بگوییم.
جناب فریاد زیر آب هم همش استناد میکنن به کپی پیست(فارسی بنگاریم) کندن و چسباندن.
خوش باشید و ماندگار
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۳۱ فریاد زیر آب

جناب اقای مدیر محترم وبلاگ با این حرف من مخالفت کردید چرا ((مخصوصاً با مقایسه ای که در مورد دو کاندیدا کرده است حداقلش اینه که که تو اون 8 سال جنگ که همه بزرگترهای ما از شرایط اقتصادی آن به نیکی یاد می کنند یکی از اون دو دو مسئولیت داشته.))اصلا این حرف از نتیجه حرف زندانی که منشور اخلاقیات را تبیین نموند برداشت شد بذارین من این کلام جناب زندانی کپی پیست کنم .ا
((تنها زمان میتونه پاسخ دقیقی به کارهای آدما در هر دولتی باشه.وقتی تاریخ گذشتگان رو میخونی میفهمی که در همه دولتها همین چیزها بوده و نمیشه الان قضاوت کرد.))
((میخام بگم تا بوده همین بوده. اونموقع هم پس حضرت علی اینا رو نمیگفت که مبادا روحیه مالک ضربه بخوره و حواسش از کار اصلیش پرت بشه))
ما همه در بوته ازمایشیم چرا اقای موسوی در حالیکه سکان انقلاب دست خمینی بت شکن بود تاب نیاورد واسعفا داد وحضرت اما با دلخوری درخواستش را پذیرفت .مگر هشت سال پیش چه اتفاقی افتاد تا افرادی مثل احمدی نژاد ومیر حسین غیرتی شد اومد جلو من واقعا این این ورود پس از 26را از اقای میر حسین برایم جای سوالست .لطف کنید مرا ارشادم نمائید با سند .
پاسخ:
اون قسمت نوشته شما در مورد استعفای موسوی صحیح نیست چون که امام استعفای موسوی را نپذیرفت. دلیل استعفای موسوی هم این بوده که همان گروهی که بعداً احمدی نژاد را رئیس جمهور کرد در زمان جنگ قانون شکنی میکردند. امام هم با استعفای موسوی مخالفت کرد و  از ایشان حمایت کرد.
موسوی گفته بود به خاطر بی قانونی های احمدی نژاد آمده. همون حرفی که حالا همه حامیان سابق احمدی نژاد هم می زنند. حرف من اینه که اگه یک فردی اشتباه کرد نباید همه گذشته مثبت اون کنار گذاشته بشه.
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۱۷ فریاد زیر آّب
یادم رفت بگم که  از کدام جمله اتان خندم گرفت (حالا هزارتا ان قلت سر این حرفم نگیرید())این حرفی که شما بمن زدید منم با یه مثل کودکانه گفتم ائینه ائینه .
پاسخ:
رونوشت به زندانی
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۱۲ فریاد زیر آب
جناب زندانی من حرفی را که شما در پایان نظر واپسین داده بودید را در نظرم بود وانرا هم فقط برای شوخی عرض کردم با این حال اگر از این شوخیم ناراحت شدید پوزش میطلبم .
من چند بار گفته همه حرفای شما صحیحه ایا این را بر نمیتابید .من حرفم اینه که حرفی که نباید در سطوح جامعه  منتشر شود جوع خواص البته برخیشون از این طبقه بندی اطلاعات محرومند .مصداق بگم تا مطلب جا بیفته ،در خانواده ام  اتفاقی میافتد باید دیگران را خبر دارکنم ،ایا من که مسوئل بخشی از یک شرکت عام المنفه هستم اجازه دارم برخی مسائل اتفاق افتاده را در بین مردم منتشر کنم ،ایا شما میگید هر اتفاقی توی هیئت سران نظام افتاد باید  علنی شود  .من حرفم اینه تا حالا چند بار بازبان مختلف عرض کرده ام که اقای زندانی من خرفت نیستم اما نظرم اینه که برخی خواص با سکوت والبته تشکیل جلسات سری موضوع را مستهلی مینمودند .من دیگه با چه زبونی بگم تا شما از من دلخور نباشید شما یکی از افرادی هستید که نظراتتون بسیار عمیق وراهگشاست من از شما هیچ گلایه ای ندارم ولی ممکنه اختلاف نظری با هم داشته باشیم خب بیائیم تعامل کنیم .الان مدیر محترم این وبلاگ میگه من بخشی از حرفای ایشون (من)را قبول ندارم خیلی خوب ایا این جای دلخوریی دارد .ضمنان تاریخ 33انقلاب پر از این ماجراهست که رفته رفته داره خودش نشون میده چه کسانی ثابت پای حرفهای خمینی وایسادند .من دوست دارم کشورم مستقل شود دست شوم ابر قدرتهایئکه سالها ما را حتی از تمدن ایرانیمان خارج از جیبمان بیرون کشم .هشت سال جنگ ایران وکشور مسلمان عراق اینرا بمن ثابت کرد که از درون نظام با امپریالیست غرب هما هنگ بودند تا هردو کشور مسلمان را به فقر وتهیدستی بکشند امروز شما ...من ...یا هرکسی اراده کنه فردا صبح میتونه با پروازهی روزانه کربلای معلی که زیارتش به کام خیلی ها موند را زیارت کنیم در انجا میبیند که مردم نگون بخت عراقیها بمدد راهنمائی پیر جماران دارند ساپورت میشوند از طرف کشور اسلامی ایران این یعنی عراق زیر بیرق امامحسین یواش یواش تا شکل ما میشه .این تا وقتی ادامه دادره که همه در ایران مراقب باشند که به این امتداد قوی لطمه ای وارد نگردد .که در انصورت خدای ناکرده پیش پبینی خطیر امامخمینی مبنی بر اینکه اگر ملت وهمینطور سران اشتباهتی کنند که حکومت از دستشان برود تا500سال دیگر خبری از اسلام نخواهد بود .گرچه همه میدانیم که خون شهدا کار خوشو میکنه واین بدین منظورست که ما نباید از وظایفی که داریم شانه خالی کنیم من اگر گفتم امان نامه میخواهم منظورم شما ودیگران نیستید منظورم اینه که اگر احساس کنم باید نسبت به افرادیکه مدعی هستند برخورد کنم اما تامشاوره با بزرگان را کامل دریافت نکنم هیچ قدمی را بر نخواهم داشت .جناب زندانی من امید وارم با این کامنت پی به ارادتم به برده باشید .از مدیر محترم ویبلاگ میخواهم ایشان هم نظر بدند چه خوشمان بیاید یا بدمان بیاید این پست را شما زحمتش را کشیدید پس شایته است نقدی بر  حرفای دیگران داشته باشید .اسمان از دود عاشق ساختند .....افرین بر صاحب این دود باد
پاسخ:
جناب فریاد زیر آب ضمن سپاس از شما
رونوشت به زندانی

باید خدمت شما عرض کنم که قسمتی از نوشته های شما ایراد داره نوشته اید:"هشت سال جنگ ایران وکشور مسلمان عراق اینرا بمن ثابت کرد که از درون نظام با امپریالیست غرب هما هنگ بودند تا هردو کشور مسلمان را به فقر وتهیدستی بکشند"  به نظر من این صحیح نیست چون که جنگ را صدام شروع کرد و حتی بعد فتح خرمشهر هم ما نمی توانستیم صلح کنیم چرا؟ چون که صدام قابل اعتماد نبود. اگه صلح می شد اکثر نیروهای ما بسیجی بودند و اگه به شهرها بر می گشتند اونوقت اگه صدام که غیر قابل پیش بینی بود دوباره حمله می کرد جمع کردن نیروهای بسیجی کار سختی بود. امام خمینی به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفته بودند به صدام کمک نکنید اون اگه از جنگ با ما خلاص بشه اول به خود شما حمله می کنه. دیدید که همین کار را در مورد کویت کرد. من حداقل این یقین را دارم که ما در 8 سال دفاع مقدس پاک دست ترین مسئولین را داشتیم.
عصر بخیر
من که بالا حرفهام رو زذم. لطفا برای فریاد زیر آب توضیح بدید.ممنون میشم.
روزی چندین مرتبه سر میزنم بهتون و میخام بدونم مخاطب به این پایه دیده بودید تا حالا؟
شاگرد شما بودم شاگرد اول بودم.
پاسخ:
ممنون 
راستش را بخواهید نمی خواستم این را بگم ولی حالا که خواستید علیرغم میل باطنی خیلی با حرف های فریاد زیر آب موافق نیستم. مخصوصاً با مقایسه ای که در مورد دو کاندیدا کرده است حداقلش اینه که که تو اون 8 سال جنگ که همه بزرگترهای ما از شرایط اقتصادی آن به نیکی یاد می کنند یکی از اون دو دو مسئولیت داشته.
زندانی گرامی در این مدتی که من با روحیات شما آشنا شدم به این نتیجه رسیدم که جزو افرادی هستند که حاضر نیستید مصلحت را فدای سیاست کنید. خیلی این بحث های مجازی را جدی نگیرید و تا آنجایی ادامه دهید که حریم ها حفظ بشه. این فضای مجازی برای افرادی که خودشون را معرفی نمی کنند یک حسن داره و اون هم اینه که در نوشتن ظاهر و باطن یکی می شه و این خیلی خوبه. اجازه بدید بیش از این توضیح ندم نمی خوام فضا را به سمت جانبداری پیش ببرم.
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۳۸ فریاد زیر آب
باتشکر ایکاش شما دوست مدیر هم نظری میدادید در اینمورد که مابین بنده وجناب زندانی درگرفته بود .من متوجه این پاسخ اخیر ایشون نشدم وهیچ اشاره ای به جوابیه ی من ننموده اند مات ومبهوتم که نتیجه این رد ویدل نظرات چه شد .
پاسخ:

با سلام

 

پاسخ شما را داده اند.

من  سعی می کنم  در مواقعی که دو بزرگوار بحث می کنند نظر ندهم.

رونوشت به فریاد زیر آب:
نمیدونم کدوم حرف من خنده دار بود ولی از اینکه باعث شادمانی شما شدم خرسندم.
اما من از جایی کپی پیست نکردم. با شهامت دیدگاه خودم رو گفتم و تفاوت من و شما در این است که شما رونوشته های دیگران رو دیدگاه خودتون میدونید و من فقط نظر شخصیم رو گفتم.
واما بیرون زدن چشم من: من وقتی چشمام بیرون میزنه که ناعدالتی و ظلم ببینم اما درمقابلش سکوت همه اقشار جامعه رو میبینم.کسی که از ترس جونش نیازمند امان نامه باشه و حرف نزنه حسابش با بقیه آدما جداست.نکنه اون لیستی که احمدی نژاد داشته یکیشو داده به شما که میگید نشون بدم چشمات از حدقه میزنه بیرون.فقط ترسم از اینه که قیامت چیزی ببینم که چشمام بزنه بیرون.
خودتون بهتر از من منشور حکومتی حضرت علی رو بلدین.وقتی از خیانت کارگزاران و محاکمه اونها میگه.
درضمن من هیچ ترسی ندارم از نبودن در این دنیاو خدا رو شکر با نون حلال بیابون نشینی بزرگ شدم و چیزی از کسی نگرفتم که اگه شما اسم منو بگی بترسم از اومدن در اینجا.بالاخره همه چیزای عاریتی این دنیا رو باید بذاریم و بریم.
من نمیدونم واقعا با چه سند و مدرکی به این قاطعیت میتونید بگید که هیچکس به دستورات قرآن عمل نمیکنه. این کلی گویی ها نه از نظر منطقی میشه بهش سندیت کرد و نه عقل سلیمی اون رو میپذیره.آیا شما منو میشناسید؟ و از تک تک لحظات زندگی من خبر دارید که بخواهید بگید من به دستور قرآن عمل میکنم یا نه، آدم جانماز آب کشی نیستم بالاخره من نه معصومم و نه فرشته، اما.....؟آیا این تهمت نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برید درمورد تهمت دوباره کپی پیست کنید و هزارتا دلیل و برهان بزنید تنگش که بخواهید جواب من رو بدید!!!!!!!!!!!!
من نه میدونم شما کی هستید و چگونه زندگی میکنید و از نام و نشان شما که فریاد زیر آب هست نه میتونم بر شما برچسبی بزنم و نه میتونم نسبت به شما نظر بدم.
پی نوشت: برای خودم متاسفم که توی دنیای امروزی همه چی شده کپی پیست کردن.
و اما خطاب به جناب پاتخت خوسار:
دس شما درد نکرو که فضای مناظراتیدون راخوسی.نمگو بواژان گه شما بین هاما بنگاردین اما دوس داران نظردون درمورد این نظرات بواژدینو اگه یاقایی اشتباد کران بم گوشزد کردین.ممنون
پاسخ:

با سلام

رونوشت به فریاد زیر آب

من ضمن احترامی که برای همه بازدید کنندگان وبلاگ قائلم اجازه بدید من نظری ندم.

 

 

[گل]
پاسخ:
ممنون
اصولاً وقتی دو نفر هم رای هستند، نظر دادن اثربخشی کمتری داره. به هر حال ممنون از نقل قولی که آوردید. هرکی اندکی اقتصاد کلان بداند، احمدی نژاد را قاتل اقتصادی خواهد دانست، ضربه ای که او در این 8سال زد با ادبیات خودش در تاریخ کشور بی سابقه بود.
پاسخ:
ممنو علی آقا حرفاتون کلملاً درسته.
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۴۲ فریاد زیر آب
در ابتدا از مدیر وبلاگ تشکر میکنم که زحت امور فوق ممکنست کمی سرشا نرا شلوغ کرده باشد .
.
 سلام عرض میکنم جناب زندانی من گفتم : مسائلی  که با منتشر شدن اون ممکنست در وحدت عامه کشور اثر منفی در بر داشته باشد را در نطفه خواص تکلیفش را مشخص کنیم .
.
.
بله حرف شما کاملا صحیحه

اجازه میدید من از قول حضرت امام خمینی که در وصیت نامه اش نسبت بحراست از حکومت اسلامی یمطرح نموده اند سخنی بگویم .
امام در مورد خواص تقریبا به این مضمون میفرمایند شما هر وقت فکر کردید که خودتان وبا علمتان لایق صدارت بر مردم را کسب کردید بدانید که من خودم تا زمانی که هستم .بعد از منهم باید به این منوال باشد هیچ کس بر دیگری مرجحیتی ندارد مگر تلاش در راه اسلام که از این نظر ما مدیون خون شهدا هستیم ولاغیر .بله امروز من خیلی از افرادی را در شهر خودمان میشناسم که متاسفانه اهل تملق اهل نجاست خوری وحرام لقمگی شدن جناب زندانی اگر امان نامه ای میداشتم همین الان نام برخی از انان را میبردم تا شما که هیچ چشمانتان از حدقه بیرون زند بعید میدانم حتی شما اگر نامشان را بدهم دیگه این طرفا پیدات بشه .
مختصر ومفید عرض میکنم ما نبایست خیلی چیزها را بدانیم ،این حرف ایت اله بهجته سعی کن خوتو پیدا کنی به دیگران چیکار داری فرازو نشیبهای روز گار کمر که از مدعیان از تاب در اورده ...
با همه حرفاتون موافقم من گلایه از خواص دارم چرا برای ارتقائ خودشون دست به افشائ دیگران میزنند یادتون میاد زمان انتخابات دهم چه افتضاحی شد میر حسین امار محمود ومیداد احمدی نژاد هم امار اونو میداد .این وسط من سوالی دارم گرچه من فرقی بین این دو نفر در دولتداری نمیدیدم او میخواست راست همه را افشائ کند احمدی نژادم روز اول گفت من یه لیست تو جیبم  باور کن من یقین دارم حتی اگر اقای میر حسین موسوی هم میامد فایده ای نداشت بحث سیاسیش نکنم وبسنده میکنم به نتیجه حرف خوب وزیبای شما این مسائل حل نا شدنیست چون با توجه به نشانه هائی در قران دم دستمونم عمل نمیکنیم .نه من نه شما ونه هیچکسه دیگری .....
از این حرفتون خیلی خندم گرفت تا چند دقیقه شادم کردید .شما چطور ایا میخندید به این کپی پیست که بقول قدیمیا ائینه ائینه.
پاسخ:
با سلام

ضمن تشکر رونوشت به زندانی
مخاطبم شخص آقای فریاد زیر آب است:
درخصوص عوام و خواص باید بگم که الان و قبل بیشترین ضربه رو خواص به شاکله نظام اسلامی زدن. و این همون مصداق حرف حضرت علی در نامه ای که به مالک اشتر نوشت زمانی که حکومت مصر رو بهش داد.
گفت خواصی که کارگزار تواند در مواقع سختی تنهات میذارن و اگر داری کارت رو میکنی دیقه به دیقه علم خودشون رو به رخت میکشن (نقل به مضمون کردم،‌حالا هزارتا ان قلت سر این حرفم نگیرید).
میخام بگم تا بوده همین بوده. اونموقع هم پس حضرت علی اینا رو نمیگفت که مبادا روحیه مالک ضربه بخوره و حواسش از کار اصلیش پرت بشه.
به همین اندازه بسنده میکنم.خوش باشید و ماندگار
پاسخ:
رونوشت به فریاد زیر آب
۰۵ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۳۷ فریاد زیر آب
از مدیر وبلاگ بگیر تا همه دوستان محترمیکه با نظراتشون نشون میدن که قشنگ افتادند توی جریانیکه ریاست محترم جمهوری اقای دکتر روحانی چندی پیش هشدارشو داد که این  تندروهای احزاب مانع بر طرف شدن  اختلافاتند. رئیس استراتژک نظام ورئیس جنگهای روانی کشور که هم اکنون مرد اول اجرائی کشور شده را در بحران قرار ندهیم استانه صبر ایشان بالاست اما تو ومن نمیدانیم تا چه حدست .من اعتقا د دارم ایشان فرد دروغ گوئی نیست . بسیار انسان هوشیاری هستند پس خواهش میکنم از پرداختن به موضوعاتی که منجر به این شود که دولت بجای کار کردن ورفع اشکالات مردم شهید پرور کشور ایران شوند در پیچ وخم این اتهامات گرفتار شوند مخصوصا به طرفداران این جناح عرض میکنم شما بخاطر دارید با همین اوضاع اقای خاتمی روبرو شد از وی کسی خیری ندید حتی خوده ایشان روزهای اخر دولتوردیش گفت من تقریبا هر هفته یک مشکل داخلی داشتم که تمام نیرویم را میگرفت با زدن همین حرف مردم متوجه شدند که ............دانشویان در یک جلسه ای که یادم نمیاید کجا وکی بود با گوجه فرنگی وهو کردن وی رویگردانی خودشان را از وی به نمایش گذاشتند .امروز در سطوح جامعه حرف از اینستکه ارتباط دختر ویا پسر بزرگترین خدمت وی بوده ببینید چه اتهامی از این بزرگتر را مردم به خاتمی نسبت دادند  در مواردی حرف های مردم ممکنست از بی انضباطی رئوس مملکت باشد نباید برخی حرف ها در میان مردم جا خوش پیدا کند مقام معظم رهبری نظام در بحث خواص وعوام تقریبا این شیطنتر توضیح دادند اما توجهی به آن نشد ونتیجه این شد که تا به اکنون حتی اقای روحانیرا نیز بارها اذیت کرده بسست اقایان به حرمت امام خمینی ویارانش این بساط را جمع کنیم کش ور راه را مییابد و........
پاسخ:

ضمن تشکر ار توضیحات جامع شما

تا زمانی که حوادث گذشته را بررسی نکنیم و برای رفع مشکلات به راه حل نرسیم و راه هایی برای پرهیز ار ورود مجدد به اشتباهات پیدا نکنیم به طور حتم همین شرایط را خواهیم داشت.

۰۵ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۲۵ خـــُلـــِدستان

"  اصلاح طلبی "، بجز شعاری نبود
  وز طیف "اصولگرا" ، بخاری نبود
  بیهوده دلت به "اعتدال" خوش منما !
  کاندر پی "خرداد" ، بهاری نبود !!!


  دلخسته از این "راست" و "چپ" و "پیش" و "پس"ام  
  از بس که دویده ام، بریده نفس ام 
  بس وعده ی بی عمل شنیدم ، زینهار !
  گر پیرو حزب خاص و دنبال کَس ام !!

============================

   ای برادر  ما همه  خارو خسیم  

  در پی حق باش چون ما بی کسیم
پاسخ:
بابا ایول حمید جون تو که همه را زیر سوال بردی حداقل بگو بین بد و بدتر کدام بد و کدام بدتر د.
تنها زمان میتونه پاسخ دقیقی به کارهای آدما در هر دولتی باشه.وقتی تاریخ گذشتگان رو میخونی میفهمی که در همه دولتها همین چیزها بوده و نمیشه الان قضاوت کرد.
تارخ غزنویان رو که در تاریخ بیهقی میخونی، حسنک وزیر از وزارت یه روزی بر چوبه اعدام می ایسته و یه نفر دیگه مثل خواجه علی از زمان سبکتگین تا فرخزاد پسر مسعود غزنوی حاجب در بار بوده. یعنی محمود غزنوی، باباش و پسرش (سلطان مسعود ) و نوه اش فرخزاد یه پیشکار و طرف مشورتی داشتن.
غرضم از عنوان کردن تاریخ اینه که حالا زوده برای قضاوت کردن .تحلیل ها خوبه ولی باید به دور از هر غرض ورزی و انکار واقعیت ها باشه.
من خودم از کارکرد دولت نهم و دهم خون به دلم اما همیشه رعایت انصاف در هر کاری چراغ راهمون باشه بد نیست.
پاسخ:

اول همه تشکر از نظر خوبی که دادید.

کلاً نظر من اینه نباید اجازه داد اشخاص با خرج کردن از مقدسات نظارت را  از سیستم ها حذف کنند. به نظر من هر زمانی که قوای اجراییه و مقننه و قضایه از یک جناح بوده اند کشور به قهقرا رفته است. از طرف دیگه نظر شخصیه من اینه که علیرغم تمام انتقاداتی که به دولت خاتمی است ولی بیشترین شفافیت و کمترین بی انضباطی مالی را داشته دلیلش هم این نبوده که مسئولین دوران او  معصوم بوده اند بلکه دلیلش این بوده که قوه قضایه و مجلس بهترین نظارت را داشته است.

شما به همین برخورد مجلس فعلی با دولت 6 ماهه روحانی نگاه کنید که چقدر خشن است ولی همین مجلس در مقابل اختلاس های میلیاردی و بی انضباتی های دولت احمدی نژاد سکوت کرده بود. چرا چون که همین اقایان هم فکر و هم جناح بودند..

اگر در نظراتمان وضعیت کلان کشور (بویژه اقتصادی) را در نظر گرفته و بر اساس آن نظر بدهیم خیلی بهتر است ...
سپاس
پاسخ:
ممنون
مسول وبلاگ فکر نمیکنید داری از جانب همه مردم نظر خودتو میدی کی گفته نظر همه مردم یه چیز دیگس خاهشا از جانب همه مردم حرفتو بیان نکن هر چی داری از قول خودت بگو نه از طرف همه مردم و کشور خیلیام با سیاست احمدی نژاد موافق بودندوراه روحانی و هم میپسندنددیگه دست از سر اون بنده خدا بردارید هر کاری انجام داده چه به نفع مردم چه نه باید در درگاه خدا جوابگو باشه ولی اینوهم بدونید شما هم باید درپیشگاه خداوند جوابگو باشید که باعث تنش در اذهان میشید این رویه با راه شهداتناقص داره
پاسخ:
دوست عزیز ببخشید این تورم و این بدبختی و این تحریم ها را احمدی نژاد باید به خدا جواب بده و اونوقت من باید جواب چی را بدم. جواب این که استنباط می کنم نظر اکثر مردم در انتخابات روی گردانی از سیاست های فریب کارانه احمدی نژاد بود. به همین راحتی باید این همه بی نظمی و اختلاس را فراموش کنم. چرا این رویه با راه شهدا تناقض داره. مگه با انتقاد از احمدی نژاد به مقدسات توهین می شه. من متوجه نمی شم چه تنشی. مگر بعد از رفتن خاتمی که احمدی نژاد 8 سال سیاست های اون را زیر سوال برد و امثال اون و روحانی که مسئول تیم هسته ای را متهم به خیانت کرد تنش بوجود آمد. اون موقع که ایشون در هر سخنرانی مسئولین گذشته را متهم به خیانت می کرد نظر شما چه بود. انتقاد راه پیشرفت کشوره.
۰۴ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۰۸ احمدی نژدای
احمدی نژاد به ما یارانه داد. احمدی نژاد در این 8 سال پوزه استکبار را به خاک مالید. ما در این 8 مقاومتی جانانه کردیم و دنیای استکبار رسوا شد. اگر ظالمان داخلی می گذاشتند ما اکنون در دنیا جای آمریکا را گرفته بودیم و کشورها به ما اقتدا می کردند. اینها اینقدر کینه از احمدی نژاد دارند که حالا هم که رفته دست بردار نیسته و نیستید.
پاسخ:
ممنون

انشاء الله اینگونه باشد که شما می گویید. ولی رویکرد کشور و نظر مردم چیز دیگریست. اگر اینگونه بود که شما می گویید الان جلیلی رئیس جمهور بود نه روحانی آن هم با این همه حمایتی که ارگان های رسمی کشور از جلیلی کردند. به خصوص فرمانداران و ...
به نظر من افرادی مانند علی مطهری، خوش چهره، آقای افروغ، حجه الاسلام طباطبایی و ... که بر اساس استنباط خود از احمدی نژاد حمایت کردند ولی پس از عملکرد منفی و بی نظمی او بلافاصله انحرافات دولت را یادآوری کردند و از دولت فاصله گرفتند انسان های صادقی هستند. ولی ما افرادی در دو جناح اصلاح طلب و اصول گرا داریم که با وجود این که متوجه اشتباهات جناح های متبوع خود می شوند ولی همچنان به حمایت خود از هم جناحی های خود می پردازند. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی