شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

رمضان در جبهه

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۱ ق.ظ

سحری خوردن کنار آرپی‌جی و مسلسل، وضو با آب سرد و قنوت در دل شب توصیف ناشدنی است. ربّنای لحظات افطار از پایان یک روزه خبر می‌داد، ربّنایی که تمام وجود رزمندگان مملو از حقانیت آن بود. بچه‌ها با اشتیاق فراوان برای نماز مغرب و عشا وضو می‌گرفتند، ماشین توزیع غذا به همه چادرها سر می‌زد و افطاری را توزیع می‌کرد. سادگی و صمیمیت در سفره افطار ما موج می‌زد و ما خوشحال از اینکه خدا توفیق روزه گرفتن را به ما هدیه داده بود سر سفره می‌نشستیم و بعد از خواندن دعا با نان و خرما افطار می‌کردیم.

دعای توسل و زیارت عاشورا هم در این روزها حال و هوای دیگری داشت. معـنویتــی که «السلام علیــک یــا اباعبدالله»، «زیارت عاشورا» یا «وجیه عندالله اشفع لنا عندالله» در توسل به سفره افطار و سحر ما هدیه می‌کرد، غیرقابل توصیف است و همین، بنیه معنوی و عدم غفلت از لحظات معنوی رزمندگان را از دیگران ممتاز کرده بود. نمی‌توانم این لحظات را برای شما بیان کنم، در لشکر 14 امام حسین اصفهان بودم و قرار بود بعد از یک هفته به خانه برگردم اما جاذبه این ماه با وجود گرمای هوا در تابستان سال 1363 مرا در شهرک دارخوئین ماندگار کرد. ماه رمضان بهترین و زیباترین خاطرات را برای ما در سنگرها به ارمغان می‌آورد.

برکت دعا در کنار سنگرها، نماز روی زمین خاکی، سحری خوردن کنار آرپی‌جی و مسلسل، وضو با آب سرد، قنوت در دل شب، قیام روبروی آسمان بدون هیچ حجابی که تو را از دیدن وسعت‌ها بی نصیب کند، گریه بچه‌های عاشق در رکوع و همه چیز برای یک مهمانی خدا آماده بود. یاران مردانه رفتند؛ اما هنوز تکبیر وفاداریشان از مناره‌های غیرت این دیار به گوش می‌رسد. یاران عاشقانه رفتند؛ اما هنوز لاله‌های سرخ دشت‌های این خاک به یمن آنان به پا ایستاده‌اند.

               گوشه ای از دفتر خاطرات یک رزمنده

                                                                  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۳۱
محله پایتخت

نظرات  (۷)

۰۵ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۴۴ رزمنده راه دور
اگه حوصله داشتم شهر به این بزرگی می رفتم واموزش می دیدم چه کنیم که روزگار جنگ وجبهه ما را به این روز انداخته از شما تشکر می کنم اما فکر نمی کردم شما جواب مرا اینگونه بدهید یک ادرس این همه تفره ندار برادر یاخواهر گرامی شرمنده هستم هرچند به سایت شما خوگرفته بودم ولی باید کم کم باسایت شما خدا حافظی کنم
پاسخ:

اینقدر زود رنج نباش. من مطمئن هستم که تو از جنس خودمان هستی و امکان ندارد که با ما قهر کنی در واقع اگر این کار را بکنی با شهدا قهر کردی. من آمادگی دارم تا یک ایمیل برای شما بسازم و آدرس آن را به شما اعلام نمایم. و خودم به صورت انلاین به شما آموزش بدهم.

باور کنید کار سختی نیست.

یاد باد آن روزگاران یاد باد ...

یاد باد آن سفره های بی ریا یاد باد ...

یاد باد آن دلهای با صفا یاد باد...
پاسخ:
التماس دعا.
۰۱ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۲۰ رزمنده از راه دور
برادر گرامی  منظورم ادرس اینترنتی نیست ادرس محل کار یا دفتر ویا منزلتان که مستندها وعکسها را با پست سفارشی برایتان ارسال کنم گفتم خدمتتان با ایمل واینترنت بلد نیستم فقط در حد باز کردن ومطالب را دیدن بلدم این پیام هم توسط همکارم می توانم بنویسم وب متشکرم
پاسخ:
من حاضرم در همین سایت به شما آموزش لازم را بدهم. ما دو سه نفری که این سایت را راه اندازی کرده ایم به دلایل مختلف هم قسم شده ایم که ناشناس بمانیم. نمی خواهیم با معرفی خودمان حرف و حدیث بوجود آوریم. فقط اینقدر بدانید که به دلیل گمنامی کار این سایت خوب گرفته و هر روز بر مشتاقان اضافه می شود. در هر صورت یاد گرفتن فنون ایمیل درست کردن و اسکن و ارسال عکس ها کار ساده ایی است و با کمترین هزینه در فاصله زمانی چند ثانیه اطلاعات جابجا می شود. پس سعی کنید از خوبی های فضای مجازی استفاده کنید. من در خدمتم.
۳۱ تیر ۹۲ ، ۲۱:۳۵ رزمنده از راه دور
لطف کنید ادرس شخصی اتان را بدهید تا باپست عکس وخاطات شیرین برایتان بفرسم عذر خواهی می کنم حقیقتا سواد اسکن وایمیل را ندارم متشکرم
پاسخ:
با تشکر  mohammadamir1388@yahoo.com
۳۱ تیر ۹۲ ، ۲۰:۰۸ حمید صفایی
اگه امکان داره افراد در عکس را معرفی کنید.
پاسخ:
حتماً

ایستاده از راست: شهید سید اکبر صادقی، جاج مجتبی اژدری، ناشناس، ناشناس

نشسته از راست: ابراهیم غضنفری، شهید سید سعید میرباقری، شهید اکبر تولایی، اکبر بخشی، روحانی را نمی شناسم، صادق رفعتی
۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۱:۵۱ منیره کامران
خداوندا
نمی دانی که انسان بودن و ماندن در این دنیا چه دشوار است چه زجری می کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است
پاسخ:
با سپاس

ملتمس دعا هستیم.
حضور دو سید شهید یعنی سید اکبر صادقی و سید سعید میرباقری در عکس نورانیت خاصی به عکس داده است.
شهید اکبر تولایی هم که همیشه باعث شادی محافل بوده و اکبر بخشی هم که خدا حفظش کند.
پاسخ:
ممنون از اظهار لطفتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی