شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)

این سایت با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دلاور مردان دفاع مقدس طراحی شده است.

شاهدان خوسار(خوانسار)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

بیست و ششمین سالگرد شهادت محمود عزیزی

چهارشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷ ب.ظ

 بیست و ششمین سال عروج ملکوتی شهید محمود عزیزی را گرامی می داریم. این شهید والامقام در روز 16 مرداد سال 1366 در خط مقدم شلمچه به شهادت رسید.



وصیت نامه شهید محمود عزیزی


بسم الله الرحمن الرحیم

 

اللهم الجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد وآل محمد

 

بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با درود و سلام خدمت آقا امام زمان و نائب برحقش امام خمینی روحی له الفداء و با درود و سلام بر خانواده معظم
شهداء – اسراء – مفقودین و جانبازان انقلاب خونبار اسلامیمان وبا سلام بر شما امت قهرمان .

من محمود عزیزی فرزند محمدصادق مسلمان (شیعه) با آگاهی تمام بریگانگی خداوند شهادت میدهم و بر این شهادت نیز پایدار میباشم که حضرت محمد(ص) فرستاده او و پیامبری بودند که با آمدن آن پیامبر دین اسلام کامل شده من نیز پیرو اسلامی هستم که از پیامبر بوسیله امامان معصوم و فقهای اسلامی به رهبرکبیر انقلاب و حضرت امام روحی له الفداء رسیده است و پیرو این رهبر وتابع این حکومت که اسلامی میباشد هستم و هرحکومت و دولتی که بخواهد با این رهبر و این حکومت مخالفت کند کافر میدانم وبا آن تا آخرین لحظه عمرم در میدان مبارزه همگام با رزمندگان مبارزه میکنم .

حقیر برحسب وظیفه چند جمله ای را به عنوان سفارش برای ملت و رزمندگان غیور و خانواده عزیز خصوصا مادر بزرگوارم بر روی کاغذ می آورم .

وصیت به مادر بزرگوار و خانواده عزیز:

مادر من با اجازه شما به مدرسه عشق یعنی جبهه رفتم پس از شما میخواهم که بعد از شهادت فرزندتان صبر را منشاء کار خویش قرار دهید ودر مصیبت از خدا رسیده تحمل بکنید امید است که انشاءالله خداوند هدیه ناقابل شما راقبول نماید .

مادر وبرادران و خواهران عزیز پیرو انقلاب و رهبر باشید که رهبری اسلام رسول الله(ص) به دست همین رهبر است .

نمازهایتان را در اول وقت بخوانید هنگام ناراحت شدن برای از دست دادن من یادی از مصائب امام حسین (ع) و انصار او بکنید و بخاطر از دست دادن من انتظاری از انقلاب نداشته باشید .

وصیت به امت قهرمان :

امید است همانگونه که از اول انقلاب تا به حال به این رهبر و این حکومت وفادار بودید وفادارتر بشوید وبا کمک خودتان جبهه ها را تقویت کنید .

 خانواده های عزیز رزمندگان ، جبهه ها را میدان کشته شدن فرزندانتان نپندارید که هیچ بنده ای از دنیای مادی به عقبی نمی پیوندد مگر به اذن الله (آیه 144 سوره بقره) میفرماید :  هیچکس جز به فرمان خداوند نخواهد مرد اجل هرکس در لوح قضای الهی بوقت معین ثبت شده است .

 

وصیت به رزمندگان عزیز:

این رهروان راه خمینی روحی له الفداء واین پیروان راه حسینی ، اینهایی که با حماسه آفرینیهایشان پشت ابرقدرتهای جنایتکار را خم کرده و پوزه متجاوز
صهیونیستی را به خاک مالیده اند ، حقیر از آنها تقاضا دارم که استوار ومقاوم در راه بمانند .

 دوستان ؛ شهیدان را از یاد نبرید با رفتن به جبهه و حماسه آفرینی روی اسلام و امام و انقلاب را سفید کنند .

چند کلام دعا که انشاءالله با آمین شما عزیزان این حقیر نیز به آن آرزویی که دارم برسم :

پروردگارا ؛ معبودا ؛ چه خوش است ملاقات با تو ؛ چه زیباست محشور شدن با شعار لااله الاالله ؛ چه خوش طراوت است در بهشت با نور قرآن وارد شدن و چه جای سر بلندی است با انبیاء و اولیاء و شهداء ؛ پس خداوندا مرا در زمره این گونه افراد قرار ده .

خداوندا ؛ دوستان
شهیدم از محرم گرفته تا والفجر 8 و تا کربلای 10 همه رفتند ومرا تنها در زندان دنیا کذاشتند ،

خداوندا ؛ دوستان هم محله ، دوستانی که در پایگاه بسیج شهید باهنر پایتخت دور هم جمع می شدیم  شهید فتاحیشهید افغان شهید عزیزی شهید مقیمی شهید میرباقری و شهید بختیاری همه رفتند .

خدایا ؛ هر بار که به خانه می آیم در حضور پدران و مادران و خانواده اسیران عزیز حمید و رسول احساس حقارت می کنم که فرزندان آنها از ما سبقت گرفتند ؛ پس خداوندا ما را نیز به خیل یاران پیوند ده و ما را از راهروان این عزیزان حماسه ساز قراربده .

باز هم به خانواده عزیز مخصوصا خواهرانم بگویم که بعد از شهادت من هیچگونه ناراحتی نداشته باشید وافتخار بکنید که سرور شهید شما در عالم ؛ آقا امام حسین (ع) می باشد و سالار و سید کشور اسلامیمان شهید مظلوم بهشتی ودر صدر شهدای شهرمان دو سید مظلوم و بزرگوار سید اکبر و سید سعید میرباقری میباشند .

چند تذکر در آخر وصیت نامه که مهم وجزء سفارشاتی است که حتما باید عملی شود از خانواده عزیز تقاضا مندم که اولا با شهادت من هیچگونه انتظاری از انقلاب نداشته باشند و ثانیا هیچ مزایایی از هیچ واحد و ارگان اسلامی بعد از شهادت من به شما خانواده عزیز نخواهد رسید وراضی به استفاده از مزایای تعیین شده نیستم فقط مزایای تشویقاتی که برای شما خانواده گذاشته میشود میتوانید از آن استفاده کنید و مزایایی چون زیارت مراقد متبرکه و بزرگ مانند زیارت اهل بیت که در کنار خانه خدا بخاک سپرده شده اند یا زیارت از حضرت امام ؛ فقط اینها  ؛ حتی راضی نیستم در مجالس من چیزی از من گفته شود یا تعریف و تحسین از حقیر بشود ، در مجالس من شعارهای بزرگ امام حسین (ع) در روز عاشورا پخش شود چون همه چیز او رسیدن به این کمال انسانی ، که از خداوند میخواهیم آنرا قبول کند ؛  فقط بوسیله انبیاء (ص) و امامان معصوم(ع) میباشد.


در آخر از شما میخواهم که برای من شش ماه نماز و چهل و پنج روز روزه بدهید و مرا در گلستان شهداء در پیش دوستان بخاک بسپارید .

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگهدار

انشاءالله


مورخه 25/2/1366 ساعت 10 شب



     در تصویر بالا شهید محمود عزیزی(نفر سمت چپ زیز تابوت) در اسفند ماه سال 1365  در تشییع جنازه علی مقیمی (6 ماه قبل از شهادت)                                                                       



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۶
محله پایتخت

نظرات  (۸)

۲۵ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۲۹ پاتختی اصیل
انصافاً این خانواده بسیار مردمی هستند. اکنون نیز برادر ایشان در پایتخت کارهای خیرخواهانه زیادی انجام می دهد.
این شهید و شهدای دیگر پایتخت نظیر، علی و محسن مقیمی، رضا عزیزی، ابراهیم فتاحی، علی گودرزی، سید عباس میرباقری، بختیاری و سعیدی جزو بهترین جوان های دوران خود بوده اند.
پاسخ:
واقعاً شهدا به فرموده امام شمع محفل بشریت هستند. یعنی این افراد آنقدر برجسته بودند که وجودشان همه نگاه ها را به خود جلب می کرد مانند شمعی که هر جا باشد ناخودآکاه انسان نگاهش به سوی آن بر می گردد.
حقیر اصفهانی و همرزم این شهید در گردان موسی بن جعفر( لشگر 14 امام حسین اصفهان) بودم. ایشان فردی پر جنب و جوش و شوخ طبع بود. جالب است بدانید که وقتی گردان در حال تمرین و دویدن برای آماده شدن برای عملیات بود یادم است یک روز صبح برای بچه های گردان دو سرعت گذاشته بودند. باور کنید دو که شروع شد چون دسته جمعی بود محمود به فاصله چند متر از همه جلو افتاده بود. به حدی سرعتی و چالاک بود که همه از این اندام او تعجب می کردند آخر خیلی کوچولو بود و ضعیف به نظر می رسید ولی در مواقع خاص با آن سرعت و بدنش همه را تحت تاثیر قرار می داد.
پاسخ:
ممنون اگه عکسی یا  خاطره ایی دارید حتماً برامون بفرستید .
محمود بچه با صفایی بود و شیطون. اون در کودکی خیلی اذیت می کرد. یادم نمی ره وقتی که اذیت می کرد مادرش "آجی رباب" بهش می گفت " مانی چونو تو اندی شیطونه آخه از دستد خسته گنایان" 
کار قشنگی بود. لطفاً برای سایر شهدا هم وصیت نامه ها را منتشر کنید. پارتی بازی نکنید. چرا فقط برای شهدای محله پایتخت خاطره و وصیت نامه منتشر می کنید. این کار قشنگ را برای سایر شهدای شهر و روستاهای خوانسار هم انجام دهید.
پاسخ:
ما هیچ مشکلی برای انتشار وصیت نامه، زندگی نامه، تصاویر و خاطرات شهدا و ایثارگران نداریم. فقط این انتظار را داریم که مطالب توسط کاربران به دست ما برسد تا آنها را منتشر کنیم.

پس دوستان منتظر ارسال مطالب و تصاویر هستیم.
عشق مثل عبادت کردن می مونه بعد از اینکه نیت کردی دیگه نباید به اطرافت نگاه کنی....شهدا نیت کردن به معبودشون برسن واسه همین دیگه چشمشونو روی دنیا بستند....
پاسخ:
متشکر از مطلب زیبای شما
این قسمت وصیتنامه هم جالب بود: "خداوندا ؛ دوستان هم محله ، دوستانی که در پایگاه بسیج شهید باهنر پایتخت دور هم جمع می شدیم  شهید فتاحیشهید افغان شهید عزیزی شهید مقیمی شهید میرباقری و شهید بختیاری همه رفتند ."
این جملات نشسان می دهد این شهدا دنیا برایشان مانند قفس برای پرنده بود و هر لحظه آرزوی باز شدن درب قفس(جدا شدن روح از جسم) و پرواز به سوی معبود را داشتند.
پاسخ:
از نکته سنجی شما سپاسگزاریم.
در آخر از شما میخواهم که برای من شش ماه نماز و چهل و پنج روز روزه بدهید و مرا در گلستان شهداء در پیش دوستان بخاک بسپارید
پاسخ:
جالب است تا آنجا که بنده اطلاع دارم  این شهید عزیز  به واسطه حضور در جبهه و عملیات ها  نتوانسته بود روزه هایش را بگیرد.
در آن قسمت از وصیتنامه که به خانواده توصیه شده بود هیچ انتظاری نداشته باشید خیلی من را تکان داد.

چند تذکر در آخر وصیت نامه که مهم وجزء سفارشاتی است که حتما باید عملی شود از خانواده عزیز تقاضا مندم که اولا با شهادت من هیچگونه انتظاری از انقلاب نداشته باشند و ثانیا هیچ مزایایی از هیچ واحد و ارگان اسلامی بعد از شهادت من به شما خانواده عزیز نخواهد رسید وراضی به استفاده از مزایای تعیین شده نیستم فقط مزایای تشویقاتی که برای شما خانواده گذاشته میشود میتوانید از آن استفاده کنید و مزایایی چون زیارت مراقد متبرکه و بزرگ مانند زیارت اهل بیت که در کنار خانه خدا بخاک سپرده شده اند یا زیارت از حضرت امام ؛ فقط اینها  ؛ حتی راضی نیستم در مجالس من چیزی از من گفته شود یا تعریف و تحسین از حقیر بشود ، در مجالس من شعارهای بزرگ امام حسین (ع) در روز عاشورا پخش شود چون همه چیز او رسیدن به این کمال انسانی ، که از خداوند میخواهیم آنرا قبول کند ؛  فقط بوسیله انبیاء (ص) و امامان معصوم(ع) میباشد.
پاسخ:
اکنون خانواده ایشان همینطور است دو نفر از برادرهای ایشان جبهه ایی و یکی از آنها جانباز هستند و به طور حتم بر اساس وصیت برادر عمل کرده اند. مادر ایشان زنی پارسا بود. این خانواده 5 خواهر و 5 برادر بودند که محمود کوچکترین آنها بود در همان سال های بدو تولد پدرشان فوت می کنند و مادرشان به سختی و با صلابت   بچه ها را تربیت می کند. به اعتراف اکثر هم محلی ها اخلاق و منش این خواهرها و برادرها زبانزد همه است. مادر ایشان شیر زنی پارسا بود که چند سال پیش به رحمت ایزدی پیوست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی