شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

در حالی که کمتر از 20 ساعت به زمان آغاز رای گیری زمان باقی است، تلاش برای انصراف نامزدهای اصولگرا عملا به نتیجه نرسید. شب گذشته در اقدامی غیراخلاقی، پیامکی به صورت گسترده با این مضمون منتشر شد که "ولایتی به نفع قالیباف انصراف داد"، امری که بلافاصله از سوی ستاد ولایتی تکذیب شد و حتی این اقدام غیراخلاقی باعث می شود تا ولایتی به هیچ توصیه ای برای کناره گیری پاسخ مثبت ندهد.

به گزارش آفتاب، از ستاد جلیلی هم خبر می رسد در روزهای گذشته بعد از آن که افرادی از جبهه اصولگرا برای رایزنی با وی برای انصراف به نفع قالیباف حضور یافته اند، برخی اعضای ستاد نظیر رسایی پاسخ های تندی به آنها داده اند؛ هرچند از ابتدا مشخص بود هواداران جلیلی که قالیباف را جزو ساکتین فتنه و تجملگرا و غیرانقلابی می دانند، به هیچ وجه اجازه کناره گیری به وی نمی دهند و تنها به دنبال نامزد خود هستند.

محسن رضایی هم که خود را همواره قربانی بی مهری‌های اصولگرایان می داند و با توجه به اندکی بهتر شدن وضع رایش در مناظرات به ویژه در شهرستانها به هیچ وجه انصراف بده نیست. فعالان ستاد او حتی این امیدواری را دارند که به جای قالیباف، رضایی با روحانی به مرحله دوم صعود کند.

این همه باعث شد تا حسین شریعتمداری که خود را مسوول رسانه ای، ماندن قدرت در دست اصولگرایان می‌داند، با دیدن عدم نتیجه ، این بار خود نامزدهای اصولگرا را به باد حمله و انتقاد گرفت و آنان را مسوول هورا کشیدن به قول خود عوامل آمریکایی فتنه 88 و صهیونیستها و جورج سوروس و مایکل لدین و... خواند.

هرچند صداوسیما شب گذشته با نشان دادن طولانی مدت میتینگ قالیباف در میدان فلسطین، تلاش کرد خط اجماع بر قالیباف را به بدنه اصولگرایان بدهد و این امر با اعتراض شدید رجانیوز و هواداران جلیلی مواجه شد، اما وضعیت عدم اجماع اصولگرایان در این دوره، از سال 84 به شدت بدتر است.

در آن زمان اولا عدم اجماع در هر دو طرف بود: یک طرف قالیباف، احمدی نژاد و لاریجانی و طرف دیگر معین و کروبی و البته هاشمی هم در انتخابات حضور داشت. با این حال از روز چهارشنبه، از یک سو سایت بازتاب با اشاره به "سونامی احمدی نژاد" به رشد وی اشاره کرد و از سوی دیگر خط لازم به کانون های رای ساز اصولگرایان داده شد تا بدون انصراف عملا رای ها به طرف احمدی نژاد سمت و سو بگیرد. اما در این دوره حتی گفته می شود از دو ارگان مهم حکومتی یکی به قالیباف و دیگری به جلیلی گرایش دارد و حمایت جامعه مدرسین و راست سنتی از ولایتی هم باز این تفرقه را بیشتر کرده است.

از سوی دیگر موج صعود روحانی که تحت تاثیر انصراف عارف و حمایت خاتمی و هاشمی است، تا حدی موج برآمده از ماجرای ثبت نام هاشمی را تقویت کرده و حتی تا شهرهای کوچک هم رفته است.

به عنوان نمونه مشاهدات خبرنگار ما از رشت، لاهیجان، ‫انزلی، ‫رودسر، ‫لنگرود، ‫فومن، ‫کوچصفهان، ‫کیاشهر، خوانسار، گلپایگان، داران، فریدونشهر، نجف آباد و خمین نشان می دهد آرا به صورت ناگهانی به سمت روحانی برگشته است. به گزارش افراد حاضر در خوانسار عصر روز چهارشنبه موج ایجاد شده از حمایت آقایان خاتمی و هاشمی در شهر خوانسار به حدی چشمگیر بوده که به تجمعی خودجوش در ستاد مرکزی آقای روحانی منجر شده است. این در حالی است که در این شهر مذهبی اصول گرایان دارای  تشکیلاتی قدرتمند حول محور امام جمعه شهر هستند.

از قم هم خبر می رسد که با وجود قوی بودن هواداران جلیلی در این شهر، در نظرسنجی دیروز صداوسیما در این شهر روحانی رای اول را آورده است. این در حالی است که در انتخابات های گذشته هم (چه در مورد خاتمی و چه احمدی نژاد) فردی که در قم بیشترین رای را آورده در کشور هم رییس جمهور شده است.

در این شرایط در حالی که تا پیش از این اصولگرایان نگران به دور دوم رفتن انتخابات از ترس به میدان آمدن رای های خاموش در مرحله دوم به سود روحانی بودند، اکنون اصلاح طلبان باید تلاش کنند کار را در مرحله اول تمام کنند تا در مرحله دوم از اجماع اجباری نامزدهای اصولگرا شکست نخورند؛ امری که تلاش شدید در ساعات باقی مانده برای به میدان آوردن قهر کرده ها با صندوق را می طلبد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۲۳
محله پایتخت

نظرات  (۳)

هزه شوم که بشتیدمین خیابون گردی

ویشتره بنفشیدنده
پاسخ:
ما که بر اساس برداشتمون به روحانی رای می دیم ولی امیدواریم هرکی رای اورد به خاطر خون شهدا کاری کنه که رضایت مردم جلب بشه.
خداوندا چنان کن سرانجام کار

که تو خوشنود باشی وما رستگار...
پاسخ:
انشاء الله
منبع مطالبت رو بزنی خیلی بهتره...
پاسخ:
چشم. برخی از تحلیل ها مال خودمه ولی برخی ها هم از سایت هاست. پیش بینی ها هم بر اساس جو موجود در کشوره که از طریق دوستان در جاهای مختلف بدست می آورم.

از دیروز تا حالا من با افراد مختلفی از ساری، رشت، خونسار، اصفهان، مشهد، داران، فریدون شهر و ... کسب خبر کردم . مثلا در همین خونسار از دیروز به این ور جو شهر به نفع روحانی برگشته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی