شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

۳۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

روز جانباز

جمعه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۳۷ ب.ظ

به مناسبت روز جانباز مسئولان شهر با تعدادی از جانبازان 70 درصد دیدار کردند و از رشادت های این عزیزان تجلیل کردند. تصویر حاضر مجتبی شاه محمدی است که در سال 1367 در منطقه غرب کشور بر اثر اصابت ترکش در سن 17 سالگی به درجه جانبازی نائل شد. آری او دوران نوجوانی، جوانی و میانسالی خود را بر روی همین ویلچر گذرانده است. روحیه این جانباز عزیز واقعا می تواند برای همه به خصوص مدعیان تازه به دوران رسیده آموزنده باشد. آری او 25 سال است که برای آسایش و امنیت ما روی این ویلچر نشسته و موهای خود را روی همین ویلچر سفید کرده است. قدر و منزلت این عزیزان را پاس بداریم و در مقابل تواضع، صداقت و شجاعت آنها سر تعظیم فرود آوریم.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۳۷
محله پایتخت

تعدادی از دوستان گله داشتند که چرا دیگر به شهدا پرداخته نمی شود.  با حمایت وبلاگ از آقایان عارف و روحانی پیام های خصوصی و عمومی قابل توجهی دریافت شده بود که می گفتند چون با شهدا شروع کرده اید نباید از اصلاح طلبان حمایت می کردید. همچنین برخی از دوستان از این کار ما حمایت کرده بودند. دوستانی که انتقاد داشتند بر اساس ذهنیتی که برایشان ایجاد شده بود فکر می کردند شهدا و ایثارگران فقط به اصول گرایان تعلق دارند.

هدف اصلی ما این بود که این ذهنیت را از بین ببریم. چون بر این عقیده بوده و هستیم که شهدا و نمادهای مقاومت فراتر از جناح بندی های رایج کشور هستند. با حمایتی که از آقای روحانی با حفظ احترام به سایر نامزدها داشتیم فکر می کنم تا اندازه ایی توانستیم این ذهنیت را عوض کنیم که مقاومت 8 ساله کشور فراتر از جناح بندی است. همین که امروز جوانان متوجه شده اند میان قشر ایثارگر و خانواده های شهدا تعداد قابل توجهی اصلاح طلب وجود دارد پیروزی بزرگی است در واقع ایثارگران نیز بر اساس برداشت،فهم  و سلیقه خود ممکن است استفاده از روش اصلاح طلبانه و یا اصول گرایی را در پیشبرد اهداف کشور مفید بدانند و بر همین اساس در انتخابات ها بر همین اساس تصمیم گیری نمایند. حمایت از آقای روحانی و انتخاب ایشان و وفاقی که در کشور ایجاد شد نشان داد که در این مورد تصمیم ما صحیح بوده است. درستی این تصمیم در بعد منافع ملی وقتی اهمیت خود را نشان می دهد که وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اسرائیل اعلام کرده انتخاب روحانی برایشان خوب نبوده و اظهار امیدواری کرده که این انتخاب اجماع جهانی را به سمت واگرایی کشورها در قبال ایران حرکت ندهد. امیدوارم با انتخاب آقای روحانی وحدت ایجاد شده در کشور را مستحکمتر نماید.

بگذریم امروز تصمیم گرفتیم شهدایی را که در خوانسار تک فرزند پسر بوده اند معرفی کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با این تصاویر معنوی شما را به گلستان، بوستان، گلزار شهدای خوانسار و مقبر شهدای چند روستای خوانسار بردیم. تصاویر از وبلاگ ایثارگران دریافت شده است.

 

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۱
محله پایتخت

گفته ها و نکته ها

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۳۵ ب.ظ


صادق زیبا کلام در روزنامه بهار نوشت: جدا از نتیجه این انتخابات می‌خواهم از مطالبات امشبم بگریم. من یک پراید قدیمی دارم. دوست دارم این پراید را برای چند ساعت به آقایان هاشمی‌رفسنجانی، محمد خاتمی، حسن خمینی و حسن روحانی قرض بدهم.

فقط چون دست‌ فرمان هاشمی از بقیه آقایان بهتر است، امیدوارم او پشت فرمان بنشیند. این آقایان به عنوان اولین اقدام روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور امشب با یک دسته‌گل و یک جعبه شیرینی بروند دیدار آقای عارف برای تشکر از او. این چهار نفر باید از محمدرضا عارف، از طرف ملت ایران تشکر کنند.

تاریخ درباره نقش محمدرضا عارف در خلق این پیروزی قضاوت خواهد کرد. البته آقایان نباید خیلی مزاحم عارف و خانواده‌اش شوند. پس از تشکر از عارف باید پراید من را هم برگردانند چون آخر شب‌ها که خلوت است، با پرایدم مسافربری می‌کنم.

این عمل چیزی به ارزش عارف اضافه نمی‌کند، تنها قدر این آقایان را اضافه می‌کند. عارف به نسل جوان،‌ دوم خردادی‌ها، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان یاد داد که احترام گذاشتن به نظر جمعی می‌تواند چه قدرتی را به مردم بدهد.

 

بهترین تیترهای امروز روز نامه ها

در میان تیترها ، تیتر "هوا ، معتدل شد" – روزنامه قانون – و تیتر روزنامه اعتماد (شیخ امید) را می توان قابل توجه دانست.

همین طور عنوان "جیغ بنفش " روزنامه تماشا (اشاره به رای اغلب ملی پوشان فوتبال به حسن روحانی).

از عناوین جالب دیگر این بود : "ایران ، سراسر روحانی شد" (روزنامه ابرار) یا "باز آمد امید " که روزنامه شرق برپیشانی نشاند.
در میان عناوین مختلف اما بیشترین ذوق مطبوعاتی را هفته نامه امید جوان به خرج داد: "در قفل در ، کلیدی چرخید" که برگرفته از شعر مشهوری از احمد شاملو است : "رقصید بر لبانش لبخندی / در قفل در کلیدی چرخید ".

جالب این که امید جوان در روتیتر خود تغییر کوچکی در شعر داده و آورده است :" رقصید بر لبان مان لبخندی " .

" کلید" ، نماد حسن روحانی در تبلیغات و مبارزات انتخاباتی بود.

 

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۳۵
محله پایتخت

آخرین تحلیل انتخاباتی

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۰۵ ق.ظ


در این دوره انتخابات مردم در میان گزینه های موجود به راحتی می توانستند انتخاب کنند.آقای روحانی به نمایندگی از دو دولت سازندگی و اصلاحات به میدان آمده بود. آقای جلیلی تاکید بر سیاست های موجود داشت و نقطه قوت خود را در سیاست های هسته ایی با نام  مقاومت و ایستادگی اعلام کرده بود. بقیه کاندیداها هم سیاست بینابین را انتخاب کرده بودند و  هم دولت سازندگی و اصلاحات و هم دولت عدالت محور احمدی نژاد را نقد می کردند. علیرغم تمام محدودیت های ایجاد شده برای کاندیداهای اصلاح طلبان  پس از رد صلاحیت آقای هاشمی یک فراز و نشیب قهر و اشتی  توانستند در انتخابات پیروز شوند.

امروز رقابت ها تمام شده و دوره جدیدی در تاریخ جمهوری اسلامی گشوده شده است. این انتخابات تاثیر زیادی در بازگشت شور و نشاط در جامعه داشت. صحنه هایی که شب گذشته از خوشحالی جوانان در خیابان ها مشاهده شد باید توسط مسئولین به فال نیک گرفته شود. در شرایطی که سو مدیریت و تحریم ها امان مردم را بریده حضور مردم در خیابانها و پخش شیرینی و شربت و اظهار شادی جوانان پدیده مبارکی است که نویدبخش شروع دوره ایی سرشار از امید و موفقیت است. همه طیف های کشور باید کمک کنند تا آقای روحانی موفق به انجام  این امر مهم شود. آقای روحانی نیز باید از تمام ظرفیت های کشور برای انجام اصلاحات و شعارهای انتخاباتی خود استفاده کند. کاری که متاسفانه دولت احمدی نژاد انجام نداد. ملت ایران با هیچ احدی چک سفید امضا نکرده و نخواهد کرد.

 

مدیر وبلاگ

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۰۵
محله پایتخت

حسن روحانی هفتمین رئیس جمهور ایران لقب گرفت

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۳۱ ب.ظ

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی هفتمین رییس جمهور ایران لقب گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»؛ براساس آخرین نتیجه شمارش آراء، دکتر حسن روحانی رییس جمهور ایران شد.

بنابراین گزارش، روجانی موفق شد با کسب بیش از 18 میلیون، اکثریت مطلق آراء را کسب کرده و رییس جمهور ایران شود.

بیوگرافی :

حسن روحانی متولد ٢١ آبان ١٣٢٧ در شهر سرخه (استان سمنان)، دارای دکترای حقوق و سابقه تحصیل در حوزه علمیه قم در حد اجتهاد؛ نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد.

تحصیلات دانشگاهی و مدارج علمی :

دکتری (Ph.D) حقوق اساسی از دانشگاه کلدونیان گلاسکو
(عنوان پایان‌نامه: The Flexibility of Shariah; Islamic Law)

فوق لیسانس (M.Phil) حقوق عمومی از دانشگاه کلدونیان گلاسکو
(عنوان پایان‌نامه: The Islamic Legislative Power)

لیسانس حقوق قضائی از دانشگاه تهران

وکیل پایه یک دادگستری (کانون وکلای دادگستری مرکز)

استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک

تحصیلات حوزوی :

خارج فقه و اصول: با اساتیدی چون آیات عظام سید محمد محقق داماد (ره)، شیخ مرتضی حائری (ره) و سید محمدرضا گلپایگانی (ره) سطح عالی: با اساتیدی چون آیات عظام سلطانی (ره)، فاضل لنکرانی (ره) و شیخ محمد شاه‌آبادی (ره)

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۳۱
محله پایتخت

منتخبین شورای شهر خوانسار

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۱۶ ب.ظ


سید مجید پوراحمدی فرماندار خوانسار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تعداد افراد منتخب شورای شهر در این شهرستان هفت نفر هستند، اظهار کرد: شهرستان خوانسار به ترتیب حجت‌الاسلام  سجادی با چهار هزار و 193، صادق اولیایی سه هزار و 430 نفر، رضاعلی رضایی با دو هزار و 453 نفر، علی امینی با دو هزار و 323 نفر، اشرف‌السادات میرحسنی با دو هزار و 156 نفر، محمود قربانی‌پور با دو هزار و 183 نفر، علی یحیایی با یک هزار و 986 نفر به عنوان اعضای شورای شهر خوانسار انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه 23 هزار و 412 نفر در خوانسار واجد شرایط رای دادن بودند که از این میان 608 رای اولی داشتیم، افزود: کل آرای ماخوذه در شهرستان خوانسار 18 هزار و 372 نفر بوده است و 80 درصد مردم در انتخابات شورای شهر شرکت کرده‌اند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۱۶
محله پایتخت

درس های انتخابات

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۵۶ ب.ظ


انتخابات به پایان رسید. رای آقای روحانی بر روی خط 50 درصد در حال نوسان است. اگر با پایان شمارش آرا ایشان بیش از 50 درصد آرا را کسب کرده باشد در همین مرحله به عنوان منتخب مردم  انتخاب و پس از تنفیذ حکم توسط رهبری نظام در روز 12 مرداد به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد خواهد کرد. اگر آرای ایشان تا انتهای شمارش آرا به کمتر از 50 درصد سوق کند ایشان به احتمال زیاد به اتفاق آقای قالیباف به مرحله بعد خواهد رفت. بحث من در مورد انتخاب آقای روحانی یا قالیباف نیست. بلکه بحث من در مورد گفتمانی است که با خودشیفتگی کامل در تبلیغات اتنخاباتی عقبه آقای روحانی را فتنه گران معرفی می کرد. این گروه با غرور کامل دم از ایستادگی مقابل جهانخواران می زد و بدون بررسی شرایط سخت معیشتی مردم که به خاطر  شعارهای توخالی دولت و حامیان آن و همچنین سوء مدیریت ایجاد شده بود، خود را پیروز انتخابات می دانست. این گروه تعامل با دنیا را سازش و تسلیم می دانست و مذاکرات هسته ایی در 6 سال گذشته را پیروزی و افتخار خود می دانست. به دلیل نگاه این گروه و حمله به تیم هسته ایی سابق عملاً انتخابات به رقابت دو گفتمان ا"یستادگی  و مقاومت"و "تعامل و سازش" تبدیل شد که در این نبرد گفتمان تدبیر و تعامل بر گفتمان ایستادگی و مقاومت پیروز شد. اکنون مردم دست رد به گفتمان به اصطلاح  ایستادگی و مقاومت زدند. دلیل آن هم این است که نماینده این گفتمان از 23 میلیون رای شمارش شده حدود 2.5 میلیون رای را بدست آورده است. ذکر این نکته ضروری است که ایستادگی عنوانی بود که این گفتمان برای مذاکرات انتخاب کرده بود. به عقیده نگارنده مطلب این روش برخورد در پرونده هسته ایی بی تدبیری و خودشیفتگی محص بود نه ایستادگی. این بی تدبیری آنجا مشخص شد که آقای ولایتی یا رضایی در پاسخ نماینده این گفتمان گفت تحریم ها در حال اجراست و توپ در زمین ما انداخته شده است. کش دادن مذاکرات عملا به نفع تحریم کننده ها تمام خواهد شد. چیزی که اثرات آن در کاهش ارزش پولی کشور و فشار اقتصادی بر مردم خود را نشان داده است.

مدیر وبلاگ

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۵۶
محله پایتخت

چیزهایی که جریان اصول گرایی باید بداند.

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۶ ق.ظ

به نقل از سایت تابناک

شکست اصولگرایی واجب بود! واجب تر از نان شب ! جریان اصولگرایی باید این نکته را درک کند که نمی تواند ناکارآمد بود و انتظار داشته باشد مردم باز هم فوج فوج به سمت آنان حرکت کنند.

جریان اصولگرایی باید درک کند که باید مسئولیت پذیر باشد و پاسخگو. نمی تواند تمام قد به حمایت از یک کاندیدای ریاست جمهوری برخاسته و در نیمه کار از او اعلام برائت کرد.
جریان اصولگرایی باید بدانند که نمایندگان مجلس اصولگرایی در انتخابات اخیر صد و چهل تای شان از قالیباف حمایت کرده بود و صد و شصت تایشان از ولایتی و حدود همین تعداد هم از جلیلی در حالی که تعداد نمایندگان مجلس فعلی کمتر از 290 نفر است، اما حدود 500 امضا از این مجلس برای حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری جمع می شود!
جریان اصولگرایی باید درک کند که فقط در مونولوگ است که می تواند فرمایشات خود را برای مردم بخواند و دیکته کند و در یک دیالوگ و گفتگوی دو نفره همیشه کم می آورد و قافیه بازی را می بازد و مردم هم خوب می بینند که عیار هرکس به چه میزان است!
رسانه های اصولگرایی و در راسشان صدا و سیما باید بدانند دوران انحصار رسانه ای تمام شده است و نمی توان با نادیده گرفتن بخشی از مردم یا کاندیدای آنان، آنان را به شکست رساند.
جریان اصولگرایی باید شکست می خورد تا نسیم تغییر در این کشور به وزیدن بگیرد که تداوم اصولگرایی و آن همه ناکامی و مسئولیت ناپذیری روح و روان مردم را آزرده کرده بود. مردمی که بخشی از آنان کاملا از جریان اداره کشور خارج شده بودند!
مردم ایران به جریان اصولگرایی نه گفتند چرا که از روند اداره کشور ناراحت بوده و از آن نحوه اداره کشور آسیب ها دیده بودند. مردم به جریان اصولگرایی نه گفتند نه به آنان بفهمانند اصلح بودن یک کاندیدا را مردمند که تعیین می کنند و این مردم از یک رئیس جمهور اداره کشور را می خواهند.
اداره ای خوب که تاثیر آن را در زندگی شان ببینند و لمس کنند. مردم نه دنبال اصلحی هستند که در داخل و خارج شعار دهند و نه دنبال اصلحی هستند که هر روز زندگی آنان را دچار تغییرات منفی بنیادین کند.
مردم به جریان اصولگرایی نه گفتند چرا که به دنبال زندگی و سلامی دوباره به زندگی بودند. جریان اصولگرایی باید بداند که مردم بیش از هر چیز دیگری طالب زندگی خوبند!
اینکه کاندیدای پیروز انتخابات تا چه اندازه به فکر زندگی مردم خواهد بود قابل پیش بینی نیست. اما او هم احتمالا می داند که مردم زندگی می خواهند و آرامش و اعتبار.
با هیاهو و دادو قال و نوسان و شعار زندگی ها سخت می شود. او باید بداند شکست اصولگرایی ناشی از این بود که برای زندگی و آرامش مردم و همه مردم اهمیتی قائل نبود. کاندیدای پیروز باید به زندگی مردم عزت و آرماش دهد. کار سختی است ، اما ممکن است!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۴۶
محله پایتخت

گمانه زنی ها

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۵۳ ق.ظ

بر اساس آخرین خبرهای دریافتی از ستاد انتخابات کشور از بیش از هشت میلیون رای شمارش شده، بیش از 51 درصد آن به آقای روحانی و نفر بعد آقای قالیباف 16 درصد آرا را کسب کرده است.

 

بر اساس اطلاعات کسب شده در خوانسار در اکثر حوزه ها روحانی نفر اول شده و در ردیف های بعدی قالیباف و جلیلی قرار دارند. این هم تاثیر ائتلاف عارف و روحانی و حمایت قاطع آقایان هاشمی و خاتمی از ایشان. راستی اگر فرض کنیم که انتخابات به دور دوم کشیده شود و بر فرض محال آقای قالیباف هم برنده شود یعنی شکست روحانی، به نظر من باز هم تفکر ارتجاعی حاکم بر روزنامه کیهان که 4 سال است دم از فتنه و فتنه گری میزند بازنده انتخابات است چون که در این 4 سال از هر روشی برای اعلام مرگ اصلاح طلبان استفاده کرد ولی باز این انتخابات با تمام محدودیت های اعمال شده علیه اصلاح طلبان، وزن خوب اصلاح طلبان را نشان داد. حال اگر روحانی برنده مرحله اول شود که به نظر من تجدید نظر تفکر توهین و تخریب کیهان لازم است. باید برای تفکر شریعتمداری کلاس تمرین دمکراسی و احترام به دیگران گذاشته شود. راستی بد نیست اخلاق گرایان در میان اصول گرایان به تفکر حاکم بر روزنامه کیهان و نشریه های  اقماری تذکر دهند که در این انتخابات آقای شریعتمداری هم در اخلاق و هم در انتخاب فرد مورد نظرشان شکست سختی خوردند. انشاء الله این شکست سخت درس عبرتی برای آنان باشد. در طیف اصلاح طلبان هم باید بدانند که مردم به کسی چک سفید نمی دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۵:۵۳
محله پایتخت

روز سرنوشت

جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۵۴ ق.ظ

پس از ماه ها تبلیغات، انتخابات ریاست جمهوری به روز سرنوشت خود رسید. تبلیغات انتخاباتی نشان می دهد که دو گفتمان در انتخابات شکل گرفت یکی گفتمان ادامه وضع موجود با شعارهایی مانند عدم سازش، ایستادگی، انقلاب اسلامی و ... و گفتمان دیگر تغییر وضع موجود، استفاده از تمام ظرفیت ها در کشور برای دور کردن تحریم ها، نگاه ویژه به کسب و کار و معیشت مردم.

نماینده گفتمان اول آقای جلیلی و نماینده گفتمان دوم به طور مشخص آقای روحانی است. البته تبلیغ متمرکز آقای قالیباف بر روی مسائلی مانند مدیریت جهادی بدون اشاره به سیاست جهانی و تحریم ها ایشان را از این دو گفتمان خارج کرد. برداشت اینجانب از فضای انتخابات این است که هر چند تشکیلات مشخصی از آقای جلیلی حمایت می کند ولی ضعف مفرط ایشان در مناظره ها ایشان را از رقابت در سطح اول خارج کرد و به دلیل کاهش آرای ایشان طرفداران گفتمان ایشان را برای جلوگیری از انتخاب آقای روحانی به سمت آقای قالیباف سوق داد. در واقع گفتمان ایستادگی و عدم سازش به سمت کاندیدایی هدایت شد که در مورد این گفتمان سکوت کرده بود. بر اساس همین تحلیل پیش بینی این است که رقابت اصلی میان آقایان روحانی و قالیباف است. جو موجود در جامعه نشان می دهد که همان شور و شوقی که در سال 1384 برای انتخاب فردی ساده زیست به نام احمدی نژاد ایجاد شده بود امروز جهت عکس پیدا کرده است.

در واقع اگر در سال 1384 مردم برای انتخاب نشدن هاشمی به سمت احمدی نژاد رفتند. امروز همان مردم به سمت نماینده هاشمی و خاتمی رفته اند. ذکر این نکته ضروری است از نگاه حقیر در حال حاضر با توجه به این که رقابت اصلی میان روحانی و قالیباف است در صورت انتخاب هر کدام از این دو نفر به طور حتم گشایش هایی در کشور صورت می گیرد. هر چند که انتخاب آقای روحانی به دلیل این که مدیریتی قوی در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی، بین المللی و عمرانی در عقبه او حضور دارد و به صورت شفاف از تعامل با دنیا سخن گفته، انتخابی مطلوب خواهد بود.   

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۵۴
محله پایتخت